Square Enix zakládá divizi věnovanou vývoji AI

Cílem je vzít technologie z her a použít je i v jiných oblastech zábavního průmyslu

Zdroj: Square Enix
31. 5. 2020

Umělá inteligence je součástí vývoje videoher po celé dekády. Ovšem tam, kde si Pac-Man před třiceti lety vystačil pouze s několika jednoduchými podmínkami a s pár cykly, tam lze dnes nalézt složité diagramy a algoritmy, jejichž popis je pro běžného smrtelníka zcela nečitelný. AI ve hrách zkrátka významným způsobem pokročila a očekává se, že s novou generací a s výrazně vyšším výpočetním výkonem chystaných konzolí bude situace ještě lepší a otevírat se budou dosud netušené možnosti. A přesně toho názoru je i studio Square Enix, které aktuálně zakládá novou divizi jménem Square Enix AI & Arts Alchemy, jež se na vývoj a hlavně na následné použití umělé inteligence zaměřuje. V tomto případě má však jmenovaná společnost mnohem vyšší ambice a jen u videoher to skončit rozhodně nemá.

Takový krok přitom není nikterak překvapivý právě z toho důvodu, že ona umělá inteligence poskytuje vedle grafické stránky her momentálně patrně ten největší potenciál pro zlepšení. Všichni bychom přeci jen rádi uvítali chytřejší strojem řízené spoluhráče i protivníky. Přitom právě v případě výzkumu AI platí, že herní průmysl je v mnoha ohledech tahounem dalšího posunu a zároveň často i ideálním prostorem pro testování. Příkladem mohou být vycvičené neuronové sítě porážející živé protivníky v on-line titulech. Není proto divu, že se Square Enix rozhodli vzít současné know-how získané v rámci vývoje videoher a použít jej i mimo herní průmysl jako takový.

Bohužel pro nás ale Square Enix není ve svém tiskovém prohlášení příliš sdílný v otázce dalších detailů. Ve zprávě společnost jen uvádí následující: „Věříme, že nové formy zábavy budou vznikat na pozadí probíhajících technologických inovací, jak dokládá vznik XR a telekomunikací příští generace, jako je například 5G.“ Square Enix tímto slibuje blíže nespecifikovaným způsobem využívat umělou inteligenci i ve výzkumu a vývoji v zábavním průmyslu obecně.  Zkratka XR pak v tomto případě funguje jako zastřešující termín pro všechny pohlcující formy zábavy, tedy například pro virtuální i takzvanou vylepšenou realitu. Z tiskového prohlášení nadále poměrně jasně vyplývá, že primárním důvodem pro snahu o podobné inovace je pro Square Enix vznik nových obchodních příležitostí. Zde jde jednoduše o to, že vlastní vyvinuté technologie bude vydavatel nabízet i ostatním společnostem. Zpětně se pak dá předpokládat, že know-how získané při vývoji AI mimo herní průmysl by mohlo být zpětně použitelné opět ve hrách a profitovat bychom z dané situace koneckonců mohli v dlouhodobém měřítku i my, hráči.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím