branding
Sega vyrobí svou „Super hru“ ve spolupráci s Microsoftem

Sega vyrobí svou „Super hru“ ve spolupráci s Microsoftem

Společnosti uzavřely strategické partnerství. Vymezuje používání infrastruktury Azure

Zdroj: Sega
1. 11. 2021

Snaha Microsoftu prorazit na japonském trhu pokračuje. Nikoliv však přímo, tedy akvizicí konkrétního japonského studia, jako tomu bylo u Tango Gameworks skrze nákup ZeniMaxu, ale prostřednictvím strategického partnerství. To navázal Microsoft se společností Sega a týká se využívání serverové infrastruktury platformy Microsoft Azure. Zájem obou subjektů je zjevný – zatímco Microsoft chce být blíž japonským hráčům a ukousnout si něco málo z koláče, který ve svém modrém stánku prodává v zemi vycházejícího slunce Sony, Sega se hodlá opřít o silného partnera a vstoupit do nové éry. Ta by měla být rámována tzv. Super hrou – novým typem titulů, které mají oslovit celosvětové online publikum a představit jim úplně nový zážitek z hraní. Jak bude cloudová kapacita Azure využita, však není v tuto chvíli známo, nabízí se však hned několik jednotlivých i společných variant.

„Sega a Microsoft zakládají strategickou alianci, prostřednictvím které budou zkoumat způsoby, jak by mohla Sega vytvářet velké celosvětové tituly v next-gen prostředí, postaveném na platformě Azure. Aliance by měla tvořit klíčovou součást střednědobé až dlouhodobé strategie Segy a umožnit ji pokročit s iniciativou Super Game,“ uvádí japonská společnost ve svém prohlášení. Opírá se o poměrně obecná prohlášení stran toho, že cloud je budoucnost, čemuž má v mnohém pomoci i nástup sítí 5G. „V tomto propojeném prostředí se ekosystém obklopující herní odvětví neustále vyvíjí a rozšiřuje, protože jsou k dispozici stále sofistikovanější nástroje a technologie. Videohry nadále rostou jako hlavní médium pro mladé lidi,“ podtrhuje Sega svůj zájem. Stejně jako v případě absentujícího konkrétního příkladu využití Azure, pak chybí také zmínky, jaká pozitiva z toho nad rámec poplatků vyplývají pro Microsoft. Stane se vydavatelem nových titulů? Bude mít možnost jimi vyplnit portfolio Game Passu? Nebo snad dostanou hráči na Xboxu či Windows něco navíc?

Na tyto otázky neodpovídá ani tisková mluvčí Microsoftu Sarah Bond, která ve svém prohlášení pouze skládá společnosti Sega hold a označuje ji za jednu z ikonických firem v herním odvětví. „Těšíme se na spolupráci při odhalování nových způsobů vývoje jedinečných herních zážitků s využitím cloudu,“ řekl Bond a slíbila, že společně se Segou změní to, jak jsou hry vyvíjeny a provozovány. „Naším cílem je zvyýšit přidanou hodnotu jak pro hráče, tak pro společnost Sega,“ řekla mluvčí v závěru a nepřímo tím naznačila, že plněním pro Microsoft skutečně může být propojení her od Segy s Game Passem. Stranou ovšem nemůže zůstat ani připomínka podobného strategického partnerství se Sony, které Microsoft uzavřel v roce 2019 a rovněž se týkalo využití cloudových serverů Azure. Z obou táborů se ozývala podobně vzletná slova, jako tomu je nyní, výsledkem ale je pokrok xCloudu či Game Passu a jen mírná akcelerace zajímavosti konkurenční služby PlayStation Now.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru