Starfield, Bethesda Softworks, Starfield bude obsahovat režim New Game+

Starfield bude obsahovat režim New Game+

Na hře se pracuje osm let, teprve loni začala být zábavná. Phil Spencer odehrál 200 hodin

Zdroj: Microsoft
25. 8. 2023
Název: Starfield Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 6. 9. 2023

Bez ohledu na to, že Starfield bude prvním hráčům z řad veřejnosti dostupný už 1. září, vývojáři z Bethesdy spolu s lidmi z Microsoftu využili probíhající Gamescom ke spuštění poslední vlny marketingu. Hra je na výstavní ploše zastoupena velkorysým stánkem, byť ukázka probíhá jen formou videa, a vysoce postavení zástupci obou zmíněných společností o hře promlouvali v řadě interview a vystoupení. Patrně nejobsáhlejším je rozhovor s Toddem Howardem pro magazín GQ, své ale ke Starfieldu řekl také Phil Spencer a odhalil, že hru intenzivně hraje už od loňského listopadu.

Začněme zmiňovaným rozhovorem s Toddem Howardem, který vede vývoj Starfieldu a je tudíž nejpovolanějším z Bethesdy, kdo může mluvit o detailech. Pro magazín GQ toho řekl hodně, ovšem jednou z věcí, která momentálně rezonuje internetem, je příslib režimu New Game+. Bude to vůbec poprvé, kdy si budou moci hráči v titulu od Bethesdy projít dobrodružstvím znova, ovšem s postavou, se kterou už jeden průchod dokončili. Howard sice nebyl konkrétní, ale můžeme očekávat, že hráčům zůstane většina perků, zkušenosti, schopnosti i část výbavy, která nebude podléhat příběhovým momentům, nad rámec toho se ovšem mohou hráči těšit na něco speciálního. GQ zmiňuje, že by měl mít mód pro opakované hraní nějakou zajímavou kličku, na rozuzlení ale budeme muset počkat až do plné verze hry.

Ještě více zarážející je ale prohlášení, že teprve v loňském roce začala být hra zábavná, což mělo překvapit i samotného Howarda.

Dále Howard mluvil o délce vývoje, která se může zdát vzhledem k velmi brzkému oznámení – na E3 už v roce 2018 – jako nekonečná. Na hře se podle jeho slov, vyjma mnohaletého sbírání inspirace a přání něco takového stvořit, aktivně pracuje osm let, což není věru málo. Ještě více zarážející je ale prohlášení, že teprve v loňském roce začala být hra zábavná, což mělo překvapit i samotného Howarda. Jednoduše řečeno, ředitel vývoje čekal, že se právě k zábavě propracují vývojáři dříve, ale ve výsledku by to nemělo ničemu vadit. Hlavním důvodem má být celkové plynutí hry, které si muselo sednout, resp. vývojáři museli odstranit všechno, co pohodlnému plynutí hry zabraňovalo.

A jak dále popisují redaktoři GQ, Bethesda zřejmě odvedla svou práci dobře, protože minimálně v úvodu se Starfield s ničím nezdržuje. Po úvodním questu zamířili novináři spolu s lidmi z Bethesdy do města New Atlantis, navštívili centrálu frakce Constellation a během necelých 45 minut se před nimi titul velkoryse otevřel. Za necelou hodinu měl redaktor magazínu k dispozici 12 questů, které jej vedly do vesmíru, například pašování kontrabandu z marsovské základny Cydonia za účelem získání důvěry frakce Crimson Fleet. Snad tedy nevyhoří Starfield na nedostatek zajímavých úkolů, které lze v obřím světě dělat a namísto definovaných questů neskončíme jen u prozkoumávání pustých planet v ještě pustějším vesmíru.

Že by ale mělo být hraní zábavné, naznačují i slova Phila Spencera, který potvrdil, že se jedná o velkou hru a připustil, že první tři čtyři hodiny jsou převážně o zjišťování, co že to má hráč vlastně dělat. Pak prý ale narazí na vedlejší úkoly a hra jasně odkryje karty ve smyslu své velikosti. V rozhovoru pro magazín IGN na Gamescomu prozradil, že hru hraje už od loňského listopadu a postupně ji rozehrál asi patnáctkárt. Důvodem není jeho rozmar, ale postupné změny ve hře či opravování chyb, celkově prý už ale odehrál přes 200 hodin a nyní už věří, že s aktuální postavou příběh dokončí. Prozradil také, že se stal ultimativním vesmírným pirátem a Starfield přirovnal spíše k Oblivionu nežli Skyrimu, jak hráči často dělají. A není to samozřejmě jen Spencer, který může hru hrát po delší dobu, dalším je Pete Hines, šéf publishingu v Bethesdě. Podle svých slov už natočil ve hře 150 hodin a stále neviděl konec, což ve světle diskuze nad velikostí her může, ale také nemusí působit jako ctnost.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru