Velká akce Microsoftu měla být zlatým hřebem letošního Summer Game Festu a prezentace rozhodně nezklamala. Zástupci Xboxu se příliš neobtěžovali cokoliv říkat nad rámec trailerů a ukázek, takže jsme mohli sledovat celou řadu zajímavých titulů, od těch největších, až po nadějné nezávislé kousky. Jen namátkou tak můžeme vypíchnout Forzu Motorsport, Starfield, Scorn, Diablo IV, Microsoft Flight Simulator, Redfall nebo A Plague Tale: Requiem. A samozřejmě nesmíme zapomenout na moment, kdy Phil Spencer přerušil tok trailerů, aby vyzdvihl umění japonských vývojářů, představil Personu 3, 4 a 5 pro Xbox a následně nechal promluvit Hidea Kodžimu, který potvrdil vývoj cloudového projektu, o kterém se spekulovalo už dřív. Tolik patrně k očekávané dávce v podobě Overdose, byť na konkrétní zmínku nedošlo. Více už najdete v záznamu celé akce nebo v našem textovém souhrnu níže.
Starfield
Napjaté očekávání je u konce. Přítomnost Starfield na akci Microsoftu a Bethesdy přinesla dvě zásadní věci – Hra vyjde příští rok a k tomu jsme se dočkali i gameplay záběrů. Ty se odehrávají v roce 2330 a přenesou nás na jeden z mnoha podivných světů. Spatřit jsme ve zkratce mohli sběr surovin, základní puzzly i trochu boje, a to vše v opravdu parádní grafice. Vedle toho nás prezentace vedená Toddem Howardem zavedla i do centrálního hubu hry – metropole New Atlantis. Z dalších gameplay prvků jsme měli možnost vidět i budování vlastní báze a dokonce i vesmírných korábů. Navrch jsme se dočkali také náznaků příběhu, ve kterém zjevně půjde o průzkum vesmíru a objevování podstaty naší existence. Obrovský vesmír Starfieldu s neskutečným množstvím více než 1000 planet napříč stovkou hvězdných systémů bude možné prozkoumávat na konzolích Xbox Series a na PC po odkladu z 11. listopadu začátkem příštího roku.
Forza Motorsport
Turn 10 Studios se během prezentace blýskli záběry nové Forzy Motorsport, jež dorazí na konzole Xbox a na PC na jaře příštího roku. Série se vrátí například i na trať do Maple Valley, nově tomu tak ale bude s plně dynamickým počasím a klidně i ve 4K rozlišení. Prezentace hry se zaměřila na technologický pokrok, kterému vévodí systém propracovaného poškození, ray-tracing počítaný v reálném čase, řada dalších dynamických prvků a výrazně propracovanější fyzikální model. To vše slibuje maximální závodní zážitek, který bude k mání již za méně než rok. Samozřejmostí je pak i vstup do Game Pass v den vydání.
Diablo IV
Čtvrté Diablo přidává do hry pátou a poslední třídu, kterou představil v krátkém filmečku. Nekromancer bude schopen využívat schopnost “Book of the Dead”, díky níž mohou po jeho boku stát nemrtví válečníci. Hra navíc podobně jako Overwatch 2 nabídne cross-play napříč všemi platformami, totéž se týká i postupu. Diablo IV vyjde příští rok na PC, PS4, Xbox One a nově i na PS5 a Xbox Series X|S.
Microsoft Flight Simulator – 40th Anniversary
Fanoušci létání se mají opět na co těšit. Francouzské studio Asobo chystá pro Microsoft Flight Simulator další zajímavé novinky. Ke 40. výročí série uvede do hry dlouho očekávané helikoptéry, větroně a také různé významné historické stroje. V traileru jsme viděli třeba Wright Flyer nebo Spirit of St. Louis, s nímž Charles Lindbergh v roce 1927 přeletěl Atlantik. Tyto novinky dorazí do Flight Simulatoru už letos na podzim. A dokonce už nyní je k dispozici stroj Pelican ze série Halo.
Redfall
Studio Arkane hned na úvod představilo pětiminutovou ukázku z hraní ke své kooperativní upírské střílečce Redfall, můžeme se tedy blíže podívat, jaký zážitek si pro hráče se svou hrou připravili. Je možné se vydat na lov upírů sám, ale ještě lepší to má být ve spolupráci s dalšími, neboť upírů k přemožení je zde opravdu mnoho. S tím mají pomoci i schopnosti jednotlivých postav, pochopitelně však dojde na klasiku v podobě stealthu a bezhlavého střílení. Redfall vyjde na začátku příštího roku pro PC a Xbox Series X, současně vstoupí do Game Passu.
Hollow Knight: Silksong
Dalším představeným titulem byla malebná plošinovka Hollow Knight: Silksong. Boj o přežití a lov bude v Silksong nelítostný a slibuje být opravdu hutným zážitkem. Bohužel sice stále ještě nevíme kdy, dozvěděli jsme se však, že akční Hollow Knight: Silksong dorazí v den vydání do služby Game Pass. Hra vyjde na PC a na konzolích Xbox.
A Plague Tale: Requiem
I velice očekávané A Plague Tale: Requiem se dočkalo nového traileru. Hratelnost se opírá o první díl, a to včetně realismu a historické přesnosti, přesto však byli tvůrci nutni někde ustoupit, aby byla hratelnost zábavná. Provance, kde se pokračování odehrává, je příslibem pestřejší palety barev, díky čemuž mohl umělecký tým hru vizuálně zase posunout. Bohužel stále nebylo upřesněno datum vydání, víme jen to, že hra vyjde ke konci letošního roku. Hra zamíří na PC a Xbox Series X|S a není velkým překvapením, že ji najdeme od prvního dne v Game Passu.
Scorn
Biopunkový survival horor Scorn byl jedním z horkých želízek letošní prezentace a hráči se těšili na nějaké nové oznámení. K tomu také nakonec došlo a my se dozvěděli, že dílem H. R. Gigera hojně inspirovaný Scorn vyjde na konzole Xbox Series a na PC již zanedlouho – 21. října a bude součástí platformy Game Pass.
Overwatch 2
Vývojáři z Blizzardu už před několika hodinami potvrdili, že na 16. června chystají velké představení Overwatche 2. Hra to potřebuje jako sůl, protože zatím se vůči prvnímu dílu příliš nevymezila. Nicméně o hře se mluvilo už krátce i během dnešní prezentace Microsoftu a opět došlo na potvrzení úniků od insidera s přezdívkou The Snitch. Overwatch 2 bude skutečně free to play hrou, což je rázem hodně silný argument, proč nad hraním přemýšlet v případě, pokud jste se nechtěli vzdát jedničky. Zároveň v druhé části bloku věnovaném akci od Blizzardu došlo na odhalení dalšího hrdiny, tedy lépe řečeno hrdinky, kterou je Junker Queen – tank s brokovnicí a velkou sekerou. Více se dozvíme příští týden, early access začíná 4. října.
Wo Long: Fallen Dynasty
Před časem studio Team Ninja prohlásilo, že Nioh 3 zatím nemají v plánu. To zřejmě platí i nadále, ale přicházejí s alternativou. Tou má být hra Wo Long: Fallen Dynasty, která nás pro změnu zavede do Číny. Trailer nám představil dynastii Han, kterou sužují démoni, bohužel však nepřišel s žádnou ukázkou gameplaye, proto je zatím těžké soudit, co přesně si na hráče Team Ninja připravil. Jisté však je, že se ujmeme bezejmenného bojovníka, jenž se utká s dalšími bojovníky ovládající čínská bojová umění. Hra vyjde příští rok na PC a Xbox One a Series X|S, a to i prostřednictvím Game Passu.
High on Life
Tvůrce Ricka a Mortyho Justin Roiland oznámil další podivné dobrodružství ze svého pera, tentokrát půjde o hru, a to s názvem High on Life. Jedná se o FPS, jejímž hrdinou je nedávno dostudovaný středoškolák, z něhož se stal nejobávanější lovec odměn ve vesmíru. A proč je nejobávanější? Postavil se mimozemšťanům, kteří se snažili využít lidstvo k výrobě drog. Podobně jako námět je samozřejmě ujetá celá hra. Vše je barevné, zbraně mluví a vše je zkrátka šílené. Hru vyvíjí studio Squanch Games, které Rolaind spoluzakládal, a má vyjít ještě letos.
As Dusk Falls
As Dusk Falls je psychologické drama o kolotoči událostí, jež se v americké Arizoně týkají života dvou rodin. Děj hry se odehrává napříč třiceti lety života a absolvovat je bude možné buďto sólově, anebo s dalšími. Jde o interaktivní drama startující u nepovedené loupeže v roce 1999 a ve kterém budou hráči činit volby, jež mají mít reálný dopad na život zúčastněných postav. As Dusk Falls dorazí 19. července na konzole Xbox One, Series a na PC.
Ark 2
Druhý Ark vyjde až v roce 2023. Ark 2 byl odhalen už před rokem a půl, ale ze hry samotné jsme toho dosud příliš neviděli, navíc bylo její vydání původně avizováno na rok letošní. Dnes uvedený trailer nám umožnil další pohled na příběh a nové postavy (včetně Santiaga, kterého hraje Vin Diesel, pokud si pamatujete oznámení hry), ale co se týče hratelnosti, ta je nám v tuto chvíli stále neznáma. Hra vyjde na PC a Xbox, přesnější datum není.
Minecraft Legends
Minecraft je bezesporu fenoménem a legendou. A právě podtitul Legends náleží novému přírůstku do světa Minecraftu. Minecraft Legends je akční strategická hra, v níž se setkáme i utkáme se všemi, které známe z klasického Minecraftu, naším cílem zde však bude svět Minecraftu sjednotit. S Mojangem na hře pracuje studio Blackbird Interactive a vydání je naplánováno na příští rok na PC a Xbox… Je ještě třeba dodávat, že bude zároveň v Game Passu?
The Last Case of Benedict Fox
Své místo si na “velké” prezentaci našly i menší hry. Jednou takovou je například výtvarně působivá i herně zajímavá metroidvania The Last Case of Benedict Fox v “lovecraftovském” stylu, za níž stojí studio Plot Twist. S Benedictem se vydáme do hlubin gotického sídla, jež je až po střechu plné zla, démonů a příšer. Cosi zlého se však skrývá i v samotném Benedictovi, jelikož má kamaráda démona, jenž se může dostat do myslí nedávno zesnulých. Hra by měla vyjít v první polovině roku 2023 na Steam, Epic a samozřejmě Xbox One a Xbox Series X|S.
Grounded
Tým Obsidian Entertainment si možnost prezentace své rozpracované novinky jménem Grounded nenechal ujít a do vínku streamu přispěl novou upoutávkou. A z té se fanoušci této tak trochu doslova přízemní akce dočkali velmi důležitého oznámení – Grounded bude v plné verzi na Xbox One, PC a na Xbox Series X|S dostupný již toto září.
Cocoon
Jeppe Carlsen, jeden z designérů plošinovek Limbo a Inside, představil svůj další titul – Cocoon. V tom se hráči vydávají prozkoumávat fantastické a vzájemně propojené světy s cílem rozplést záhadu jednoho dalšího herního vesmíru. Cocoon vyjde příští rok na konzolích Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch a na PC.
Pentiment
Pentiment je nové RPG od týmu Obsidian Entertainment. Netradiční grafická stránka vezme hráče do Bavorska 16. století a přenese je do role umělce jménem Andreas Maler. Umělecké bude i vzezření hry, které ze všeho nejvíce připomíná dobové obrazy a scenérie. Vývoj vede Josh Sawyer, který stál například za Pillars of Eternity a Fallout: New Vegas. Pentiment vyjde již tento listopad na konzole Xbox One, Xbox Series a na PC.
Série Persona
Série Persona míří na Xbox. Nebo přesněji řečeno některé její díly – Persona 3 Portable, Persona 4 Golden a Persona 5 Royal. Porty budou určeny jak pro Xbox One a Series X|S, tak pro PC. Persona 3 původně vyšla na PlayStation 2 v roce 2006, pak se ještě podívala na PlayStation Portable. Persona 4 vyšla v roce 2008 kromě PlayStationu 2 i na PlayStation 3, předloni kupodivu i na PC. Persona 5 vyšla původně v roce 2016 na PlayStation 3 a 4, rozšířená verze Royal pak v roce 2019, která byla navíc do minulého měsíce dostupná v balíčku PlayStation Plus pro PlayStation 5. I Personu 5 můžeme najít na Steamu, není to však Royal, nýbrž Persona 5 Strikers. Persona 3 Portable se však mimo PlayStation podívá zcela poprvé. Persona 5 Royal vyjde 21. října, data zbylých dvou her zatím oznámena nebyla.
„Série se vrátí například i na trať do Maple Valley“ rád bych Vás upozornil, že předcházející díl Forza Motorsport 7, na rozdíl od jinak vynikající Forza Motorsport 6, trať Maple Valley obsahuje viz. https://www.youtube.com/watch?v=WSlCoerTkAE .
Každopádně je to skvělá trať, bezpochyby jedna z nejoblíbenějších v FM sérii vůbec (soudím nejen dle sebe) a je pravda, že jistou dobu v sérii nebyla k dispozici viz. https://forza.fandom.com/wiki/Maple_Valley_Raceway, tudíž se očekávalo její zařazení v FM8.
Tak jsem nakonec byl hodně naivní, vyhlížel jsem svoje favority The outer worlds 2, Avowed, Fallout 5 (7 let po vydání 4tky), Nové info o ESO 6 (4 roky po oznámení), Xbox VR a exkluzivity na něj, nějaké nadupané příběhové AAA tituly z nových studií, které by mohli konkurovat Sony.
Tohle za mě bylo fakt slabý a Sony má zase obrovský náskok. Taky nerozumím té prezentaci starfieldu, hra působila dost sterilně, akce dost průměrná, framerate padal někam pod 30fps Počkám si než budu soudit, ale jako, že bych z toho měl dobrej dojem, to vůbec.
Tak očekávat něco o novém Elder scrolls bylo opravdu naivní. Samy nedávno říkali v jaké fázi jsou. A nevím v čem má Sony náskok. Jediné co vyhlížím je PSVR2. Jinak pokud mě něco fakt bavilo tak byl akorát Ratchet. Dal jsem si znova Days gone díky 60fps. Nový Horizon mě zklamal a ani jsem nedohrál. Pro mě malý posun od předchozího dílu a hlavně soubojový systém je strašný jak v jedničce. Bohužel podobný scénář čekám od nového God of War. Bude to dobrá hra, ale nečekám posun od předchozího dílu. PS5 má sice skvělý ovladač, ale kapacita akumulátoru je tragická. Vždycky jsem byl PlayStation tým ale poslední dobou dost ztrácejí dech. Se Series X jsem naopak velice spokojen a stalo se to mou hlavní platformou. FPS boost pro starší hry je parádní, Game pass je revoluční a když dojde v ovladači akumulátor tak seanci dohraju s tužkovkami. Plus ještě obří akvizice co MS udělal. Nebýt příslibu PSVR2 tak si snad PS5 ani nepořídím. A co se týče Starfieldu tak za mě to vypadá skvěle. Konečně konkurence Star citizenu. Mě přijde, že to měl Microsoft našlapané. DLC pro Forzu Horizon potěšilo a Gran Turismo 7 se může jít zahrabat oproti Forze motorsport. A to jsem GT7 hrál a muselo to pryč. Nepřijde mi že by teď Sony mělo navrh. Přijde mi jako by po minulém generačním výtězství Sony usnula na vavřínech. Ale fandím oboum týmům a doufám že se Sony vzchopí a je to jen dočasné. Ale nákup Bungie a pochybné nové PS plus to nezachrání.
Sony konference ještě nebyla , tak že není ani co porovnávat. Ale dokázali vydat skvěle tituly za tuto generaci a mají skvělá zajetá studia. MS udělal akvizice ale neumí se studii pracovat a řídit je.Myslí ze bude do nich sypat prachy a ony prostě budou dělat hry jako Sony….Po této konferenci je jasně vidět že většina tech her jsou tuctovky. Nejvíce mě zaujala hra tvůrců Ricka a Mortyho a forza to je docela sad.Tady má proste Sony velký náskok.A už vůbec jsem nepochopil to srovnání Starfieldu. Stafield je vedle Starciti Indie hra…gunplay,světy,lodě 20 let starý engine… Tvl tohle srovnání snad ani nemůžeš myslet vážně…..Sony má spousty chyb ale to co předvedl MS tak to nebyl žádný zázrak.
Ps ovladače má stejně každý doma dva tak to ani nemá cenu řešit vemes druhy a jedes dal….
Star Citizen jsem pořídil v roce 2016. Jedna z her kvůli které jsem pořídil herní PC.Od té doby udělali kus práce a stále to sleduji, bohužel už si nezahraji jelikož nároky zvýšili tolik že mi už nestíhá CPU. Vydání stále v nekonečnu a pořád se zabývají kravinami a stále předělávají již hotové věci. Do hry jsem nasypal přes 5k a teď vím, že jsem naletěl. Chris Roberts je megaloman a puntičkář a nedokáže ten vývoj dotáhnout. Pokud by vyšel SC potažmo Squadron 42 ve stejnou dobu jako Starfield tak věřím že by mohl být i lepší. Ale rozhodně nepůsobí Starfield jako indie hra vedle SC. To je tvrzení přes čáru. No každopádně Starfield vyjde a vypadá také velice ambiciózně a megalomansky. U SC jsem už ztratil naději. A to jsem byl velký fanda. Jen tak mimochodem co se týče enginu tak použitý Cry engine je z roku 2002 takže nic moderního to není. Přechod na lumberjack mohl pomoct vývojářům ale jinak je to jen modifikovaný Cry engine stejně jako Bethesda používá modifikované Gamebryo, které se hodí na open world více než Cry engine. Stačí vzpomenout jak nadávali ve Warhorse a jaké problémy mají vývojáři SC. Cry engine může být lepší ale na tenhle typ her se evidentně nehodí.
@JMBounce: Ani Star Citizen a ani Kindgom Come toho o Cryenginu moc neříkají. V prvním případě se jedná o marketignový projekt jak vycucat ovečky, jak si sám psal, kdy jim je jedno jestli hra běží nebo ne. Nekonečný vývoj je pro ně daleko lepší věc. Lidi nalákali na líbivou grafiku a kupu fíčur v jasném nepoměru nároky na hardware versus herní přínos. Kingdom Come na tom není z technického hlediska o moc lépe. Jestli vývojáři nadávají, to by měli spíše na toho kdo přichází s nápady typu postavička bude mít 5 vrstev a 10 slotů oblečení, takže místo 50 paňáců jich ve scéně může běhat 10. Nemluvě o tom co vše se simuluje na pozadí a jak to je synchronizovaný. Pokud to je velká hra, stejně musíš napsat vlastní kód pro veškerou herní logiku, objekty a z toho universálního enginu se dá používat leda render, fyzika, audio, ovládání, animační systém a podobné věci. Jinak by to neběželo v universálním enginu typu Cryengine neběželo vůbec.
Jenže co se týče Bethesdího enginu, že by to bylo nějak lepší. Která jejich hra ukazuje, že to dává propracovaný open world s prstem v nose. Z prezentace Starfieldu to úplně nevypadá, že by se jednalo o technologickou next-gen bombu, vizuálně to je spíše Fallout 4 na steroidech, klasicky ošklivé Bethesda animace, podivné sekání. Ok, zaujme rozsah světa, ale co když bude totálně prázdný? Dost se dá pochybovat sofistikovanosti simulace a herní náplni. Známe Bethesdí hry a známe Toddovi sliby „It just works“ :). Hardwarové nároky Starfieldu jsou spíše vysoké na to jak to vypadá a že to zrovna dvakrát dobře nepoběží, na to bych si vsadil.
@JMBounce Pokud je to narážka na to, že hra po 3 letech od oznámení byla stále ve fázi Designu a po 4 letech nejspíš taky.. tak je to velká ostuda, nechci vidět gameplay, ani CGI filmečky… Ale jak vděčný by bylo 3 min okénko kde by ukázali Artworky, inspirace atd.. Je hodně trapný 2018 ukázat 1min záběr na les a 4 roky mlčet, alespoň za mě.
To jaké máš zkušenosti s PS exkluzivitami je čistě tvoje subjektivní zkušenost, ale obecně poslední Sony exkluzivity patří mezi naprosté Topovky, zejména pro lidi kteří hladový po story driven adventurách a kvalitních titulech.. God of war, Uncharted, Ratchet, Horizon, Ghost of tsushima, The last of us, Spiderman a další exkluzivity které si zahraješ jen u Sony. A nové hry se stejnou DNA kvalitou jsou na cestě.. Tohle je ten náskok co Sony má, jaké výpravné hry nabízí Xbox? Většinou se jedná o dost staré nebo slabé tituly ve srovnání s arzenálem Sony.
Co tím chci říct, Xbox má ty značky, nové studia, ale přijde mi, že usnul.. Zatímco Sony to do nás chrlí hlava nehlava každý rok..
Chápu, že někdo může mít špatnou zkušenost s Xbox hrami a je to čistě subjektivní. Pokud se však podíváme na co možná nejvíc objektivní zdroj tedy Metacritic, tak to není nějak rozdílné. Xbox hry: Halo Infinite – 87, FH5 – 92, Psychonauts 2 – 87, Ori 2 – 90. A u Sony je to: GOW – 94, Ratchet – 88, TLOU – 95, Spiderman – 87. Tohle je je jen výběr her a já v tom tolik rozdílů teda nevidím.
Tady nejde o metacritic score, jak jsem psal v příspěvku výše, poukazuji na story driven adventury a pokud omluvíš, mluvím o velkém, výrazném titulu se špičkovou grafikou, použitými technologiemi a hereckým výkonem… God of war, Horizon, Uncharted.. a pokud vedle těchto gigantu postavím Oriho, Psychonauts nebo Halo.. Omlouvám se, ale prostě je to trapnej přímej soupeř o to víc, když to nejsou tituly co tu konzoli budou prodáva, tím nechci snižovat ani tyto hry, ono i nejmenší indie hra může mít hodnocení 99%, ale tam jde o spoustu okolností a né o jednotný metr na pravdu.
@Allspace A to jako špičková hra může být jenom moderní story driven adventura? Tím si narazil na největší sílu a zároveň slabinu Sony. Ano, ty jejich jsou výborné, na druhou stranu pokud někoho tenhle žánr nebere, tak na Playstationu nemá moc na výběr, co jiného hrát, pokud samozřejmě nebudu počítat multiplatformní tituly atd. Microsoft má ty hry daleko rozmanitější. Každý si samozřejmě vybere to svoje, ale tohle měřítko „velkých a kvalitních“ her mi teda přijde úplně mimo. Někdo si třeba raději zahraje toho Oriho než Horizon a někdo zase naopak.
Ano, já nepopírám to že Xbox má sílu, dokonce statisticky každým rokem dohání Sony, ale furt Sony nepřekonal a nepředběhl co se týče popularity a přitom jak by to vypadalo, kdyby na trhu při vydání nové konzole nabídl 5 nových silných značek. Já stále nechápu logiku za tím, nedostartovat Series X společně s ESO 6 a Fallout 5… Místo toho si řekli, že budou krmit ESO online a Fallout 76, což nejsou bohužel nejlepší hry své třídy.
Směřovali tu energii jinam a pro to ESO 6 je ve fázi designu a Fallout 5 není ani na stole, místo toho budují nové značky, ke kterým bude trvat pár let si udělat emoční bond.
Nedá se to moc porovnávat, oba cílí trochu jinam. Taky nejde mluvit jenom o Xboxu, ale spíš o Microsoftu jako celku a ten by si mohl Sony s prstem v nose koupit ( když na chvíli zapomeneme, že je to naprosto nereálné) a ani by to nepocítili. Tohle srovnání Xbox vs PS mi už přijde hodně zastaralé a úplně mimo současný trh. Uzavřel bych to asi tím, že pokud není člověk nějak extra limitován financemi, tak v současnosti se pro hráče nejvíc vyplatí mít PC a k tomu Playstation.
@Allspace Já mám hry od Sony rád. Z těch co jsi vyjmenoval jsem všechny hrál. Některé i vícekrát a v některých mám i platinu. Jenže to jsou hry povětšinou hry ze staré generace. Na PS5 toho od Sony moc nevyšlo. Máme Demon’s soul a Returnal, obě pro užší skupiny hráčů. Ratchet byl super, ale krátký. Horizon nepřekvapil ničím novým, na GoW se čeká a Miles Morales bylo takové střední DLC. MS přišel s Flight simulatorem, Halo Infinite a Forzou Horizon. V hledáčku od Sony mám momentálně opravdu jen ten GoW a Forspoken a pak ten PSVR2 (možná jsem ještě něco zapomněl). A na druhé straně se stačí podívat co všechno mi MS nabízí skrze Game Pass za pár kaček měsíčně. Hlášku „for the players“ by momentálně měl převzít Microsoft. Politika Sony se mi poslední dobou vůbec nelíbí. Konzervativní přístup, v PS plus samé sračky, žádný FPS boost, vlastní verzi Game Passu posrali. A ten Ryan je taky takovej nemastnej neslanej a působí, že ty hry vlastně ani nemá rád. Zato Spencer vytáhl Xbox na výsluní a má lepší PR keci, že mu to snad až věřím. Mám obě konzole a tudíž mám přímé porovnání a za mě říkám, že Sony to prostě poslední dobou moc nejde. Můj subjektivní pocit. Ale z historického hlediska má v ČR Sony převahu což velice nostalgicky ovlivňuje smýšlení lidí u nás a výsledkem jsou skvělý japonci z Sony a zlý americký korporát Microsoft. Jenže začátek milénia a devadesátky jsou dávno pryč a tyto dva obří korporáty se od té doby transformovali.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Starfield favorit, Minecraft Legends vypadá pěkně, ale asi pro mladíš hráče, Forza zůstane dle mého stejná a zbytek jako vždy nějak propluje …
Každopádně je to skvělá trať, bezpochyby jedna z nejoblíbenějších v FM sérii vůbec (soudím nejen dle sebe) a je pravda, že jistou dobu v sérii nebyla k dispozici viz. https://forza.fandom.com/wiki/Maple_Valley_Raceway, tudíž se očekávalo její zařazení v FM8.
Tohle za mě bylo fakt slabý a Sony má zase obrovský náskok. Taky nerozumím té prezentaci starfieldu, hra působila dost sterilně, akce dost průměrná, framerate padal někam pod 30fps Počkám si než budu soudit, ale jako, že bych z toho měl dobrej dojem, to vůbec.
Ps ovladače má stejně každý doma dva tak to ani nemá cenu řešit vemes druhy a jedes dal….
Jenže co se týče Bethesdího enginu, že by to bylo nějak lepší. Která jejich hra ukazuje, že to dává propracovaný open world s prstem v nose. Z prezentace Starfieldu to úplně nevypadá, že by se jednalo o technologickou next-gen bombu, vizuálně to je spíše Fallout 4 na steroidech, klasicky ošklivé Bethesda animace, podivné sekání. Ok, zaujme rozsah světa, ale co když bude totálně prázdný? Dost se dá pochybovat sofistikovanosti simulace a herní náplni. Známe Bethesdí hry a známe Toddovi sliby „It just works“ :). Hardwarové nároky Starfieldu jsou spíše vysoké na to jak to vypadá a že to zrovna dvakrát dobře nepoběží, na to bych si vsadil.
To jaké máš zkušenosti s PS exkluzivitami je čistě tvoje subjektivní zkušenost, ale obecně poslední Sony exkluzivity patří mezi naprosté Topovky, zejména pro lidi kteří hladový po story driven adventurách a kvalitních titulech.. God of war, Uncharted, Ratchet, Horizon, Ghost of tsushima, The last of us, Spiderman a další exkluzivity které si zahraješ jen u Sony. A nové hry se stejnou DNA kvalitou jsou na cestě.. Tohle je ten náskok co Sony má, jaké výpravné hry nabízí Xbox? Většinou se jedná o dost staré nebo slabé tituly ve srovnání s arzenálem Sony.
Co tím chci říct, Xbox má ty značky, nové studia, ale přijde mi, že usnul.. Zatímco Sony to do nás chrlí hlava nehlava každý rok..
Směřovali tu energii jinam a pro to ESO 6 je ve fázi designu a Fallout 5 není ani na stole, místo toho budují nové značky, ke kterým bude trvat pár let si udělat emoční bond.