Remake Mafie nabídne klasickou úroveň obtížnosti

Remake Mafie nabídne klasickou úroveň obtížnosti

Závod bude zkrácen na tři kola, střelbu ovlivní pestré nastavení, next-gen verze se nechystají

Zdroj: 2K Games
23. 7. 2020

Už když jsme se s vámi loučili na konci včerejšího speciálního streamu s prvními záběry z remaku Mafie, upozorňovali jsme vás na možné další informace, které budou v nadcházejících dnech proudit skrze navazující preview a rozhovory. Jak jsme řekli, tak se i stalo a hned několik magazínů přineslo hrstku zajímavých detailů, o nichž se dosud tolik nemluvilo. Bez ohledu na četné opakování slibu, že vývojáři zůstávají původní hře z roku 2002 věrní, jak to jen jde nebo že se hráči dočkají rozšíření příběhů vedlejších postav, zaznělo také pár slov na konto celkové obtížnosti hry, formulového závodu, next-gen verzí i přestřelek, v nichž se studio Hangar 13 na základě ukázky z mise Výlet do přírody odklání od předlohy nejvýrazněji.

Začneme-li akční pasáží, je nutné nejprve připomenout slova šéfa studia Hadena Blackmana z poloviny června. V rozhovoru pro magazín USGamer uvedl, že ačkoliv vývojáři vychází ze soubojového systému, který vznikl pro potřeby třetího dílu, Tommy Angelo není na rozdíl od Lincolna Claye trénovaným vojákem. Blackman konkrétně zmínil, že souboj bude kvůli tomu rizikovější a půjde v něm o každý zásah, což ale včerejší ukázka příliš neakcentuje. Podobu soubojů nicméně bude moci do určité míry ovlivnit uživatelské nastavení, které budou mít hráči k dispozici, což nově připouští producent Devin Hitch v rozhovoru s redaktory PCGamesN. „Ve hře bude nastavení pro všechny typy hráčů, ať už jde o podporu míření nebo třeba automatická regenerace zdraví,“ říká Hitch a zmiňuje také „klasickou“ úroveň obtížnosti pro hardcore hráče.

Tu prý testovali s fanoušky originálu, kteří si ji měli pochvalovat například v souvislosti se závodem formulí, z rozhovorů ale jednoznačně nevyplývá, co dalšího nastavení obtížnosti ovlivňuje. Už dříve jsme vás informovali o dvou režimech jízdního modelu, resp. chování policie, stále však zůstává otázkou, jak bude ovlivněno chování protivníků, případně samotná střelba. „Jde o všechna nastavení, která [aktuální] hru připodobní tomu, jako kdybyste hráli originální Mafii,“ dodává podle magazínu SiriusGaming k obtížnosti Haden Blackman, ani on ale není v odpovědi dostatečně konkrétní.

Závod formulí bude mít několik nastavení obtížnosti, vývojáři jej zkrátí z pěti kol na tři a navíc jej hráči mohou přeskočit, pokud se jim ani tak nepodaří zvítězit.

Když už jsme zmínili nechvalně proslulý formulový závod, i ten se ve včerejších záběrech na krátkou chvíli mihl a mnohým hráčům připomněl jejich utrpení. Ačkoliv si osobně nemyslím, že šlo o něco nepřekonatelného, vývojáři z Hangar 13 chtějí předejít problémům a stejně jako původní hra (v patchi po vydání) také remake nabídne několik stupňů obtížnosti. „Ach ano, tahle mise! Tehdy jsem potřeboval alespoň 20 pokusů, abych ji zvládl,“ říká na konto formulí game director Alex Cox v rozhovoru pro německý portál PC Games. Jeho vlastní zkušenost pak vedle možnosti zvolit si obtížnost vedla také ke zkrácení celého závodu z pěti na tři kola a údajně bude dostupná i možnost celý závod kompletně přeskočit, pokud se jej hráči stále nebude dařit vyhrát. Když se mu to ale podaří, čeká ho velká party, o kterou je přepracovaná mise doplněna. „Přišli jsme s několika nápady pro tuto misi, takže už nepůjde jen o nějaké intermezzo. Postavy už předem mluví o velkém závodu, na stadionu bude více diváků, prezentace je velkolepější a po závodě proběhne oslava. Mise je stejná jako v původní hře, ale moderněji zpracovaná a s lepší atmosférou,“ dodává Cox.

Poslední dvě zajímavá témata z aktuálních rozhovorů se dotýkají technického zpracování a měsíčního odkladu, který hru postihl začátkem července. Důvodem odkladu byly podle Hadena Blackmana okolnosti spojené s pandemií koronaviru, které zamezily včas dokončit lokalizaci. „Chtěli jsme zajistit, abychom hned od uvedení hry, nebo krátce po něm, měli k dispozici všechny jazykové verze. Pracovali jsme s externími skupinami na překladu a natáčení dabingu, takže máme hned několik plně lokalizovaných verzí, včetně české, na kterou jsme velmi hrdí,“ říká šéf studia v rozhovoru pro Gamespot. „Pandemie ale spoustu těchto věcí zastavila, takže jsme rozhodli odložit vydání o měsíc a překlad dokončit. Čas navíc samozřejmě využijeme k odladění a vylepšení tolika věcí, kolik jen zvládneme,“ vysvětluje Blackman.

A pokud byste se ptali, jak to bude v případě remaku Mafie s next-gen verzemi, studio prý momentálně nemá úplně jasno. Alex Cox uvedl, že se interně ještě úplně nerozhodli, jak k případné verzi pro PlayStation 5 a Xbox Series X přistoupí a potvrdil, že se celý tým momentálně plně soustředí na to, aby hru dokončili pro stávající generaci konzolí a PC. „Budeme se snažit vydat Mafii na co nejvíce platformách to půjde a bude záležet na úspěchu hry, jestli ji budeme znovu vylepšovat [pro next-gen konzole]. Určitě ale zajistíme, že bude dopředně kompatibilní s novými konzolemi, jak vyžaduje Microsoft a Sony,“ uzavírá Haden Blackman.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru