Rozšíření pro Cuphead bude možné dohrát za 3-5 hodin

S novou postavou Miss Chalice můžete projít i základní hru. Vývojáři vylepšili animace bossů

Zdroj: Studio MDHR
16. 6. 2022

Dlouhé čtyři roky po oznámení rozšíření The Delicious Last Course pro hru Cuphead došli vývojáři ze studia MDHR na konec své cesty. Placené DLC dorazí 30. června, přinese novou postavu Miss Chalice a nabídne hráčům dosud největší ostrov plný nepřátel a těžkých soubojů s bossy. O přípravách ambiciózního rozšíření hry, která vsadila na pečlivou ruční animaci v duchu animovaných snímků ze 30. let minulého století, nyní promlouvá Maja Moldenhauer, která zastává ve studiu hned několik funkcí. Je ředitelkou MDHR, výkonnou producentkou, ale také jednou z vedoucích grafiček, takže zná celý projekt z mnoha úhlů pohledu a v rozhovoru pro magazín WCCFTech celý nesnadný proces vzniku The Delicious Last Course hráčům přiblížila.

„Když se za vším ohlédnu, možná jsme [DLC] oznámili příliš brzy. V době, kdy to byl zatím jen koncept v našich hlavách, nad kterým jsme přemýšleli ve smyslu, že by z toho mělo vzniknout DLC,“ řekla na úvod rozhovoru v odpovědi na dotaz, co trvalo na vývoji tak dlouho. „Tužku a papír jsme ale nevzali do ruky dřív než někdy v roce 2019. Kvůli pandemii se ukázalo, že je vývoj trochu ošemetný z hlediska efektivity a podobných věcí, navíc na prvním místě jsou naši lidé a jejich duševní zdraví,“ uvádí Moldenhauer a dodává, že vedení na nikoho ze zaměstnanců netlačilo, protože ani neexistoval žádný časový plán, kdy by měl The Delicious Last Course vyjít.

Co se týče obsahu, vývojáři přinesou dosud největší ostrov, na které je hra rozdělena. Dohrát celý přídavek by pak mělo zabrat mezi 3-5 hodinami, producentka ale vysvětluje, že speciálně v Cupheadu závisí na schopnostech každého z hráčů a DLC na tom přirozeně není jinak. Dojít na konec znamená porazit 5 těžkých bossů – kteří přijdou s násobně detailnějšími animacemi, překonat další menší výzvy a odhalit některá tajemství, která DLC obsahuje. Co naopak v přídavku nebude, jsou plošinovkové úrovně, Moldenhauer ale nevysvětluje, co k tomu studio vedlo. „Chtěli jsme experimentovat s tím, jak se hráči dostanou k dalším penězům pro nákup zbraní a předmětů,“ dodává pouze a vysvětluje, že si na nový způsob budou muset hráči přijít sami. Těžko tedy soudit, jestli vývojáři nastavili nějaký paušál za pokoření bossů a dalších nepřátel, nebo se budou peníze objevovat v konkrétní momenty a stanou se součástí výzev, na odhalení už ale naštěstí nemusíme čekat dlouho.

Pokud se vám navíc Miss Chalice zalíbí, vývojáři potvrdili, že s ní budete moci projít celou základní hrou. Jak vysvětluje producentka, vývojáři provedli některé drobné změny, které se týkají zejména optimalizace a vymysleli schopnosti Miss Chalice tak, aby nová postava nabídla protiváhu ke Cupheadovi a Mugmanovi. Třetí hratelná postava ovšem neznamená možnost zahrát si ve tříčlenné kooperaci – počet zůstává stále omezen na dvě postavy a Miss Chalice se při výběru ke hraní v základní části příběhu bude vždy střídat s jedním či druhým původním hrdinou. Tím bude zachována struktura příběhu a logika za celou hrou. Vývojáři nicméně nemuseli příliš vstupovat do soubojů ze základní části hry, protože schopnosti Miss Chalice jsou univerzální a jednoduše vedou k tomu, že se můžete vypořádat s každou překážkou ve hře. V popředí bude vykrývání útoků pomocí skluzu, kotoul, v němž bude Chalice na chvíli nesmrtelná a v neposlední řadě jeden život navíc, díky kterému snese Chalice víc zásahů. Nemáme si ale představovat, že hraní za novou postavu bude sloužit jako snadná obtížnost, Cuphead zůstává velkou výzvou i ve svém rozšíření a je velmi pravděpodobné, že narazíte na záseky.

Maja Moldenhauer pak promluvila i o budoucnosti, když nejprve potvrdila, že slůvko poslední v názvu blížícího se rozšíření skutečně znamená poslední. Nevylučuje však, že MDHR zůstanou u výrazné vizuální stránky inspirované animovanými seriály, jen se mají hráči připravit také na nové žánry, které chtějí se svými hrami prozkoumat. V tuto chvíli prý existuje několik konceptů i projektů, o kterých však nechce studio i s odvoláním na dlouhé roky příprav probíraného DLC mluvit příliš brzo.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru