branding
GoldenEye 007, Nintendo, Remake GoldenEye 007 se po třech letech zbavuje Jamese Bonda

Remake GoldenEye 007 se po třech letech zbavuje Bonda

Autoři nekomerční first person akce na Unreal Enginu se musí vzdát licencovaného obsahu

Zdroj: GoldenEye 25
11. 8. 2020
Název: GoldenEye 007 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: Datum vydání: 25. 8. 1997

Ten scénář se opakuje pravidelně, přesto je to pro fanoušky pokaždé pochopitelně rána. A pro vývojáře jakbysmet. Hrozba stížnosti na porušování autorských práv nyní dostihla vývojáře nekomerčního remaku first person akce GoldenEye 007. Originál od Rare z roku 1997 inspirovaný bondovkou Zlaté oko patří mezi klasiky z Nintenda 64 a opakovaně se k němu někdo z fanoušků vrací s tím, že mu vdechne nový život. Jedním z takový projektů byl i remake GoldenEye 25 na Unreal Enginu 4. Toho se však hráči nikdy nedočkají. Nebo alespoň ne v jeho původní zamýšlené podobě. Jeho autoři obdrželi výzvu od filmového studia MGM, aby ve svém snažení okamžitě ustali. Vývojáři této žádosti pochopitelně vyhověli.

„Nemůžeme udělat bondovku, ale pořád můžeme udělat skvělou hru se všemi milovanými prvky naší oblíbené střílečky z devadesátých let.“

GoldenEye 25 byl přitom ve vývoji dlouhé tři roky, a tak asi nikoho nepřekvapí, že si nikdo nepřeje spláchnout celou práci jen tak do kanálu. “Nemůžeme udělat bondovku, ale pořád můžeme udělat skvělou hru se všemi milovanými prvky naší oblíbené střílečky z devadesátých let,” napsali autoři s tím, konec GoldenEye 25 znamená začátek Project Ianus či Projektu Janus, chcete-li. Janus byl římský bůh se dvěma tvářemi, na kterého odkazoval i film Zlaté oko, takže přízeň je na první pohled zřejmá.

Vývojáři přiznali, že možnost podobného konce si vždy uvědomovali, ale dělali to nejlepší, co mohli. Současně poděkovali fanouškům za podporu a nabídli jim, aby začali sledovat jejich nový projekt. Ten přitom nemusí být tak docela nový, ale může leccos z vytvořených materiálů zrecyklovat. Autoři už naznačili, že se tak skutečně stane většina assetů nepřijde vniveč, když nepočítáte jednoznačné odkazy na Jamese Bonda a jeho dobrodružství. Svým způsobem tak alespoň celý incident poslouží jako reklama pro nový titul.

Zpráva přesto vývojáře i fanoušky mrzí. GoldenEye 25 měl jako bezplatný remake singlu vyjít v roce 2022, na kdy připadá 25. výročí původní hry. Na druhé straně se autoři snaží být pozitivní. Fakt, že vytvoří hru bez názvu GoldenEye a bez Jamese Bonda, mimo jiné znamená, že se jejich projekt může objevit na Steamu a teoreticky jsou možné i konzolové porty. Změny nebudou mít dopad ani na zbraně. Opravdu moc mě zajímá, co vše z remaku, respektive původní hry nakonec v novém projektu zbude a nakolik nám bude titul stejně povědomý.

Případ GoldenEye 25 je bohužel dalším důrazným varováním pro každého, kdo se pouští do nějakého podobného smělého plánu na bezplatný remake hitu XY od velké firmy. Ano, dívám se na vás, vy všechny krásné Star Wars a Metal Gear projekty… Abyste ale viděli, o co přicházíme, můžete se pokochat alespoň pěknou ukázkou z remaku GoldenEye z loňského září, která minimálně svědčí o tom, že vývojáři věděli, co dělají.

Je docela s podivem, že poslední velká hra s Jamesem Bondem byla slabá akce 007 Legends od Eurocomu a Activisionu z roku 2012. V devadesátých letech a ještě začátkem nového tisíciletí přitom vycházely bondovky jako na běžícím pásu rok co rok. Přitom filmová série stále pokračuje. Možná si ale s její proměnou vývojáři nedokázali na rozdíl od filmařů poradit. Před společností Activision (007 Legends, James Bond 007: Blood Stone, GoldenEye 007 (2010), 007: Quantum of Solace) se o agenta s povolením zabíjet staral gigant Electronic Arts.

EA adaptovali nejen tehdy nové filmy (Tomorrow Never Dies, The World Is Not Enough), ale vrátil se také do minulosti s From Russia with Love a zkoušel to i s vlastními příběhy: James Bond 007: Agent Under Fire, James Bond 007: Nightfire, James Bond 007: Everything or Nothing a GoldenEye: Rogue Agent. Malou anomálií byla “závodní” hra 007 Racing. Sám musím říct, že jsem mezi nimi měl jako fanda pár oblíbenců. A na jakou z nich nejraději vzpomínáte vy?

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru