Režim Mercenaries z nového Residentu vypadá obstojně

Je tu první gameplay, který nepořídili vývojáři. Mihnou se v něm nová monstra i zbraně

Zdroj: Capcom
27. 4. 2021
Název hry: Resident Evil Village Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 7. 5. 2021 Platformy: , , Žánr: ,

Teprve od poloviny dubna víme, že se v Resident Evil Village objeví vedle příběhové části také režim Mercenaries. Jenže zatímco jsme hlavní část hry mohli sami vyzkoušet v několika demoverzích, ohledně Mercenaries jsme se museli dosud spokojit pouze s jedním oficiálním videem od vývojářů a jen nástinem změn oproti šestému dílu série, kde se tento mód objevil naposledy. Redaktoři IGN ale cestovali za vývojáři z Capcomu do Ósaky a dostali možnost si v tamějších kancelářích zmiňovaný režim sami zahrát. Sestříhanou část záznamu svého počínání před krátkou chvílí zveřejnili i s komentářem, který popisuje několik základních vlastností a představuje doprovodný režim očekávané hry ve velmi dobrém světle.

Hned na úvod IGN připomíná, že režim Mercenaries bude dostupný až po dohrání příběhové části, vzhledem k tomu, že se v něm hráči dostanou do většiny z dostupných lokací a postaví se všem druhům nepřátel, která by v případě opačného postupu teprve čekala na své odhalení. Stejně jako v šestém díle jde o mód, ve kterém se postavíte nejen všemožným monstrům, ale také časomíře, která je hlavním limitem vašeho snažení. Jak ovšem uvádí IGN, přinejmenším první úroveň – odehrávající se v titulární vesnici – neklade příliš velkou výzvu a s přihlédnutím k nejrůznějším časovým bonusům není příliš složité všechno v limitu stihnout.

Stejně jako jste mohli sledovat v záznamu hraní minulého dema, Duke nabízí nejen předměty ke koupi, ale také za úplatu vylepší váš arzenál podle toho, které zbraně nejraději používáte.

Přesto už první lokace naznačuje budoucí potenciál a je pravděpodobné, že s postupným hraním bude obtížnost příjemně stoupat a přinutí hráče taktizovat. Za tímto účelem bude v první řadě k dispozici již známý obchodník Duke. Stejně jako jste mohli sledovat v záznamu hraní minulého dema, Duke nabízí nejen předměty ke koupi, ale také za úplatu vylepší váš arzenál podle toho, které zbraně nejraději používáte. Vše samozřejmě stojí peníze, z nových záběrů je ale patrné, že by jich při pečlivém postupu nemuselo být málo, a i když bude nepochybně docházet k nepříjemným volbám, na vylepšení byste v průběhu hraní měli pohodlně dosáhnout.

Další věcí, která ovlivňuje postup módem Mercenaries, jsou modré zářivé orby, které dávají přímo v dané hře na výběr jedno ze tří vylepšení. Může se týkat vás, coby hráče, ale také zbraní, které máte u sebe, takže je nutné dobře se rozhodnout a hlavně využít vylepšení na maximum. Ve videu jsou vidět například perky, které přidávají sílu poškození v momentě, útočíte-li na nepřítele, který má plné zdraví nebo se starají o drobnou regeneraci zdraví pokaždé, když někoho zlikvidujete. Míst s orby může být na jedné mapě víc a dále se kombinují s tím, co už umíte, resp. co vlastníte. Redaktor IGN popisuje, že se soustředil na souboj zblízka, takže při výpadu nožem uděloval násobně vyšší poškození nežli na začátku a obdobným způsobem lze vylepšovat i střelba pistolí nebo jakýmikoliv dalšími zbraněmi.

Podle rychlého pohledu do Dukova katalogu lze odhalit, že nad rámec pistole a brokovnice – obě zbraně byly dostupné v posledním „Castle“ demu – budete moci využít automatickou brokovnici, samopal, odstřelovací pušku nebo československý Škorpion. Také náboje bude nutné buďto kupovat, nebo vyrábět přímo během boje, v tomto konceptu se ale Mercenaries nijak výrazně neodklání od hlavní hry a to stejné platí také o celkovém způsobu boje. Ačkoliv je bonusový režim ryze akční, střelba není příliš zběsilá a vzhledem k odolnosti nepřátel musí být i velmi přesná, aby hráči uspěli. Jak je vidno, nepřátelé vydrží i pět šest zásahů pistolí a je otázkou, jak bude vše vybalancováno v dalších úrovních a v kombinaci s permanentním vylepšováním zbraňové nabídky.

Resident Evil Village vychází už 7. května a před vydáním bude ještě jedna možnost si hru vyzkoušet v demoverzi. Půjde o 60minutovou ukázku, která bude kombinovat vesnickou i hradní část již odehraných ukázek, změnila se ovšem doba, v níž můžete demoverzi spustit. Namísto původně plánovaných 24 hodin byl termín prodloužen od 2. do 10. května, stále ovšem platí ono zmiňované hodinové omezení. Hrát se ale bude moci konečně i na ostatních platformách.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím