Souboj v Guardians of the Galaxy vypadá velmi hekticky

Hru si mohli vyzkoušet vybraní novináři. Chválí stylizaci i humor, na bitvách se neshodnou

Zdroj: Square Enix
24. 9. 2021

Pouhý měsíc nás dělí od vydání hry Guardians of the Galaxy od vývojářů z Eidos Montréal, která byla oznámena v průběhu letošní E3. Je proto stále mírným překvapením, že se uvedení tak přiblížilo, ovšem momentálně nic nenasvědčuje tomu, že by měl přijít ke slovu odklad a fanoušci se mají zřejmě nač těšit. Jednou z věcí, která optimistickou náladu kolem hry podporuje, byla možnost vyzkoušet si přibližně hodinovou ukázku, k níž se dostali zástupci vybraných médií. K dispozici jim byla pátá kapitola, tedy poměrně pokročilá část plné verze hry, zahrnující nejen klábosení na lodi Milano, ale také průzkum a samozřejmě souboj. Na dojmy novinářů pak navazují oficiální videa, která jednotlivé části shrnují a v měsíčním předstihu si můžeme začít skládat konkrétní obrázek, jak se budou Guardians of the Galaxy vlastně hrát. Jenže zatímco věci typu grafika, humor nebo příběh zapůsobily na redaktory herních magazínů pozitivně, soubojový systém univerzálně nerezonoval.

Pokud bychom měli interpretovat některé z kritičtějších komentářů, můžeme se opřít o dojmy britského Eurogameru. Ten ve svém preview označuje soubojový systém za velmi hektický a zahlcující. Důvodem je skutečnost, že všichni členové týmu přistupují k potyčkám jinak a v kůži hlavního hrdiny Petera Quilla je nutné udílet jim poměrně přesné rozkazy. Do toho se ve vybrané části hry objevovalo v jednu chvíli opravdu velké množství nepřátel a v kombinaci s divokými vizuálními efekty bylo podle Eurogameru všeho až příliš. Férově ale v citovaném preview zaznívá, že určitou roli v tom sehrál fakt, že si nikdo z vybraných novinářů nemohl projít tutoriálem ani menší bitvou, ve které by si specifické ovládání a schopnosti hrdinů osvojil, což může hrát při vlastním hraní dost podstatnou roli. Určitě ale můžete očekávat značně propracovaný systém, ve kterém se bojuje na dálku, stejně jako na blízko, ze vzduchu, ze země a za doprovodu soundtracku z 80. let, nebo jen hlášek ostatních Strážců. Ke slovu přijdou i týmová komba a funkce, při nichž se na omezenou dobu posílí útok všech členů úderné skupiny, za tímto účelem je ale nutné sehrát kratší konverzační minihru a zvolit ta správná slova, která Gamoru, Rocketa, Draxe a možná i Groota náležitě navnadí. Pokud však máte rádi typický humor Strážců, měli byste si přijít na své a ne všichni se staví ke zvolenému systému či dílčím mechanismům odmítavě. Spíš naopak – jistá disfunkčnost prý podtrhuje to, jak tým vlastně (ne)funguje a vše je prý v souladu s komiksy i atmosférou filmové adaptace.

Pokud v jednotlivých kajutách vezmete do ruky nějaký předmět, objeví se jeho majitel, řekne k němu pár slov, nabídne Star Lordovi v konverzaci ještě jednou dvěma volbami pokračovat, a pak si jdou všichni zase po svých.

Nedílnou součástí Guardians of the Galaxy pak bude samozřejmě také prozkoumávání vesmíru či jednotlivých lokací a hlavně snaha nezabít se při soužití s ostatními členy na palubě lodi Milano. Právě ona loď, fungující jako centrála pro vysílání všech operací, je místem, kde můžete prohodit pár slov s ostatními členy posádky a možná je i blíže poznat. Od novinářů, kteří si mohli hru vyzkoušet, však zaznívá, že momentálně nejde o nic vysloveně hlubokého. Pokud v jednotlivých kajutách vezmete do ruky nějaký předmět, objeví se jeho majitel, řekne k němu pár slov, nabídne Star Lordovi v konverzaci ještě jednou dvěma volbami pokračovat, a pak si jdou všichni zase po svých. Jak jsme ale mohli sledovat v jednom z prvních trailerů, chemii mezi Strážci se Eidosu vcelku daří přenést i do herního zpracování a umíme si představit, že s narůstajícím počtem odehraných hodin a prožitých situací mohou některé vtípky vyznít ještě lépe a zafungovat. Týkat by se to mělo také systému perků, který má pod palcem Rocket. Za suroviny, které budete nacházet v jednotlivých misí, dostanou hráči výměnou konkrétní perk, nepůjde však přímo o novou schopnost, ale pouze o upgrade schopnosti již odemknuté v rámci systému vývoje postavy. Vývojáři to vysvětlili tím, že nechtějí hráče o nic ochudit, resp. v něm vyvolat pocit, že je sbírání surovin nezbytné pro to, aby hráč uspěl v těžších fázích hry, což s sebou ale přináší rizika, zda budou perky skutečně potřeba.

Ať už to ale dopadne se soubojem či perky jakkoliv, z dostupných preview je cítit, že se hra novinářům vlastně docela líbí a nenápadně články prozvukuje, že už teď jsou Strážci lepší hrou než Avengers od Crystal Dynamics. Srovnání samozřejmě nelze provést dokonale – jde o hry odlišných žánrů i herní náplně – ale přinejmenším ve smyslu zážitku a spokojenosti se zpracování oblíbené komiksové látky mají zřejmě Guardians of the Galaxy navrch. Sami se proto těšíme, jak hra dopadne – vychází už 26. října na PC, obou generacích PlayStationu, resp. Xboxu a v neposlední řadě také na Switchi.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím