Rockstar žaluje tvůrce PC remasteru prvního Red Dead

Johnathan Wyckoff měsíce nereagoval na výzvy Take-Two. Teď by měl platit 500 000 dolarů

2. 1. 2020
Název hry: Red Dead Redemption Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 18. 5. 2010 Platformy: , Žánr:
Red Dead Redemption

Na konci srpna jsme vás informovali o fanouškovském projektu, který si vzal za cíl remasterovat původní Red Dead Redemption, který v roce 2010 vyšel na PS3 a X360. Už samotná vidina remasteru konzolové hry se zdála být velmi ambiciózní a zajímavá, autor s přezdívkou GamingDamned ale hodlal zajít ještě dál a remaster nabídnout hráčům na počítačích, a to jednak prostřednictvím modifikace pro PC verzi Red Dead Redemption 2 a jednak skrze PC emulátor. Podmínkou byla samozřejmě nutnost vlastnit originální konzolovou kopii hry, ze které si měl remaster, resp. modifikace vypůjčit důležitá data, přesto Honza ve svém článku vyslovil přání, abyste autorovi drželi palce, protože do jeho snahy mohl „Rockstar kdykoliv hodit vidle.“ A jak se zdá, palce jste nedrželi, neboť Rockstar v průběhu uplynulých svátků skutečně neváhal a vznik projektu zarazil; bohužel pro Johnathana Wyckoffa – jak zní civilní jméno autora – tak právníci vývojářů učinili skrze žalobu.

Její kopii získal portál TorrentFreak a nabízí ji k nahlédnutí v plném znění a délce výživných 55 stran. Na nich vývojáři popisují řadu porušení licenčních ujednání, k jejichž plnění se zavazuje každý, kdo si Red Dead Redemption 2 na PC zakoupil a hodlá titul hrát. Kritická je pasáž o zákazu šíření neautorizovaného softwaru, který dramaticky pozměňuje obsah videoher od Take-Two, a to – jak sami určitě uznáte – import původních dat z prvního Red Dead do aktuálního dílu či GTA V určitě je. Převážná část žaloby je pak doplněna screenshoty jednotlivých sekcí Social Clubu či instalátorů s pasážemi dokumentů EULA a nechybí ani části komunikace Wyckoffa s fanoušky na Discordu či Twitteru, ve kterých se na konto chystané modifikace vyjadřuje ve smyslu, že končit nehodlá. Žaloba také zmiňuje, že byl autor opakovaně ze strany Take-Two vyzýván, aby své činnosti zanechal, což ale údajně ignoroval. Vydavatel zmiňovaných her pak popírá i Wyckoffovu snahu bránit se tím, že projekt vznikal ve volném čase a čistě jako hobby, když si za nové informace a příslib k testování nechával platit na Patreonu a skrze platformu Streamlabs během živých streamů.

Kritická je pasáž o zákazu šíření neautorizovaného softwaru, který dramaticky pozměňuje obsah videoher od Take-Two, a to – jak sami určitě uznáte – import původních dat z prvního Red Dead do aktuálního dílu či GTA V určitě je.

Co se týče Johnathana Wyckoffa, ten na celou událost reagoval už v průběhu listopadu na portálu GTAforums, kde například uvedl, že chtěl skončit už dřív, ale že mu vývojáři nedali dostatek prostoru, aby tak mohl s ohledem na své životní povinnosti řádně učinit. Ze stejného vlákna diskuze však pochází informace, že první výzvu k zastavení neautorizované činnosti obdržel Wyckoff už v září a podle reakcí dalších diskutujících se zdá, že Wyckoffovi příliš nevěří. Autor chystané modifikace poté sdělil, že ho žaloba šokovala, nic takového nečekal a hlavně, že si nemůže soud s Take-Two dovolit. Není totiž bez povšimnutí, že vydavatel požaduje 500 000 dolarů coby náhradu škod, které měl Wyckoff svým konáním způsobit. Take-Two totiž věří, že si hráči místo PC verze Red Dead Redemption 2 koupili raději levnější PS3/X360 verzi původní hry a snažili se ji pomocí Wyckoffových instrukcí hrát na PC. Případně, že by už neměli v budoucnu zájem koupit si oficiální PC verzi prvního Red Dead Redemption, pokud by se ji Take-Two rozhodlo vydat.

Jak celá situace dopadne, si budeme muset nějakou chvíli počkat, je ovšem možné, že setrvávající ignorování výzev ze strany Take-Two a Rockstaru se Wyckoffovi stane osudným a soud dá herním vývojářům za pravdu. Bez ohledu na to, že splatit půl milionu dolarů se může zdát pro obyčejného smrtelníka přinejmenším složité…

# adventura # akční # western

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru