Seriál The Last of Us využije dialogy ze hry

Na některých místech se ale naopak od předlohy značně odkloní, vysvětluje Neil Druckmann

Zdroj: Sony
21. 3. 2021

O plánech Sony, Naughty Dog a především televizní společnosti HBO natočit seriál podle hry The Last of Us víme už přes rok. Postupně jsme se dozvěděli jméno autora seriálu, kterým bude Craig Mazin, víme také, že první epizodu natočí Kantěmir Balagov a v nedávné době došlo také na odhalení hlavních protagonistů – Pedra Pascala a Belly Ramsey. Nejčerstvější informace se pak týkají celého námětu, ke kterému se v rámci prezentace SXSW 2021 vyjádřil autor předlohy a šéf vývojářů z Naughty Dog Neil Druckmann pro IGN.

„Dlouho jsme probírali, že by první sezóna seriálu měla odpovídat prvnímu dílu hry,“ říká Druckmann s odvoláním na diskuzi, kterou vedl se showrunnerem Craigem Mazinem. Mnohem důležitější, nežli jsou identické kostýmy a podobné drobnosti, pro ně podle Druckmann zůstává tím nejdůležitějším filosofické poslání hry, kterého se hodlají držet velmi úzce. „Takové věci v seriálu mohou i nemusí být, jsou ale mnohem méně podstatné než cesta k jádru postav a důvodech jejich cesty,“ nechává Druckmann vzpomenout na značně emotivní pozadí prvního dílu oblíbené akční adventury.

Změnou může projít také míra násilí, kterého je dle Druckmann ve videohrách potřeba víc nežli v televizním seriálu.

Vzhledem k tomu, kolik má fanoušků, Druckmann vyjádřil své potěšení, že některé dialogy ze hry zůstaly pro potřeby seriálu beze změn. „Je legrační, vidět vlastní repliky ze hry ve scénáři od HBO,“ říká Druckmann, hned vzápětí ale vysvětluje, že se fanoušci stejně tak dočkají i poměrně dramatických změn. Velká část z nich má vycházet z toho, že seriál je úplně jiné médium nežli videohra, v níž se například v úvodu musí hráči seznámit s ovládáním a mechanismy hry. Změnou ale může projít také míra násilí, kterého je dle Druckmann ve videohrách potřeba víc nežli v televizním seriálu, a to z důvodu, že hra musí hráče střelbu naučit.

„Tyhle věci jsou dosti odlišné, ale HBO zvládá posouvat látku od hardcore akce směrem k dramatu kolem jednotlivých postav. Jedna z mých nejoblíbenějších epizod se od předlohy liší výrazně a už se nemůžu dočkat, až ji fanoušci uvidí,“ dodává designér. Na konto hereckého obsazení, které vyvolalo poměrně značné emoce, neřekl Druckmann nic konkrétního, i tady si ale máme počkat na to, až uvidíme, jak Pedro Pascal a Bella Ramsey na scéně spolupracují. Stejně tak by nás pak mohli ohromit i obávaní clickeři – jedna z nejnebezpečnějších forem nakažených monster – kteří se prý před Druckmannem zhmotňují ve skvělých maskách.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru