Alan Wake 2, Epic Games, Stephen King poskytl Remedy svou citaci za pouhý dolar

Stephen King poskytl Remedy svou citaci za pouhý dolar

Sam Lake pomocí ní začal Alana Wakea. Zpětně oceňuje spisovatelovu velkorysost

Zdroj: Remedy Entertainment
25. 6. 2023
Název: Alan Wake 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 10. 2023

Britský Eurogamer přinesl obsáhlý komentovaný rozhovor s designérem Samem Lakem o chystaném pokračování série Alan Wake. Témat, která Lake s redaktory magazínu probral, bylo nepřeberné množství, včetně několikrát diskutovaného přepínání mezi hlavními postavami. Došlo ale i na informace ohledně inspirace či vlivů, které vstupují do herního zážitku, a u té příležitosti prozradil Sam Lake něco, o čem se dosud příliš nemluvilo. Jde o úvodní citaci, která rozehrává první díl z roku 2010 – sám Alan Wake opakuje slova slavného spisovatele Stephena Kinga, a jak si zřejmě umíte vyvodit, vývojáři ji nemohli použít bez autorova souhlasu. Lake však potvrdil, že šlo o vyslovenou formalitu a King se projevil jako velmi velkorysý člověk.

„Při tvorbě Alana Wakea jsem opravdu zoufale toužil po jeho citátu na samý začátek hry,“ přiznal Lake a nechal nahlédnout i za oponu vyjednávání. „Pokud vím, chtěl po nás za práva k použití pouhý 1 dolar, bylo to od něj velmi velkorysé,“ přiznal designér. Pokud se ptáte na onu citaci, nepochází z žádné z mnoha Kingových knih, ale ze sloupku, který v roce 2008 napsal pro Entertainment Weekly. Šlo o zamyšlení nad tím, proč v Hollywoodu nevznikají žádné hororové snímky a rozbor přístupu k velkým blockubsterům, riziku, které chtějí velké filmové společnosti eliminovat, a jak to jde vše proti doslova intimnímu zážitku, který mají dobré hororové filmy přinášet.

Konkrétně pak vývojáři z Remedy použili část, v níž King mluví o nutnosti velkých filmů vše vysvětlovat, což je v rozporu s tím, co dělá dobrý horor hororem. „Noční můry nemají logiku a nemá smysl snažit se je nějak vysvětlit; jsou opakem poezie strachu. V hororu si oběť neustále klade otázku „proč“, ale žádné odpovědi se jí nedostává, a je to tak správně. Neodhalená záhada je to, co si nakonec budeme nejvíce pamatovat,“ zněla citace, za kterou se jen hlavní hrdina hlasem svého dabéra přihlásil a řekl, že se jmenuje Alan Wake a je spisovatelem. Uvidíme tedy, zda vývojáři i v případě druhého dílu poskytnou podobné pomrknutí, ale dalo by se to očekávat vzhledem k přiznanému vlivu Kinga, Lynche, Lovecrafta a dalších slavných spisovatelů.

Kompletní průchod s oběma postavami

Protože jsme se v uplynulých dnech několikrát pozastavovali nad tím, jak chtějí vývojáři vyprávět příběh druhého dílu v kombinaci s přepínáním mezi Alanem Wakem a druhou hratelnou postavou – agentkou FBI Sagou Anderson – konečně jsme dostali od Sama Lakea přímou a jednoznačnou odpověď. Titul nepřichází s vizí, že by měl hráč něco z připraveného příběhu minout a řeči o tom, že můžeme být v kůži Alana až do konce, jednoduše znamená, že si před finále pro změnu projdeme kompletní linkou Sagy. Opravdu se tedy jedná jen o volnost v tom, v jakém pořadí budou hráči obsah odehrávat, podle Sama Lakea ale nikdo žádnou část nemine.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru