Slovo Xbox z názvu Game Passu nakonec nezmizí

Microsoft také reaguje na Sony a potvrzuje, že stávající gamepad funguje i na Xboxu Series X

Zdroj: Microsoft
4. 8. 2020

Nepochybujeme, že Microsoft připravuje na období letošních Vánoc výkonnou konzoli. Jsme si jistí, že dojde k postupnému posilování doprovodných služeb, rozšiřování zpětné kompatibility a věříme, že z předností Xboxu Series X budou těžit nejen first party hry, ale také řada multiplatformních titulů. Microsoft však v poslední době příliš nezvládá prezentaci nadcházejících změn a komunikaci směrem k hráčům, která působí zmatečně a bývá až později uváděna na pravou míru. Typicky se tak stalo u rebrandování loga služby Xbox Game Pass, které přišlo o slovo „Xbox“ a krok se zdál jako snaha sjednotit Game Pass na konzoli a na PC. Nic z toho ale neplatí a bez ohledu na změněné logo zůstává služba pojmenovaná stejně.

Microsoft to musel vysvětlit názorným obrázkem na Twitteru, pro který ale trochu posměšně použil font Comic Sans a doplnil vysvětlení rádoby vtipnými poznámkami. Lidé z Microsoftu upozornili, že známé logo Xboxu se čte „Xbox“, a jeho setrvání u „Game Passu“ není náhodné. Díky změně tak fanoušci ušetří za inkoust, kdyby chtěli logo vytisknout, vývojáři pro změnu dostanou díky zkrácení trochu víc místa pro trailery a hlavně bude levnější nechat si logo Xbox Game Pass vytetovat… Dobře, děkujeme za vysvětlení, příště by to možná šlo napsat do jednoho tweetu, hned, od začátku a bez čtyř dní nejasností. Mluvčí Microsoftu nicméně dodal, že nové logo neznamená změnu povahy služby a šlo skutečně jen o osvěžení celého brandu.

Očekáváme tedy další návodný obrázek s nápisy v Comic Sansu, který všechno uvede na pravou míru, abychom nemuseli pouze spekulovat a měli v téhle estetické záležitosti jasno.

Nejasnosti tím ale rozhodně nekončí a otazníky visí nad dalším dosud blíže nekomentovaným krokem, který zřejmě povede k odstranění velkých zelených samolepek z krabiček her, které budou optimalizovány pro Xbox Series X. V tichosti a bez vysvětlení totiž vskutku velké razítko zmizelo z obalu hry Dirt 5, o čemž jako jeden z prvních informoval analytik Daniel Ahmad. Vypadá to, že Microsoft zareagoval na kritiku ze strany hráčů, v tomhle případě ale ještě nemáme jasno a není zcela zřejmé, zda jde o samostatnou akci lidí z Codemasters, nebo o plošný zásah Microsoftu. Očekáváme tedy další návodný obrázek s nápisy v Comic Sansu, který všechno uvede na pravou míru, abychom nemuseli pouze spekulovat a měli v téhle estetické záležitosti jasno.

Poslední rozvernou zprávou pak je ujasnění, že stávající ovladač pro Xbox One bude plně podporován na Xboxu Series X, čímž Microsoft – opět za pomoci obrázku – informoval v reakci na včerejší zprávu Sony. Japonská společnost totiž uvedla, že DualShock 4 nebude možné využít na PS5 pro hraní nových her, které budou plně uplatňovat možnosti DualSensu. To znamená haptickou odezvu, adaptivní triggery a pravděpodobně také inovovanou dotykovou plochu. Microsoft však tyto funkce neplánuje, a proto uvádí, že nové hry na chystané konzoli bude možné hrát se všemi ovladači pro Xbox One, tedy vedle stadnardního gamepadu také s adaptivním ovladačem, elite verzí a všemi dalšími certifikovanými periferiemi.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím