Stadia to nevzdává, na rok 2020 chystá 120 nových her

Google má se svou streamovací službou velké plány. Slibuje minimálně 10 exkluzivních titulů

17. 1. 2020

Start služby Google Stadia nelze označit za úspěšný, ani za bezproblémový. Nestalo se totiž, že by Google ze dne na den změnil způsob hraní videoher a už vůbec se nemůžeme bavit o tom, že by od prvního dne fungovalo všechno bez výhrad a kompromisů. Je však na druhou stranu pochopitelné, že internetový gigant ještě neskládá své zbraně a v letošním roce se bude snažit expandovat nejen ve smyslu podporovaných regionů, ale také dostupných titulů, které jsou – jak je hráčům dobře známo – rozhodujícím faktorem v souvislosti s jakoukoliv herní platformou.

Při pohledu na seznam her, vidíme více než 120 her, které se na Stadii objeví v roce 2020 a je mezi nimi více než desítka titulů, které přijdou v první polovině roku a bude je možné hrát pouze zde.

Současné i budoucí hráče o tom zástupci Googlu informují na komunitní části oficiálních stránek Stadie, kde se už včera objevil příspěvek s výmluvným nadpisem – Stadia v novém roce. První, co provozovatelé streamovací služby popisují, jsou vlastnosti a další bonusy, které přišly v uplynulých dvou měsících po uvedení služby, jako bylo přidání her do knihovny, získání vývojářů z Typhoon Studios do rodiny Stadia Games & Entertainment, spuštění funkce Google Assistant a Stream Connect v Ghost Recon: Breakpoint a pochopitelně i darování druhého bonusového Buddy Passu všem dosavadním uživatelům se „zakladatelskou edicí“. Důležitý ale bude současný rok a troufáme si tvrdit, že pro Google Stadia bude na úspěchu záviset i vlastní přežití.

„Plánujeme toho opravdu hodně a budeme pokračovat v předkládání naší vize všem skvělým hráčům,“ zní proto od zástupců Googlu. „Při pohledu na seznam her, vidíme více než 120 her, které se na Stadii objeví v roce 2020 a je mezi nimi více než desítka titulů, které přijdou v první polovině roku a bude je možné hrát pouze zde,“ dodávají pak provozovatelé služby. Neuvádí však dále, s jakými partnery jednají, případně co za tituly vzejde z vlastních zdrojů, konkrétně tedy interního herního studia, kterému šéfuje Jade Raymondová. O jaké hry jde, je přitom klíčové i z pohledu toho, že by měly být určitým benchmarkem Stadie a demonstrovat všechny přednosti, kterými se tato platforma snaží odlišit od ostatních. Tedy všechny ty slíbené komunitní a sociální funkce, jako je sdílené hraní, spuštění hry doslova přes odkaz, neomezený split-screen a další, které konkrétněji popisujeme v jednom z našich předchozích článků či videu.

I v tomto ohledu si jsou ale lidé v Googlu vědomi toho, že je potřeba neustrnout, a proto nad rámec her mluví o technologickém vylepšování, které bude postupně probíhat už v prvním čtvrtletí roku. V první řadě by měla být zpřístupněna možnost hrát ve 4K i na počítači, dosud to bylo možné jen přes Chromecast Ultra na cílovém 4K displeji. Zároveň s tím by už bylo možné začít používat ovladač k bezdrátovému hraní na PC, do plejády podporovaných telefonů přibudou další zařízení s operačním systémem Android a chybět by nemělo i zlepšené fungování Google Assistant pro rady a tipy bez nutnosti opouštět hru.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru