Sony a Microsoft odmítají některé reklamace Cyberpunku

Ne všem žádostem o vrácení peněz je vyhověno. Hráči prý mají počkat na další patche

Zdroj: CD Projekt RED
15. 12. 2020
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Ačkoli samotné studio CD Projekt RED vyzvalo zákazníky, aby v případě nespokojenosti požádali o vrácení peněz za Cyberpunk 2077, zdá se, že to není tak úplně snadné nebo samozřejmé. Některé žádosti hráčů v případě digitálních kopií údajně zamítají společnosti Sony a Microsoft. Už o víkendu se přitom objevily první zprávy, že někteří zákazníci měli s vrácením hry a peněz s odůvodněním, že nefunguje očekávaným způsobem, úspěch, zatímco jiní nikoli.

Vývojáři slíbili dál pracovat na opravách a vylepšit celkový zážitek, ale kdo nechce čekat, nemusí. Jenže i poté si část hráčů stěžuje, že jejich žádosti na PlayStationu a Xboxu jsou odmítány. V některých případech jim bylo doporučeno, aby počkali na další patche, které problémy opraví a stav Cyberpunku vylepší. Zajímavé přitom je, že se výslovně podpora odvolávala na dva velké updaty, které přijdou až v lednu a v únoru. Jinými slovy byla žádost hráčů zdvořile odmítnuta s tím, ať počkají do nového roku.

Nespokojení zákazníci neměli možnost minimálně v první vlně jak jinak zjistit stav Cyberpunku, pokud si jej sami nevyzkoušeli.

Sony a Microsoft některé z podnětů zjevně zamítají s ohledem na svoji politiku vracení peněz u digitálních verzí. Peníze se totiž obvykle nevrací za titul, který člověk už hrál. Výjimkou v tomto pravidle jsou vadné produkty a další mimořádné situace. Ale teď je otázkou, co to znamená vadný produkt a kdo tuto definici má určit.

Podstatné by samozřejmě mělo být i stanovisko samotných autorů, kteří dali vracení peněz zelenou. Dalším pádným argumentem určitě je, že hra se na konzolích před vydáním dostatečně neprezentovala a vývojáři neposkytli v první várce ani konzolové review kódy. Tudíž nespokojení zákazníci neměli možnost minimálně v první vlně jak jinak zjistit stav Cyberpunku, pokud si jej sami nevyzkoušeli.

Konzolové verze tvořily velkou část z rekordního množství předobjednávek a tento úspěch by rozhodně neměl být vykoupen tím, že má někdo pocit, že dostal něco jiného, než očekával ve smyslu funkčnosti.

Většina hráčů se shoduje v tom, že tento případ je výjimečný a Sony i Microsoft mají respektovat přání vývojářů a spolupracovat na vracení peněz nad rámec standardních pravidel. Ostatně je to něco, co může nakonec ve výsledku prospět všem stranám. Nespokojený zákazník, který snadno získá své peníze nazpět a nebude cítit žádné závazky, se může ochotně vrátit, pokud nabude přesvědčení, že se titul změnil k lepšímu. Jako například u No Man’s Sky, kde se také hodně řešily reklamace krátce po vydání.

Někteří úspěšní žadatelé se zase podělili o zážitky s podporou na telefonu. I když předtím byla jejich žádost automaticky odmítnuta, po hodinovém hovoru prý získali peníze zpátky a digitální verze jim byla přirozeně obratem odstraněna z knihovny. V tuto chvíli ale rozhodně není pravidlem, že každé podobné žádosti je automaticky vyhověno, což je škoda. Nesmíme zapomínat na skutečnost, že konzolové verze tvořily velkou část z rekordního množství předobjednávek a tento úspěch by rozhodně neměl být vykoupen tím, že má někdo pocit, že dostal něco jiného, než očekával ve smyslu funkčnosti.

Nahlásit chybu v článku

15

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru