Rozpracované hry pro Vitu jsou v ohrožení, některé se ruší

Vývojáři musí spěchat, aby tituly stihli včas dokončit a vydat. Některé hry už jinde nekoupíte

Zdroj: koláž/Vortex
6. 4. 2021

Uzavření PlayStation Storu na PS3, PS Vita a PSP je v posledních dnech opakovaně předmětem zkoumání z pohledu nabízených her. V ohrožení se kvůli tomu ocitly tisíce starších her, které vyšly jen v digitálních verzích a na těchto platformách si je už v budoucnu nikdo nekoupí. S vlastní analýzou přišel magazín Video Games Chronicle, který píše, že po uzavření PS Storu nebude možné koupit přes 2 tisíce titulů, které nemají fyzickou verzi.

138 her zmizí nadobro a nepůjde je už koupit nikde

Až v létě PlayStation Store přestane na jmenovaných platformách fungovat, k těmto hrám se už dostanou jen ti, kteří si je koupili už dříve. Magazín VGC spočítal, že drtivá většina z nich sice bude dostupná na jiných konzolích a PC, ale 138 zmizí nadobro a nepůjde je už koupit nikde.

Na PS Storu už si nekoupíte 630 her pro Vitu, které vyšly jen digitálně, 730 titulů pro PS3, které nemají krabicovou verzi, a menší množství titulů pro PSP. Dále pak z nabídky zmizí stovky klasik z PS2 a PS1. Jak už bylo řečeno, mnohé z těchto počinů dál najdete na jiných platformách, z řady se tak nečekaně stanou Xbox exkluzivity. 138 titulů ale nebude k mání vůbec, protože nemají k dispozici fyzickou verzi ani port pro jiný systém.

Staré hry nekoupíte a nové nemusí vyjít včas

Jedná se o tituly jako Infamous: Festival of Blood, Echochrome II, Lumines Supernova, The Last Guy, Rain, Trash Panic, PixelJunk Racers, Tokyo Jungle, TxK nebo MotorStorm RC, píše VGC. Upozorňuje ovšem, že nabídka PS Storu se liší v jednotlivých regionech a některé z her mohly už dříve v určitých teritoriích zmizet z prodeje. Jejich kompletní seznam najdete na Video Games Chronicle.

V důsledku oznámení o ukončení provozu PS Storu na PS3, Vitě a PSP se ozvali také někteří vývojáři s tím, že ruší své rozpracované a plánované hry pro tyto platformy. Studio Lillymo Games nevydají svůj další projekt pro Vitu. Do jeho dokončení prý zbývá přinejmenším 6 měsíců a autoři by jej nestihli vydat včas. Sony dřív digitální obchod uzavře. Perličkou je, že Lillymo Games si teprve minulý měsíc pořídili druhý devkit pro Vitu. Přesto je nikdo nevaroval, co se chystá.

Autory zjevně oznámení zaskočilo a dozvěděli se o plánech Sony ve stejnou chvíli jako veřejnost. Stěžují si na to i Spooky Squid Games, kteří pracují na portu hry Russian Subway Dogs pro Vitu. Nyní musí spěchat, aby hru vydali včas. Thomas Altenburger oznámil, že ScourgeBringer vyjde na Vitu už tento měsíc, ale k dispozici bude vzhledem k oznámenému konci PS Storu jen 128 dní. To znamená, že hra bude k dispozici jen pár měsíců a pak už koupit nepůjde.

Španělský vývojář Pablo Checa vydal svou hru Task Force Kampas koncem loňského roku. I když vedle Vity vyšla i na další platformy, očekává v důsledku oznámení menší prodeje a další rozpracovaná hra El Gancho nakonec na Vitu nevyjde, i když to bylo v plánu. Jednoduše ji není možné dokončit včas.

Aby hry stačily vyjít, autoři si musí se svými projekty skutečně pospíšit a nesmí je na cestě zdržet nic neočekávaného. Pokud jim třeba Sony vrátí hru k certifikaci kvůli nějakému nedostatku, anebo neprojdou na první pokus ratingem v daném teritoriu, mají nejspíš smůlu a veškerá práce a investované finance přijdou vniveč.

Magazín IGN zjistil, že termíny pro odeslání her do PS Storu jsou samozřejmě ještě kratší. Na Vitu je hru možné odeslat do obchodu nejpozději 12. července a vyjít může nejpozději 20. července. K certifikaci je ovšem nutné hotový produkt odeslat už 6. července. Pak už Sony nemůže garantovat, že se na titul dostane.

Ti, kteří pracují na víc verzích současně, říkají, že teď musí všechno úsilí věnovat jediné platformě a doufat v zázrak, anebo ji rovnou odpískat.

Autoři se shodují, že varování od Sony nepřišlo včas, respektive nepřišlo vůbec. Adekvátní by podle nich bylo na plán ukončit PS Store upozornit třeba rok dopředu. Aby bylo možné se na tento krok připravit, vše dokončit, anebo naopak nerozjíždět nové projekty. Ti, kteří pracují na víc verzích současně, říkají, že teď musí všechno úsilí věnovat jediné platformě a doufat v zázrak, anebo ji rovnou odpískat. Vývojáři si přitom už dříve stěžovali, že se nově vydané hry pro starší systémy správně nezobrazují mezi novinkami, což jim také přidělává vrásky.

Mnozí hráči se také pozastavují nad tím, že k tomuto kroku se Sony oficiálně přihlásila ve stejném týdnu, kdy Nintendo přestalo cíleně prodávat kolekci her s Mariem a Microsoft naopak oznámil, že ve streamovací službě xCloud hráči naleznou také tituly ze starších Xboxů. Přístup jednotlivých firem k digitálnímu dědictví se zjevně dost liší.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím