Sony zvažuje další porty PlayStation exkluzivit na PC

Na Windows mohou zamířit first party hity z PS4. Chce získat nová studia a dál věří ve VR

Zdroj: Vortex/Sony/Microsoft
30. 8. 2020

Společnost Sony v aktuální firemní zprávě potvrdila, že se zabývá myšlenkou vydat na PC další first party tituly původně exkluzivní pro konzoli PlayStation. Může toho pochopitelně využít při snaze nalákat potenciální zákazníky k nákupu PS5. Prodeje PS4 tím už nepoškodí. Hit Horizon Zero Dawn z roku 2017 od nizozemského studia Guerrilla Games vyšel na Windows tento měsíc a lze s úspěchem předpokládat, že marketingu by posloužily i další úspěšné hry z PS4 jako Dreams, Ratchet and Clank, The Last of Us, Shadow of the Colossus, Uncharted, God of War nebo Days Gone.

Kreativní sandbox Dreams je asi nejžhavější kandidát

Už dříve na PC zamířily z PS4 tituly jako Death Stranding nebo Detroit: Become Human. Ani v jednom případě ale nešlo o hry přímo od Sony. Obě vznikly v nezávislých studiích Kojima Productions a Quantic Dream, i když jim japonský gigant nepochybně pomohl na svět. Vývojáři interního studia Media Molecule se už v minulosti netajili tím, že by rádi svůj kreativní sandbox Dreams uvedli také na další platformy. I Cory Barlog uvedl, že by rád viděl God of War na PC, ale zdůraznil, že tohle rozhodnutí není na něm. Další PC porty naznačili před pár měsíci rovněž Jason Schreier nebo Tom Phillips z britského Eurogameru.

Bývalý šéf SIE Worldwide Studios Shawn Layden už loni v srpnu prohlásil, že by Sony mohla zvážit vydání některých first party her na jiných platformách ve snaze oslovit širší publikum. Jeho nástupce Herman Hulst ale letos v březnu při příležitosti oznámení PC portu Horizon Zero Dawn naznačil, že podobné konverze PlayStation exkluzivit budou spíš výjimkou. Prohlásil tehdy, že vydání jedné first party AAA hry na PC nutně neznamená, že všechny tituly budou vycházet na PC. Horizon Zero Dawn se pro tento účel podle něj skvěle hodil a tehdy prý Sony neměla plány na další takové experimenty a zůstává podle Hulsta věrná myšlence dedikovaného hardwaru.

Sony je otevřená nákupům dalších studií, aby rozšířila portfolio vlastních týmů.

Za pozornost ale stojí i další část aktuální firemní zprávy. Sony je podle ní otevřená nákupům dalších studií, aby rozšířila portfolio vlastních týmů. V tuto chvíli společnost vlastní 14 studií, mezi než patří například Guerrilla Games, Insomniac Games, Naughty Dog, Polyphony Digital, Sucker Punch Productions, San Diego Studio nebo Santa Monica Studio. Naposledy se před rokem skupina Worldwide Studios rozrostla o Insomniac Games. Od té doby se opakovaně objevovaly náznaky, že Sony stejně jako Microsoft s akvizicemi týmů neskončila a firma stále hledá další vhodné adepty.

Nejnovější zpráva se také výslovně zmiňuje, že Sony chce učinit další pokroky na poli virtuální reality. To jen podporuje dřívější spekulace, že japonský výrobce už pracuje na nástupci headsetu PlayStation VR a na tomto poli bude nadále aktivní. Má ostatně důvod k optimismu. PSVR má k prosinci 2019 na kontě 5 milionů prodaných zařízení, což není v tomto odvětví vůbec špatný výsledek.

PlayStation už nějakou dobu s PC koketuje

Prostřednictvím streamovací služby PlayStation Now je možné si i na PC zahrát z cloudu některé z největších hitů pro PS4, PS3 i PS2. Sony Interactive Entertainment loni na podzim vydala na Epic Games Storu hru ReadySet Heroes od Robot Entertainment. Těsně před koncem roku Sony prodloužila smlouvu s Major League Baseball na herní sérii MLB The Show, ale oznámila, že už hra nebude v budoucnu vycházet jen na PlayStationu.

Nahlásit chybu v článku

27

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru