branding
Sony kupuje studio specializující se na portování her

Sony kupuje studio specializující se na portování her

Nixxes Software pracovali na titulech jako Deus Ex, Tomb Raider a naposledy Avengers

Zdroj: Square Enix
1. 7. 2021

Zpráva o tom, že Sony koupila finské studio Housemarque, ještě nestačila ani vychladnout a už tu máme další podobnou informaci. Ne, ještě nedošlo na potvrzení, že japonský gigant získal pod hlavičku PlayStation Studios i Bluepoint Games, aktuální zpráva mluví o dalším studiu, které se v minulosti specializovalo na portování her pro nejrůznější platformy, nejčastěji počítače. Jde o nizozemské studio Nixxes Software, které působí od roku 1999 a ve svém portfoliu má porty her ze sérií jako Deus Ex, Tomb Raider, Thief nebo Legacy of Kain. Naposledy navíc pomáhali i lidem z Crystal Dynamics se hrou Marvel’s Avengers, byť bližší specifika zapojení u tohoto projektu nejsou známa.

Zdroj: Sony

„Velmi si vážím společnosti Nixxes a jsem nadšený, že se tento zkušený tým stane součástí vývojářské komunity Sony,“ řekl prezident PlayStation Studios Hermen Hulst. Věří, že Nixxes bude přínosem pro všechna studia a prostřednictvím své know-how jim pomůže soustředit se na důležité body vývoje ve snaze přinášet co nejlepší hry. Snahu začlenit do struktury specialisty na porty pak můžeme s největší pravděpodobností vnímat jako potvrzení předchozích vyjádření Sony ohledně PC verzí vlastních titulů s možností přenést vývoj právě na Nixxes. Zakladatel studia Jurjen Katsman si vstup do rodiny PS Studios rovněž pochvaluje a podle svých slov se už nemůže dočkat, až se jeho lidé pustí do práce. „Těšíme se na spolupráci s některými z nejtalentovanějších studií v oboru, abychom fanouškům PlayStationu poskytli ty nejkvalitnější herní zážitky,“ říká Katsman.

Podle ohlasů na Twitteru žádné obavy nemají ani další studia Sony, která stejně jako Hermen Hulst vítají Nixxes do rodiny a dodávají akvizici patřičnou váhu.

Nic konkrétního v tuto chvíli Sony neoznamuje, ale umíme si představit scénář, ve kterém bude Nixxes úzce spolupracovat s vývojáři konkrétních adeptů na PC verze a následně sejme z původního týmu veškerou zodpovědnost a uplatní svou řemeslnou zručnost. Ostatně, hry, o které se v minulosti postarali, dopadly v portech velmi dobře a nic nenasvědčuje tomu, že by spolupráce se Sony měla být zatížena jakýmikoliv problémy. Podle ohlasů na Twitteru žádné obavy nemají ani další studia Sony, která stejně jako Hermen Hulst vítají Nixxes do rodiny a dodávají akvizici patřičnou váhu. Neobešla se totiž bez kritických poznámek ze strany fanoušků, kteří Nixxes neznají a nerozumí, proč se Sony nesoustředí na známější studia. Nepřímá odpověď nicméně přišla ze strany Hermena Hulsta v rozhovoru pro magazín GQ, kde se komentovala akvizice Housemarque. Hulst uvedl, že si Sony velmi pečlivě vybírá, jaké subjekty koupí a má vytyčený cíl, kterého chce s novými partnery dosáhnout.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru