Stadia je v pořádku a žije, říká vedoucí marketingu

Stadia je v pořádku a žije, říká vedoucí marketingu

Streamovací služba chce letos uvést více než 100 nových her a být skvělým místem pro hraní

Zdroj: Google
14. 5. 2021

Nedá se říct, že by měla služba Google Stadia na růžích ustláno. Ačkoliv jsme byli spokojeni s vlastním hraním, celková filosofie této streamovací služby už byla nejednou pod palbou kritiky, čemuž odpovídají i nejrůznější změny, ke kterým Google postupně přistoupil. Tou nejvýraznější bylo ukončení vlastních vývojářských aktivit a následně odchod důležitých zaměstnanců, nikoliv pouze z řad samotných vývojářů. A také s přihlédnutím k tomu, jak Google coby společnost přistupuje k nejrůznějším projektům a službám – které neváhá rušit, pokud se projeví jako nefunkční či nevýdělečné – není nálada kolem Stadie bůhvíjak optimistická. Vedoucí marketingového oddělení Stadie Nate Ahearn nicméně v dlouhém rozhovoru pro magazín Gamesindustry všechny obavy vyvrací a tvrdí, že je platforma v pořádku a stále žije.

„Jsme na dobré cestě k tomu, abychom v roce 2021 uvedli na Stadii více než 100 nových her a pokračujeme v tom, aby se Stadia stala skvělým místem pro hraní her na zařízení, která již vlastníte,“ říká Ahearn. Nevěřícím by pak vzkázal, aby si všimli, jak pokračuje Google v realizaci svých slov a slibů, neboť dochází na rozšiřování programu Stadia Makers a spolupráce s AAA studii, jako jsou Capcom, EA, Square Enix či Ubisoft. Ahearn tak opakuje to, co už dřív zaznělo z úst generálního manažera Stadie Phila Harrisona – tedy plné soustředění na obstarávání co nejlepšího obsahu od third party partnerů, což se daří. Férově musíme přiznat, že na Stadii vyšel minulý týden například Resident Evil Village, a jak poukazuje sám Aeharn, zvyšuje se i hodnota předplatného Stadia Pro, do kterého byl naposledy přidán Star Wars Jedi: Fallen Order.

Smyslem celého programu je podpořit přidání Stadie jako startovací platformy pro hry nezávislých autorů, nikoliv na ně vyvíjet nějaký tlak nebo jim něco ztěžovat.

Co se týče zmiňované iniciativy Stadia Makers, jde o program poskytující komplexní podporu nezávislým týmům pro vznik her na enginu Unity, které budou ušity na míru Stadii. Ačkoliv se nemusí jednat o výlučně exkluzivní tituly, z programu už vzešlo pět her a další jsou na cestě. Dubnová prezentace představila například projekty Hundred Days, Foreclosed, Skyclimbers či Grime, které se řadí po bok dalších dvaceti vznikajících titulů. „Smyslem celého programu je podpořit přidání Stadie jako startovací platformy pro hry nezávislých autorů, nikoliv na ně vyvíjet nějaký tlak nebo jim něco ztěžovat,“ vysvětluje Ahearn dále a přináší odpověď na to, proč mohou vyjmenované hry vyjít i na ostatních platformách, byť někdy až po vypršení časové exkluzivity. Iniciativu pak Google plánuje rozvíjet a zahrnovat do ni tvůrce z dalších regionů, aby se hráči podle Ahearna mohli dostat k většímu počtu zajímavých titulů, zabývajících se například tématy, jako je duševní zdraví, dystopická realita či lidská mysl.

Jak velká je hráčská základna?

Otázkou samozřejmě zůstává, kolik takových hráčů je, vzhledem k tomu, že Google se nikdy počtem uživatelů Stadie nepochlubil. Oslovení vývojáři pro Gamesindustry ale naznačili, že poptávka po nových hrách určitě existuje a přichází od hlasitých a angažovaných hráčů. Poptávku potvrzuje i Ahearn a naznačuje, že Stadia zřejmě vyplňuje mezeru na trhu, a tím pádem zůstane i nadále u zvoleného platebního a monetizačního mechanismu. „Hraní v cloudu je stále relativně nové, ale v mnoha ohledech odráží počáteční přijetí VR her. Pokud znáte životní cyklus přijímání technologií, řekl bych, že se v současné době nachází ve fázi průkopníků, která přechází do fáze první majority,“ dodává marketingový ředitel. Vnímá nicméně bariéru pro vstup nových hráčů, což ale připisuje nízké informovanosti o cloudových službách a jejich fungování. „Hráči se trochu zdráhají uvažovat o alternativách. Vždycky je náročné udělat něco inovativního, ale takové věci jsou, dokud se nestanou běžnými. A pokud to někomu vyjde, bude to Google,“ uzavírá Nate Ahearn.

Uvidíme tedy, jaký bude další vývoj kolem Stadie – po technické stránce je na tom služba velmi dobře a kvalitou přenosu či rychlostí odezvy ovládání může předčít konkurenci. Stále ale jde o velmi uzavřený ekosystém, ze kterého není možné hry vyvést na jinou platformu, či nabídnout alternativu v podobě offline hraní, jak činí například skrze nabídku Game Passu Microsoft a v podstatě i Sony u některých titulů v programu PlayStation Now.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru