Spencer kritizuje Sony kvůli PC verzím her z PlayStationu

Podle prezidenta Xboxu přichází tituly moc pozdě a ještě za ně hráči musí zaplatit dvakrát

Zdroj: Microsoft
10. 6. 2021

Nad rámec dostupnosti xCloudu, her z Game Passu a strategii zahrnující akvizice dalších herních studií otevřel prezident Xboxu Phil Spencer na dnešním brífinku pro novináře a analytiky ještě jedno poměrně ožehavé téma. Týká se vydávání konzolových her na PC, což byla ještě donedávna doména právě Microsoftu, potažmo Xboxu. Iniciativa Play Anywhere, na kterou později navázalo celopodnikové pravidlo, zaručuje hráčům titulů od Xbox Studios možnost hrát drtivou většinu nových her na konzoli i Windows, nicméně status quo začala narušovat Sony a soudě podle reakcí na úspěch PC verze Horizon Zero Dawn i Days Gone v tom hodlá pokračovat. Podle Phila Spencera to ale japonská společnost nedělá dobře a za způsob, který nastolila, od něj schytala kritiku.

V tuto chvíli jsme jediná platforma, která vydává hry na konzole, PC a pro cloud v jednu chvíli. Ostatní přináší konzolové hry na PC až o několik let později a nejenže nutí lidi kupovat si jejich hardware, ale pak jim za hraní PC účtují cenu podruhé, říká Spencer

Pravda, Spencer podle magazínu Video Games Chronicle nikoho nejmenoval, mluvil ale o „ostatních“, kdo se snaží své konzolové hry vydávat na PC, a Nintendo v tom tedy zrovna nepoznáváme. Spencer kritizuje především to, že jsou hry v porovnání se svým původním uvedením na konzoli vydávány s příliš velkým časovým odstupem, ještě horší ale podle něj je, že za ně potenciální zákazník musí zaplatit podruhé. „V tuto chvíli jsme jediná platforma, která vydává hry na konzole, PC a pro cloud v jednu chvíli. Ostatní přináší konzolové hry na PC až o několik let později a nejenže nutí lidi kupovat si jejich hardware, ale pak jim za hraní PC účtují cenu podruhé,“ kritizuje Spencer. Neodpustil si navíc poznámku, že všechny first party tituly jdou automaticky do nabídky Game Passu, což je další věc, kterou konkurence nenabízí.

Prezident Xboxu dále vyjmenovává, že se Microsoftu podařilo v minulém roce více než zdvojnásobit prodej her od vlastních studií, že je Microsoft třetím největším vydavatelem na Steamu a že neustále rozšiřuje portfolio titulů, které jsou od dne jedna dostupné současně na konzolích i Windows. „V příštím roce očekáváme další růst segmentu PC skrze další úžasnou nadílku her od Xbox Game Studios a Bethesdy. Game Pass na PC je pak zásadní součást naší herní strategie pro Windows,“ dodává Spencer a podtrhuje, že se snaží všechny cílové platformy udržet v rovnováze. Velkou sílu samozřejmě vidí také v již zmiňovaném cloudovém hraní a popisované možnosti otevřít brány do světa velkých her i těm, kdo nehodlají utrácet za počítač nebo Xbox.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím