Souhrn z prvního dne festivalu Summer of Gaming

Překvapením je rytmický „Doom“ Metal: Hellsinger. Videem se blýskla soulsovka Mortal Shell

Zdroj: Cold Symmetry

Úderem včerejšího dne odstartoval festival Summer of Gaming redaktorů magazínu IGN, který si vzal za cíl přinášet v nadcházejících dvou týdnech oznámení nových her, první gameplay videa již dříve představených titulů a samozřejmě i spoustu rozhovorů s jednotlivými vývojáři. Nutno přiznat, že první den začal v okázalém stylu, dočkali jsme se tří novinek – Demon Turf, Alex Kidd in Miracle World DX a Metal: Hellsinger – a nechyběly první záběry z her jako Observer: System Redux, GTFO, Second Extinction a hlavně skvěle vypadajícího soulslike počinu Mortal Shell. V rychlém souhrnu vám přinášíme ale i zbylé informace a uklízíme pomyslný stůl před dalším přívalem novinek.

Mortal Shell

Jak už bylo zmíněno v úvodu, jedním z vrcholů prvního dne Summer of Gaming byla ukázka z hraní soulslike akce Mortal Shell od vývojářů ze studia Cold Symmetry. Už když jsme o hře psali poprvé, vyvolala ve vašich řadách nadšenou odezvu a zdá se, že dobrý dojem po přibližně 15minutovém segmentu přetrvává. Hra exceluje vynikajícím grafickým zpracováním i celkovou atmosférou, nechybí jí velmi nápadití nepřátelé, včetně obřích monster a zajímavě zní i další detaily ohledně pozadí světa a fungování oněch schránek padlých bojovníků. Vývojáři upřesnili, že k dispozici budou čtyři těla, která mohou hráči krátce po začátku hry ovládnout a postupně s nimi projít příběhem. O něm z pochopitelných důvodů zástupci Cold Symmetry nevyzradili příliš, naznačili však, že každá ze schránek má svou vlastní dějovou linku, a pokud hráči naplno uplatní unikátní schopnosti každého z padlých bojovníků, může jim Mortal Shell vždy připadat jako jiná hra.

Trochu úsměvně se pak jeví hra na loutnu nebo prvek, kdy je hrdina doslova vystřelen ze schránky ovládaného válečníka a musí se buďto rychle vrátit zpět, nebo s jedním životem a velmi slabým útokem utéct. A ano, chápete to správně, vývojáři potvrdili, že celou hrou bude moci projít, aniž byste na sebe oblékli jakoukoliv ze čtyř dostupných postav, což je zřejmě ekvivalent průchodu Dark Souls pouze s kosou. Poslední důležité informace se pak vážou k plánovanému betatestu, který by měl proběhnout v červenci a vývojáři do něj zvou prostřednictvím svého Discordu.

Metal: Hellsinger

Jedním z nejpřevapivějších oznámení byl nový projekt bývalého designéra Battlefieldu a creative directora Payday 2 Davida Goldfarba. Se svou hrou Metal: Hellsinger chce sjet vlnu popularity retro stříleček a ještě více provázat dynamickou hratelnost s metalovým soundtrackem. Natolik, že v Metal: Hellsinger budete střílet do rytmu. Motto hry předchází vlastní ukázce a přiznáváme, že na první pohled neobvyklý požadavek může v arénách s pekelnými monstry vytvořit hodně specifickou atmosféru, kterou tak milují skalní příznivci Doomu a dalších podobných her. V Metal: Hellsinger se ujmete role postavy The Unknown, která je napůl člověk-napůl démon, a čím přesněji do rytmu budete střílet, tím intenzivnější bude hudba a pochopitelně i míra chaosu a zkázy kolem vás. Hra by měla vyjít v průběhu příštího roku na PC a konzole současné i nadcházející generace.

Wasteland 3

Dále se můžeme podívat na novou ukázku z pokračování post-apokalyptické RPG série Wasteland. Tu už několik let připravuje Brian Fargo s týmem inXile Entertainment a dočkat bychom se měli, snad už definitivně, 28. srpna. Autoři zbylý čas věnují nejen vývoji, ale také marketingu a v čerstvém videu dostáváme možnost podívat se, jaké frakce budou soupeřit o moc v Coloradu, kam zavítají hráči v roli posledního přeživšího jednotky rangerů jménem Team November. Upoutávka představuje nejprve Patriarch’s Marshals, soukromou armádu zaměřenou na udržování pořádku, které však velí jediný člověk, což logicky budí značné rozpaky. Podobně je na tom ale i sekta Gippers, která uctívá postavu Ronalda Reagana jako svého prezidenta a vymezuje se vůči komukoliv s komunistickou nálepkou. Problém ale spočívá v tom, že jejich perspektivou jsou komunisté všichni, kdo ke Gippers nepatří… Jen pro zajímavost, tito fanatici měli být součástí předchozího dílu, slovo ale dostanou až nyní a hádáme, že potkat se s nimi nebude značit nic dobrého. Trailer pak telegraficky zmiňuje řadu dalších frakcí, jejichž společným jmenovatelem je, že sobecky následují jenom vlastní zájmy a je nad slunce jasné, že olovo a výbušniny budou hrát poněkud větší roli než diplomacie a zdrženlivost.

Observer System Redux

Velkou část prezentace si pro sebe z hlediska poskytnutého času vybojovali polští specialisté na horory – Bloober Team. Pro Summer of Gaming přichystali rozsáhlou a komentářem doplněnou ukázku vylepšené edice psychologického hororu Observer, jež má do konce roku dorazit na PlayStation 5 a na Xbox Series X. Z představení hry z poloviny dubna navíc víme, že vylepšená nebude pouze grafika hry, ale dojde i na rozšíření příběhu. Těšit se prý můžeme na nové hádanky, osvěženou hratelnost i dodatečné doplnění děje, detaily si ale vývojáři z logických důvodů nechávají pro sebe. Zmínil však, že se dojde na prodloužení herní doby, což v případě povedeného Observeru jednoznačně vítáme. Na první pohled nejviditelnější je nicméně 4K rozlišení (včetně textur ve 4K rozlišení), ray tracing a HDR. Díky využívání rychlých SSD v nových konzolích se lze také těšit na prakticky neexistující nahrávací obrazovky. Rok 2084 zkrátka nikdy nevypadal lépe.

Second Extinction

Počátkem května jsme měli možnost seznámit se s on-line kooperační akcí Second Extinction, jež hráče zasadí do role přeživšího na planetě plné krvežíznivých dinosaurů. Titul se ukázal i na IGN Expo a stejně jako v případě hororu Observer i zde vývojáři představili komentovanou a dlouhou ukázku přímo ze hry, jejíž děj se odehrává dlouhou dobu po posledním velkém vyhynutí. Lidstvo sice stihlo utéci do vesmíru, jenže zemi si z neznámého důvodu opět přivlastnili dinosauři. Příběh sice nebude v případě Second Extinction hrát příliš velkou roli, vývojáři ale naznačují, že přítomen bude a může motivovat k dalšímu hraní.

To nabídne především frenetickou akci proti hordám dříve vyhynulých nepřátel, z nichž někteří z neznámého důvodu oplývají také speciálními schopnostmi, například neviditelností. Jinak ale bude Second Extinction patrně klasickým zástupcem žánru kooperativních akcí typu Left 4 Dead, v tomto případě se ale naráz setkají vždy maximálně tři hráči. Hra vyjde na PC, Xbox Series X a na PlayStation 5 ještě před koncem tohoto roku a na léto je naplánovaná uzavřená betaverze na PC.

Werewolf: The Apocalypse – Earthblood

Novým videem se připomněl také Werewolf the Apocalypse – Earthblood, který vzniká ve francouzském Naconu. Hru jsme viděli loni na E3 a pevně věříme, že se vývojářům podařilo významněji postoupit s obsahem i formou. Tehdejší ukázka se nám totiž příliš nezamlouvala ani po stránce hratelnosti, ani svým zasazením do podivného příběhu o významu ekologie a ani po včerejší prezentaci nemáme jasno, o čem nakonec Earthblood přesně bude. K dispozici je totiž jen filmově střižený trailer, který je sice poměrně lákavý a je v něm to nejdůležitější – vlkodlaci – ale příliš velkou výpovídací hodnotu nemá. Hra by měla podle aktuálních informací vyjít v druhé polovině letošního roku na PC a současné konzole.

Voidtrain

Mezi ty nejpodivnější aktuálně představené hry patří patrně Voidtrain. Jde o surrealistickou first person akci, v níž hráči nastupují na jízdu vlakem cestujícím napříč různými dimenzemi. V základu jde o survival střílečku, v níž hráči na začátku osedlají doslova primitivní drezínu a vydávají se prozkoumávat neznámé světy. Z drezíny se ale postupem času a za pomocí četných vylepšení stane klidně i mohutný obrněný vlak poháněný například naftou či elektřinou. Díky tomuto dopravnímu prostředku budou moci hráči cestovat nicotou na nejrůznější a náhodně generovaná fantastická místa, kde lze narazit na mimozemské tvory, na nacisty i na spřátelená zvířata. V různých destinacích pak nebudou chybět ani logické hádanky. K těm a obecně i akci celkově lze přistupovat v kooperaci až se třemi dalšími hráči. Voidtrain vyjde tento podzim na Steamu.

Alex Kidd in Miracle World DX

Zatímco na Nintendu v prostoru plošinovek vládl Super Mario, Sega měla svého Alexe Kidda. Nepamatujete? Nevadí! Vývojáři ze studia Jankenteam vám tuhle legendární záležitost připomenou ve zbrusu nové hře Alex Kidd in Miracle World DX. Titul si bere za cíl oprášit už 34 let starou klasiku a rozšířit ji nejen ve smyslu grafiky, ale také obsahu. Přibudou tedy nové úrovně, příběhové části a herní módy, jakým je například představený Boss rush. Hra míří na PC, PlayStation, Xbox i Switch a podle zápisu na Steamu by měla být k dispozici začátkem roku 2021. Sympatické je, že vývojáři chtějí oslavit i původní hru a v prvním traileru slibují také retro mód, který velmi pěknou a detailní grafiku přepne do zubaté stylizace, přímo vycházející z toho, jak hra vypadala na Master Systemu.

Demon Turf

Předchozí Alex Kidd ale nebyl jedinou plošinovkou, která se během prvního dne Summer of Gaming dočkala svého představení. Došlo i na trojrozměrnou záležitost Demon Turf, která by měla koncem roku, případně začátkem následujícího dorazit na Switch, Xbox Series X a Epic Games Store. Za hrou stojí studio Fabraz a ve hře vás nechá prožít osud hrdinky Beebz, která zatoužila stát se královnou všech démonů. POvést se ji to může jen tak, že sesadí úřadujícího krále, k němuž se musí postupně probojovat skrze všechny jeho přisluhovače. Nejchytlavějším mechanismem, přímo spojeným s názvem hry, pak je změna prostředí, které do své porážky ovládal konkrétní démon. Hra se proto bude poměrně často měnit přímo před očima a vývojáři si od toho slibují nejen pestrost prostředí, ale také změny v hratelnosti.

Yakuza: Like a Dragon

Zatímco si nějnovější díl série Yakuza odbyl svou premiéru v Japonsku už začátkem roku, na uvedení ve Spojených státech a Evropě mohou fanoušci stále jen netrpělivě čekat. Že se ale vydání blíží, naznačuje 15minutový rozhovor s manažerem anglické lokalizace v americké pobočce Segy, který během Summer of Gaming představil hlavní prvky hry a znovu vysvětlil, čím je Like a Dragon tak unikátní. Nejvýraznější změnou je částečný přesun z Tokia do Jokohamy, byť původní čtvrť Kamuročo zůstává ve hře zastoupena. Mění se i hlavní hrdina, kterým již nebude Kazuma Kiriju, ale nahradí ho Ičiban Kasuga, který má být mnohem emotivnější a výřečnější. Samotná hra pak uplatňuje tahový soubojový systém, který se odehrává v hlavě hlavního hrdiny, nechybí propracovaná složka obchodního managementu, když se snažíte zachránit krachující společnost a ve hře budou logicky zastoupeny i oblíbené minihry, včetně závodních Dragon Kart a Can Quest. Do angličtiny lokalizovaná verze hry zatím nemá pevné datum vydání, ale manažer lokalizace potvrdil, že nejpozději do uvedení Xboxu Series X bude nová Yakuza k dispozici. Vedle toho se s ní počítá také pro Xbox One, PC a PS4; verze pro PS5 zmíněna nebyla.

…a spoustu dalších novinek

Vyjmenovávat další tituly, o kterých se během prvního dne Summer of Gaming mluvilo, by už jen neúměrně natahovalo délku tohoto článku. Jen telegraficky proto můžeme odkázat například na bližší představení expanzí pro Borderlands 3 a střílečku GTFO, nechybělo ani připomenutí, že už dnes vychází meditativní hra Beyond Blue, došlo také na oznámení konzolových verzí Pathfidner: Kingmaker, resp. Chivalry 2, o němž jsme mluvili včera a spoustu dalších drobností a střípků, které se v nadcházejících dnech promítnou do dalšího zpravodajství z digitální náhrady veletrhu E3. Připomínáme také, že už dnes večer proběhne velká prezentace her pro PlayStation 5 a už v sobotu trojice dalších velkých akcí – PC Gaming Show, Future Games Show a Guerilla Collective – s desítkami potvrzených vývojářů a jejich her.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru