Elite: Dangerous, Frontier Developments, Rozšíření Odyssey pro Elite Dangerous bylo na konzolích odloženo

Rozšíření Odyssey pro Elite bylo na konzolích odloženo

Důvodem jsou vleklé problémy PC verze a kritika hráčů. Autor hry vnímá rozladění komunity

Zdroj: Frontier Developments
13. 7. 2021
Název: Elite: Dangerous Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: Datum vydání: 16. 12. 2014

Když jsme loni v červnu poprvé psali o rozšíření Odyssey pro Elite Dangerous, v uších fanoušků musely všechny informace znít jako rajská hudba. Zakladatel společnosti Frontier Developments David Braben tehdy lákal k průzkumu planet pěkně po svých, hráči se na základě jeho slov těšili na rozmanité mise a ještě těsnější splynutí s vesmírem než tomu bylo do té doby. Jenže vydání Odyssey na PC fanoušky zaskočilo v mnoha různých ohledech a od května letošního roku se vývojáři v podstatě zaměřují jen na odstraňování velkého množství chyb a nedodělků, kvůli kterým nemá Odyssey nikterak příznivá hodnocení. I to je nakonec důvod, proč se lidé z Frontier Developments rozhodli, že o konzolové verzi zmiňovaného rozšíření raději nebudou mluvit vůbec a Braben potvrdil, že ji pro tuto chvíli odkládají na neurčito.

„Jsme si vědomi frustrace, kterou mnoho našich hráčů pocítilo při hraní Elite Dangerous Oddysey a plně ji akceptujeme. Komunita se vyjádřila a my na základě této zpětné vazby hodláme jednat,“ říká na úvod svého vzkazu David Braben. Dále připomíná, co v podobných zprávách zaznělo už dříve – kvůli nutnosti vypořádat se s tolika problémy PC verze už před několik týdny nebylo dokončení konzolové verze zrovna středobodem snah lidí z Froniter Developments a tento stav trvá. „Vidíme, že pokroky, které jsme udělali díky posledním pěti velkým aktualizacím, jsou pozitivní. I nadále ale musíme v této snaze pokračovat, abychom doručili hru, kterou na PC očekáváte,“ dělá si Braben prostor k nevyhnutelnému. A tím je – jak prozrazuje titulek i úvod tohoto článku – odklad Odyssey pro konzole na dobu, až bude PC verze v pořádku.

V nadcházejících měsících se tak mohou hráči těšit na další velké updaty, které se zaměří na nový obsah či funkce, ale především na výkon.

„Jsme přesvědčeni, že je správné soustředit naše úsilí na základní zážitek ze hry na platformách, kde už je Odyssey k dispozici, a teprve poté se soustředit na další. Věříme, že již odvedená práce bude v budoucnu přínosem i pro další platformy,“ dodává designér. Stále nicméně věří tomu, že Odyssey je důležitým krokem na cestě k dalšímu pokroku letité hry a z jeho slov je cítit určitá bojovnost a odhodlaná nálada celou spoušť napravit. V nadcházejících měsících se tak mohou hráči těšit na další velké updaty, které se zaměří na nový obsah či funkce, ale především na výkon. To je jeden z nejkřiklavějších bodů kritiky a hráči svorně uvádí, že kdo nemá skutečně výkonný počítač s nejnovější grafickou kartou, framerate se nepřehoupne do snesitelné roviny. Hráčům se nicméně nezamlouvá ani celková náplň hratelnosti, která tlačí na grind surovin a materiálů pro vylepšení zbraní o obleků, což se neustále opakuje a nepřichází žádná výrazná odměna. Na zážitku nepřidává ani omezená nabídka zbraní, nepříliš lákavé interiéry stanic a ve výsledku i cenovku, nastavenou na 35 eur.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru