Vývojáři Abandoned reagují na spekulace o konci vývoje

Vyjádření přichází po promazání twitterového účtu a hádce Kahramana s tvůrcem hudby

Zdroj: koláž, Vortex
1. 4. 2022

Update: Na množící se spekulace, že byl vývoj Abandoned ukončen a hra zcela jistě nespatří světlo světa, se v návaznosti na včerejší informace ozvali vývojáři z Blue Box Game Studios a v krátkém prohlášení na Twitteru tyto spekulace popřeli. „Drahá komunito, v poslední době jste nás bombardovali žádostmi a otázkami souvisejícími se stavem vývoje Abandoned. Ve světle nejnovějších spekulací, že byl Abandoned zrušen, označujeme tyto spekulace za falešné,“ říkají vývojáři. Potvrdili, že i nadále pracují na tom, aby mohli hru plnohodnotně odhalit prostřednictvím aplikace Realtime Experience na PlayStationu 5, a to skrze chystaný hratelný prolog. „Původně jsme jej plánovali na první čtvrtletí 2022, ale bohužel ještě nemáme vše připravené tím, že jsme podcenili náš vývojový plán,“ vysvětlují pak zástupci Blue Box Game Studios. V závěru svého vzkazu se proto omlouvají všem hráčům, vyjadřují pochopení jejich frustraci, ale potvrzují, že budou potřebovat ještě trochu času navíc, než bude hra stabilní a připravená na plánovanou ukázku.

Původní zpráva z 31. 3. 2022: Poslední zprávu o hře Abandoned od vývojářů z Blue Box Game Studios jsme na Vortexu zveřejnili přesně před dvěma měsíci. Studio tehdy tvrdilo, že se stalo obětí hackerského útoku, po kterém ztratilo přístup na svůj YouTube a varovalo hráče, aby nereagovali na e-maily s možnou předobjednávkou hry. Nyní přichází další – neméně podivná informace – která se pro změnu týká účtu Abandoned na Twitteru. Jak si totiž všiml youtuber Lance McDonald, vývojáři z Blue Boxu začali patrně mazat některé starší tweety, které přinášely detaily o budoucí prezentaci Abandoned, včetně loni v prosinci slibovaného dema.

Podle McDonalda zmizela vedle informací o demu také zmínka o původní velikosti a obsahu jediné ukázky, na jejíž uveřejnění v doprovodné aplikaci přímo na PlayStationu čekali hráči mnohem déle, než Blue Box původně sliboval. Kauze odloženého teaseru se už podruhé věnovat nebudeme – podrobně jsme ji probrali v předchozích článcích – nicméně v dnes již smazaném tweetu vývojáři vysvětlovali, že ukázka je delší, ale jen čeká na malou opravu, kterou však Blue Box nikdy nedoručil. „Mnoho lidí nechápe, proč PlayStation tuto hru marketingově podporuje. Ale všechna indie studia mají přiděleno určité množství marketingových příležitostí, které Blue Box využil najednou pro lákání na teaser a teď [aktivity] ochably,“ dodává pak McDonald.

Na druhou stranu je nutné doplnit, že ačkoliv se teď na Twitteru Blue Boxu nenachází mnoho zpráv, nejde o snahu zahladit úplně všechny stopy a smazat Abandoned z internetu, jak se chybně objevuje v některých článcích nebo komentářích fanoušků. Vývojáři se ke hře hlásí v hlavním popisku, nechali veřejně dostupná prohlášení zakladatele studia Hasana Kahramana i vysvětlivky, čím by mělo být Abandoned, až hra vyjde. Co víc, před několika dny správci twitterového účtu odpovídali na dotaz jednoho z fanoušků, co se se hrou stalo, že jen potřebují trochu víc času, aby zajistili, že Abandoned vyjde v adekvátním stavu. Stále to ale neznamená, že je se hrou vše v pořádku, zvlášť když k tomu můžeme přidat ještě aktuální hádku Kahramana s hudebníkem, který se měl podílet jednou skladbou na soundtracku hry.

Právě na popud zprávy Lance McDonalda se ozval německý muzikant a audio designér Fastex, který tvrdil, že se svojí kapelou pracoval na jedné ze skladeb, která měla zaznít v Abandoned. „Vyměnili jsme si mnoho e-mailů. Poslední odpověď, kterou jsem dostal skrz LinkedIn, zněla – Je to chaotické, mělo to vyjít v březnu, máš PlayStation 5,“ napsal hudebník před několika hodinami. Dále uvedl, že na skladbě pracoval od loňského srpna se svou kapelou 50-60 hodin, pokaždé prý jen obdržel zprávu, v níž se lidé z Blue Boxu omlouvali za zpoždění, ale právě proti slibu, že se hudba objeví ve hře a možná i v traileru, pracoval Fastex dál. Spolupráce je ale u konce, což před krátkou chvílí potvrdil Hasan Kahraman, který se do Fastexe veřejně pustil a zpochybnil, co hudebník tvrdi.

„Nikdy jsme nepodepsali žádný kontrakt, nikdy to nebylo oficiální. Ty jsi nás požádal a já ti řekl, že to možná použijeme, což se ale nestalo,“ říká Kahraman. „Neříkej lidem, že jsi pracoval na soundtracku, když ty i já víme, že to není pravda,“ vzkázal pak hudebníkovi. Ten mu ovšem odpovídal v tom smyslu, že má komunikaci, v níž ho Blue Box žádá o úpravu, na čemž hudebníkův kolega obratem pracoval. „Ne, nikdy jsi nám neřekl, že hudbu nepoužijete. A ano, pracovali jsme na ni. Ve skutečnosti není problém, že ji nepoužijete, ale proč jsi mi to nikdy neřekl,“ ptal se Fastex a narážel na to, čím je Blue Box nechvalně proslulý. Ignorací a opožděnou komunikací, na kterou zřejmě došlo i v tomto případě. Kahraman se nicméně v posledním vzkazu omluvil za nedorozumění, čímž výměna názorů skončila.

Máme z toho všeho ale aspoň pěknou písničku, tak příjemný poslech, pokud stále kroutíte hlavou…

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru