Sony si patentuje způsob, jak přeskakovat herní menu

Uloženou pozici či herní mód zvolíte už v menu konzole, hrát začnete automaticky a hned

Zdroj: Sony
24. 3. 2020

Dáme-li stranou již několikrát probíraný způsob, jakým Sony v minulém týdnu informovala o hardwaru PlayStationu 5, rozebíral Mark Cerny v hodinovém videu spoustu zajímavých záležitostí. Ty se podle navazujících reakcí některým vývojářům opravdu zamlouvají a zaznívají názory, že PlayStation 5 bude i z historického hlediska přelomovou konzolí. Ostatně, už začátkem roku mluvil šéf americké pobočky Sony Interactive Entertainment Jim Ryan o tom, že ty nejlepší funkce jsme dosud neviděli a je pravděpodobné, že Sony nad rámec rychlého SSD, resp. mechanismů, jak z něj dostat co nejvíc, chystá další věci. Odkazovat se v této chvíli ale zatím můžeme pouze na patenty, které se začínají objevovat ve výpisech patentových úřadů a pozvolna odkrývají, s čím vším by mohly nové konzole přijít. V případě Sony jsme tak rozebírali například inovaci dotykové plochy DualShocku, možné funkce nástupce PlayStation VR a dnes se k nim přidává možnost spouštět vybrané tituly do předem definovaných částí a úseků jako je multiplayerové lobby nebo rovnou do hry s načtením poslední uložené pozice.

Vzhledem k nutnosti projít mnoha rozhraními při komunikaci s digitálním obsahem, může být výrazně ovlivněn celkový zážitek a je nutné navrhnout systémy a metody tak, aby bylo možné vstoupit přímo do hry.

Patent, který je v dokumentaci označován jako dynamické rozhraní pro přímé spouštění her, byl k Patentovému úřadu Spojených států zapsán už v září 2018, nicméně k jeho zveřejnění došlo teprve před několika dny. V abstraktu patentu se trochu nejasně uvádí, že uživatel by měl mít možnost využít sadu šablon, na základě kterých se bude konkrétní software spouštět s předem zahrnutými volbami. Jednodušeji pak systém popisuje diagram, ze kterého vyplývá, že uživatel jednoduše navolí vstupní parametry pro konkrétní titul a ten se podle těchto pravidel spustí. „Aktuální postup, jak začít hrát, může zahrnovat kroky jako přihlášení k platformě, vybrání hry, její spuštění, zvolení jedné i více možností v menu, připojení dalších hráčů pro multiplayer, vybrání úrovně atd. […] Vzhledem k nutnosti [projít mnoha rozhraními] při komunikaci s digitálním obsahem, může být výrazně ovlivněn celkový zážitek a je nutné navrhnout systémy a metody tak, aby bylo možné vstoupit přímo do hry,“ popisuje detailněji dokumentace.

Dále s v ní uvádí, že by hry mohly do budoucna přicházet se sadou několika šablon, případně by si je mohl uživatel sám „nahrát“ a opakovaně používat. Tím celý proces připomíná standardní makra, dobře známá například hráčům strategií či milovníkům retro záležitostí, kdy se po jejich aktivaci automaticky provede několik po sobě jdoucích operací a proces se automatizuje. Jako příklad tak můžeme uvést jakoukoliv multiplayerovou střílečku a možnost přímo z menu konzole spustit danou hru s výběrem oblíbeného herního módu, vlastním nastavení lobby, ale třeba i zvolenou výbavou do nadcházejícího zápasu. V kombinaci s rychlým načítáním – a tady se samozřejmě můžeme bavit o obou chystaných konzolích – by mohl být přístup k hraní ještě rychlejší a pohodlnější.

Sony však v patentu zachází ještě dál a v další části popisuje i hypotetickou možnost, vytvořit si popisovanou šablonu i pro konkrétní činnost ve hře a přímo k ní přistupovat. V dokumentaci se popisuje například možnost začít hrát hru s prvky stavění už s vybraným předmětem v ruce, nebo dokonce zautomatizovat pohyb konkrétní částí herního světa a dostat se na vybrané místo. Jak by v praxi fungovala tato už poměrně složitá makra, navíc v prostředí hry podléhající spoustě proměnným, je samozřejmě otázka, je nicméně povzbudivé sledovat, že pokrok nebude v nové generaci konzolí zastoupen pouze lepší grafikou, zvukem a hardwarem jako takovým. Je však nutné dodat, že se stále jedná pouze o patent, který v dokumentaci není asociován s žádným konkrétním PlayStationem a jeho využití tak může i nemusí přijít.

Zajímavé nápady ale očividně Microsoft i Sony má!

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru