Sea of Thieves, Xbox Game Studios, Sea of Thieves přechází na systém sezón a battle passů

Sea of Thieves přechází na systém sezón a battle passů

V lednu příštího roku nastoupí pirátští detektivové. Hru si letos vyzkoušelo 11 milionů hráčů

Zdroj: Xbox Game Studios
3. 12. 2020
Název: Sea of Thieves Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 20. 3. 2018

Vývojáři ze studia Rare zveřejnili prostřednictvím nového videa pro komunitu hráčů Sea of Thieves řadu novinek a změn, které do velké míry ovlivní způsob, jakým se pirátská akční adventura hraje. Od ledna příštího roku totiž přijde ke slovu systém sezón, namísto pravidelných měsíčních updatů, a s nimi spojené battle passy. Hráči tak budou moci po vzoru jiných multiplayerových titulů stoupat plněním nejrůznějších výzev a úkolů po vytyčeném žebříčku a ve stovce úrovní sbírat unikátní odměny. Battle pass bude k dispozici zdarma a přichází se zárukou, že bezplatné budou i všechny bonusy navázané na konkrétní sezónu. Počítá se ovšem i s tzv. Plunder passem, který je prémiovou variantou obyčejného battle passu, slibujícím několik exkluzivních odměn, ale především slevy na předměty v obchodě Pirate Emporium.

Cenu zpoplatněného Plunder passu vývojáři ve zmiňovaném videu neuvedli a zaměřili se spíše na popis toho, jak fungují avizované sezóny. Délka jejich trvání bude alespoň pro začátek nastavena na tři měsíce, v rámci kterých chtějí lidé z Rare vždy přijít s něčím, co posune nebo rozšíří stávající hratelnost. V první sezóně tak budou hráči plnit úkoly pro obchodní společnost Merchant Alliance a vžijí se při tom do role detektivů. Cílem bude najít a následně poskládat střípky informací o ztracené lodi, kterou bude následně nutné lokalizovat a pokusit se z jejího vraku získat ztracený náklad. Podle očekávání se o to stejné bude snažit několik hráčů najednou, takže se kolem toho zcela nepochybně strhne tradiční mela a hráči zřejmě opět skončí u vystřelování sebe sama z palubních kanónů…

Do počtu hrajících hráčů pak může výhledově vstoupit i fakt, že se vývojáři rozhodli přestat rozvíjet PvP režim Arena a plně se soustředit na mód Adventure.

Jestli to bude na tři měsíce stačit, není v tuto chvíli snadné odhadnout – nové mise mohou přicházet v průběhu sezóny – přesto se ale nemůžeme zbavit pocitu, že hlavním lákadlem pro udržení pozornosti bude výše popisovaný battle pass, jeho úkoly a především odměny, které by měly hru stále udržovat v patrnosti hráčů. S tím ale nemá Rare ani Microsoft příliš velký problém, když si hru jen za letošní rok vyzkoušelo 11 milionů hráčů, čemuž prospělo i červnové vydání na Steamu. Jak uvedl producent Joe Neate v rozhovoru pro magazín PCGamesN, v prvním měsíci do hry přibylo přes milion lidí a růst prý neustal. Velký zájem o Sea of Thieves je podle jeho slov také v Číně nebo Jižní Koreji a postupně prý dochází k vyrovnání počtu hráčů na PC a na Xboxu.

Sluší se připomenout, že pirátská akce od Rare byla jednou z prvních, která vyšla v rámci programu Play Anywhere – tedy od března roku 2018 ji bylo možné hrát jak na počítačích, tak na konzoli – ovšem ze začátku hráči sahali spíše po druhé zmiňované verzi, teď se ale poměr údajně vyrovnal. Konkrétní čísla ale Neate neposkytl a bylo by velmi zajímavé mít je k dispozici – nedávné odhady totiž tvrdily, že na PC hraje aktivně přibližně 300 000 hráčů, zatímco na Xboxu 1,7 milionů, což mohlo navíc ovlivnit i vydání next-gen upgradu pro Xbox Series X | S. Do počtu hrajících hráčů pak může výhledově vstoupit i fakt, že se vývojáři rozhodli přestat rozvíjet PvP režim Arena a plně se soustředit na mód Adventure, ani tady ale nevíme, jak velký zájem o oba režimy je a kolika hráčů se toto rozhodnutí dotkne.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru