WRC 9, Nacon, Recenze WRC 9

WRC 9

Nadějné rallye sklouzává zpět do sféry nevýrazných každoročních updatů sportovních her

Zdroj: Nacon
Název: WRC 9 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Recenzovaná verze: PlayStation 4 Žánr: , Datum vydání: 9. 9. 2020

Ačkoliv byl loňský ročník série WRC 9 od KT Racing oslavován za mohutný krok kupředu, jásání s vydáním WRC 9 končí. Vývojáři bohužel opět spadli do spirály tradičních sportovních titulů a po roce přináší jen velmi nenápadný update obsahu a vlastností. Za všechny je v popředí stále velmi zábavný jízdní model, v němž ucítíte váhu vozidel i jejich setrvačnost. Skvělé jsou i jednotlivé rychlostní zkoušky, které vás pořádně potrápí a protáhnou mnoha kilometry velmi klikatých cest. Ovšem nad rámec drobných vylepšení, například stran obtížnosti či multiplayerových klubů, nepřichází WRC 9 s ničím novým. Kariéra je takřka věrnou kopií loňské verze, úprava soupisek zastoupených tříd jen nutným standardem a navýšení počtu historických vozů není tak velké, aby mohlo hodnocení vytáhnout výš.

Přesto kladně hodnotíme celkový dojem z jízdy, bez ohledu na to, že se budete – alespoň na PS4 – prohánět po opravdu nevzhledných místech, s nimiž nic kloudného nenadělá ani dynamické počasí a měnící se denní doba. Pokud jste však nikdy žádné WRC nehráli, vedle přání štěstí a trpělivosti si klidně můžete hodnocení zvednout o bodík dva výše a nehledět na „devítku“ jen jako na nepříliš uspokojivé pokračování. Více informací najdete ve videorecenzi.

WRC 9

• Jízdní model zůstává stejně příjemný jako loni
  • Obtížnost se už dá nastavit pomocí procent
  • Nové lokace - Keňa, Nový Zéland a Japonsko - působí svěžím dojmem
  • Dlouhé rychlostní zkoušky, které vás náležitě prověří
  • Robustní, leč stále stejný režim kariéry od JWRC až po královskou třídu
  • Navýšení počtu historických vozů
  • Grafická prezentace je zejména na konzolích povážlivě zastaralá
  • Podivné výpadky zvuků během závodů i pohybu v menu
  • Nutnost opravdu pečlivě nastavit a vyladit ovládání nemusí být pro každého přijatelná
  • Od loňského roku se nezměnilo tolik věcí, aby šlo přejít, že se hra prodává za standardní cenu
  • Obecně technické problémy, občasné padání hry
  • Multiplayer pravděpodobně na PS4 nikdo nehraje, závody se spouští neúměrně dlouho
Vývojáři z KT Racing učinili loni důležitý krok směrem k těm nejlepším závodním hrám. Pokud jste si ale mysleli, že WRC 9 bude kout žhavé železo, spletli jste se. Po výrazném ročníku upadl veškerý pokrok do nelichotivé sféry každoročních updatů sportovních her a nepřináší takřka nic nového. Rozrůstá se sice počet historických vozů a vypadnuvší lokace střídají nové, jenže žádný jiný posun ve hře nenastává. Můžeme se bavit o tom, zda byl mírně upraven jízdní model a chválíme i vymezení obtížnosti pomocí procent, jinak ale nejsme vůbec spokojení s prezentací, úrovní grafických detailů, pády hry na konzoli a podivným vypadáváním zvuku. Pokud však má jít o vaše první WRC za poslední dobu, s klidem si přidejte bod dva navíc.

1