Historie série Microsoft Flight Simulator sahá až do osmdesátých let minulého století. Dalo by se proto očekávat, že každý hráč už dobře ví, jestli ho poklidné civilní létání oslovuje, či nikoliv. Přesto se nemohu zbavit pocitu, že dlouhá pauza od vydání donedávna posledního dílu způsobila určitou ztrátu kontaktu a zejména mladší hráči se logicky ptají, co jim může novinka od studia Asobo nabídnout. Dáme-li totiž stranou úchvatné vizuální zpracování, které doslova láká k prozkoumávání světových metropolí nebo historických památek, jsou podobné otázky na místě a měli bychom na ně společně hledat odpověď.
Skutečný next-gen
Pokud jste se v uplynulých několika měsících neodstřihli od internetu, nemohlo vám ujít, kterak se Microsoft chlubil ve videích z nového Flight Simulatoru tím, jak hra skvěle vypadá. Činil tak zcela po právu, protože použité technologie, do nichž je zapojeno také generování terénu v cloudových severech, vytváří okouzlující a hlavně velmi přesné scenérie, kterých nebylo možné v předchozích hrách dosáhnout. Bez modifikací určitě ne a s jejich využitím jste se beztak nikdy nedostali k tomu, co aktuální Flight Simulator předvádí. Ano, jak už jsem i já několikrát zmiňoval, poprvé lze opravdu plnhodnotně létat bez přístrojů a navigovat se čistě podle pomocí pravidel VFR. Ne všechno je na centimetr přesné, dílčí chyby ve vykreslování pochopitelně vznikají, i s nimi je ale celková úroveň a použitelnost terénu bezprecedentní a hádám, že je hlavním hybatelem toho, proč se o letecký simulátor v první vlně zajímali i hráči, kteří by jinak o letecké páky ani nezavadili.
Zdroj: Microsoft
Pokud bychom se měli bavit o České republice, zpracování krajiny v podstatě odpovídá tomu, jak jsou vykresleny zbylé části světa. Tam, kde jsou města a vesnice, najdete města a vesnice. Tam, kde jsou dálnice nebo lesy, najdete překvapivě dálnice nebo lesy. Drobné odchylky od reality jsou pak vinou zastaralých mapových dat a nedostatcích umělé inteligence, která není vždy úplně přesně schopná poznat, s jakým objektem momentálně nakládá a jaký typ budovy má z plochých podkladů vytáhnout do prostoru. Tím se dostáváme k městům, která jsou i bez přidané péče vývojářů z Asobo fantastická. A nezdráhám se tohle označení použít ani s vědomím, že Praha na všech místech nevypadá jako Praha. Absence sochy svatého Václava, nízké panelové domy nebo třeba stadion Štvanice jsou však jen drobnými pihami na kráse hlavního města, kterému nechybí budovy s typickými červenými střechami, mosty, vinoucí se Vltava a další ikonická místa, která lze z výšky snadno rozpoznat a orientovat se pomocí nich. Platí to ale také o Plzni, Hradci Králové, Brnu nebo Liberci, která jsem namátkou navštívil, abych si potvrdil, že jde o standard, kterého se lidé z Asobo drží napříč celou planetou a vlastně mi ani trochu nevadí, že řeky někdy tečou do kopce nebo že na celé planetě nenajdete elektrická vedení.
Tady bydlím!
Pak tu jsou pochopitelně města, která se dočkala speciální péče, když se vývojáři pustili do ruční úpravy historických či církevních pamětihodností, sportovních stadionů nebo jiných dominant. Seznam obsahuje přes 300 položek a nutno přiznat, že pokud máte dostatečně výkonný počítač, abyste si přelety nad střechami metropolí mohli užít ve vysokém rozlišení, čekají vás desítky hodin zábavy jen při prozkoumávání všech maličkostí. A to pochopitelně nezmiňuji malá, ale o to zajímavější místa, jako jsou divy světa, ikonické přirodní úkazy a zkrátka vše, co byste kdy chtěli navštívit a nyní můžete alespoň virtuálně. To se pak vztahuje i na letiště, která jsou zpracována ve dvou úrovních – základní a prémiová – s čímž současně přichází i jedna z největších výtek, které vůči Flight Simulatoru mám. Na Vortexu jsme vás informovali o třech cenově velmi odlišných edicích, které obsahují 30-40 vylepšených letišť a 20-30 letadel. Odstupňovány jsou vždy po pěti kusech s tím, že cena deluxe edice je v porovnání se základní o 510 Kč vyšší a prémová edice dokonce o 1310 korun.
Jak funguje multiplayer
Nedílnou součástí celkového zážitku je možnost pozvat ke hraní kamarády, případně vstoupit do sdíleného světa s dalšími hráči. Microsoft Flight Simulator na tyto choutky pomýšlí, nedotahuje je však k úplné dokonalosti. Tři nabízené režimy umožňují hraní s hráči, kteří používají reálné počasí, dále s uvolněnější formu, která nastavení nezohledňuje, a pak soukromé hry pro vybranou skupinu přátel. Bohužel ale hra nemá kooperaci ve sdíleném kokpitu, což by se náramně hodilo do téměř jakéhokoliv letadla. Jen pro úplnost dodáváme, že v jeden čas můžete vidět maximálně 49 ostatních letadel, ostatní zůstanou podle náhodného klíče či vzdálenosti od vašeho letounu skryta.
Nechci mluvit o nestoudnosti či nenažranosti Microsoftu, ale podobné rozdělení je jednak zmatečné a jednak nepůsobí úplně férově. Na druhou stranu se musí nechat, že vylepšená letiště jsou skutečně precizní a v mnoha ohledech přesahují možnosti dosavadních modifikací. Ať už ve vlastním zpracování jednotlivých budov, drah či servisních prostorů, nebo v možnostech nakládání dopravních letadel, tankování a dalších záležitostí, s nimiž aerolinky přichází na letišti do kontaktu. Samozřejmostí pak je i komunikace s řídícími letového provozu a pozemní obsluhou, kterou za vás navíc může vykonávat druhý pilot, případně umělá inteligence, není-li ve vašem letadle místo pro dalšího člověka. Jde o vrstvu určitého usnadnění, kterou ocení zejména sváteční piloti, a připočíst k ní můžeme i možnost svěřit do rukou umělé inteligence kompletní ovládání letadla. Tolik přibližně k úvodu a pojďme k tomu důležitějšímu.
Létání takřka pro všechny
Bavíme se o leteckém simulátoru, proto vás zřejmě bude zajímat, jaká letadla můžete pilotovat a kolik vás to bude stát úsilí. Stejně jako předchozí díly, také ten aktuální nabízí opravdu široké možnosti nastavení fyzikálního modelu, takže byste měli po chvilce strávené v menu zřejmě najít vyhovující šablonu, která vás nebude zbytečně frustrovat a pilotáž si užijete. Od zcela arkádového pojetí, které nebere v úvahu dechberoucí a uživatelsky zcela nastavitelné rozmary počasí nebo některé fyzikální zákony, se můžete postupně propracovat k realistickému modelu, v němž musíte dbát na všechny součástí letu a mít zvládnuté ovládání daného typu letadla. Hra s tím do určité míry pomáhá pomocí interaktivních itinerářů, podle kterých se řídí i ti nejzkušenější dopravní či vojenští piloti. Právě na nich je vedle grafiky znát obrovský pokrok v možnostech vývojářů, když rázem ve vanilla verzi přináší funkce, které jste museli v předchozím díle dokupovat prostřednictvím modifikací. Pravda, dopravní letadlo jsem nikdy neřídil, názory skutečných pilotů Airbusů jsou ale velmi pozitivní a i když se v kokpitu nachází určité nepřesnosti, většina instrumentů je plně funkční, včetně palubních programovatelných počítačů. U menších letadel je situace ještě příznivější, vzhledem k jednoduchosti celkového ovládání a moje vlastní zkušenosti s Cessnou 152 se až na některé drobnosti s pojetím Flight Simulatoru pozitivně protínají.
Někdo by mohl namítnout, že je ovládání letadla možná až příliš citlivé, i na tomto poli je ale hra velmi tvárná a dovoluje zapojit nejrůznější periferie, případně je adekvátně nastavit tak, aby vám vyhovovaly v souvislosti s konkrétním letadlem. Paradoxně ale musím přiznat, že pro rychlé domácí létání, nemyslíte-li to opravdu vážně, mi přišel vedle levnějšího joysticku vhodnější klasický gamepad s dvěma analogovými páčkami, byť se v žádném případě neobejdete bez zásahů do hry pomocí klávesnice a myši. Rozhlížet se po kabině a hlavně mimo ni, lze velmi pohodlně, stejně jako letadlo vést a kontrolovat průběh letu. Ovládání palubní navigace, systému autopilota, světel nebo stabilizátoru je už ale povětšinou nutné nechat právě na klávesnici, čímž se vaše počínání neobejde bez chyb, nebo vynucených pauz pro nastavování. Za tímto účelem nicméně Flight Simulator nabízí tzv. aktivní pauzu, kdy se sice čas zastaví a letadlo visí ve vzduchu, nedojde však k odpojení zvuků nebo pohybu motoru a vše působí velmi přirozeně. Opět, s trochou cviku se dají zvládnout i složitější úkony a chytré škálování obtížnosti hry vás za krátkou chvíli přivede do úplně jiné roviny celkového zážitku.
Vyšetřování leteckých nehod
Ačkoliv bych mohl začít mluvit o řadě dalších nepřesností, kterých se vývojáři na skutečných letadlech dopustili, pravděpodobně by to k ničemu nevedlo. Stále se v základu jedná o desktopový simulátor, který toho pro vlastní létání nabízí mnohem víc, než jakýkoliv předchozí díl a modifikace určitě dorazí, aby opravily zbývající části. Neznamená to však, že bych neměl dalších výtek k obsahu, který Flight Simulator nabízí nad rámec vlastního letu na jakémkoliv místě na světě. Můžete se logicky ptát, co je vlastně náplní této hry, na což bych s dávkou rozbouřených emocí odpověděl, že je jí jednoznačně možnost vychutnat si velmi věrný dojem z letu. Pokud byste ale chtěli pragmatičtější odpověď, pak bych k onomu létání podle vámi zadaných parametrů už mohl dodat jen málo. Letecký výcvik, který probíhá na Cessně 152, je v porovnání s předchozím dílem značně omezený a nepřesný. Tam, kde jsme před 14 lety dostali mnoho lekcí, včetně výcviku na proudových dopravních strojích, máme jen hrstku misí, jejichž zadání a podmínky jsou přinejmenším nejasné. Komentář instruktorky není v souladu s tím, co se momentálně odehrává ve vzduchu nebo na letišti a dojde k vysvětlení jen těch opravdu nejzákladnějších bodů. Pokud byste si chtěli hraní osvěžit nastavením náhodných poruch, ani na tomto místě nedostanete tolik možností, jako minule. A situaci příliš nezachraňují ani přistávací či vyhlídkové mise.
Hardwarové nároky
Nemá smysl cokoliv si nalhávat - Flight Simulator je neskutečně hardwarově náročnou hrou a jen málokdo si ji může vychutnat v plných detailech s adekvátní frekvencí snímků. Minimální požadavky uvádí alespoň Intel i5-4460, resp. AMD Ryzen 3 1200 s 8 GB RAM a grafickou kartou na úrovni GTX 770 či Radeonu RX 570. Upřímně, na hraní na této sestavě předem zapomeňte, čeká vás bohužel jen obrovské zklamání. Ani doporučená sestava však podle nás neodpovídá reálným požadavkům, když mluví o grafické kartě na úrovni stařičké GTX 970, 16 GB RAM a procesoru i5-8400, nebo Ryzenu 5 1500X. Ne, ani tohle není doporučená sestava. Vezměte všechno, co máte, utraťte poslední peníze z prasátka a teprva pak si možná zalétáte na adekvátní nastavení. Na druhou stranu - pokud máte alespoň o trochu silnější stroj, dosáhnete výsledků, které jsou vidět v recenzi, případně zamiřte na výživná diskuzní fóra, kde zkušenější hráči radí, co a jak poladit, aby hra běžela pokud možno svižně.
Honit mimozemšťany nebo létat nad savanou v novém Flight Simulatoru nebudete. Důraz je kladen na nejznámější či nejextrémější letiště s tím, že převezmete kontrolu nad letadlem už během poslední fáze přiblížení a jediné, co musíte zvládnout, je vyrovnat stroj na finále a co nejpřesněji ho dovést na dráhu. Ano, krásně to vypadá, podíváte se na velká letiště i krátké ranveje vysoko v horách, ale točit hrstku misí pořád dokola zřejmě nebudete chtít příliš dlouho. To stejné platí o vyhlídkových letech, jejichž nabídka bude sice nepochybně růst, ale ani náhodou nemůže stačit k tomu, abyste si hraní mohli něčím naředit, neuspokojuje-li vás jen a pouze samotný let. A pak je tu již naznačená nabídka letadel, do níž jsou sice zahrnuty proudové stroje, stejně jako vrčející ultralighty, ale jen marně byste hledali vrtulník nebo větroň, vyžadující zcela odlišný přístup. V kombinaci s opravdu krvavými nároky na hardware, pády frekvence snímků nad velkými městy hluboko pod únosnou mez a dlouhými loadingy proto nemohu hodnotit tak, jak by mi velelo srdce, ale dávám na trochu smířlivější úsudek vlastní hlavy. I ta ale velí označit hru za ten aktuálně nejlepší civilní letecký simulátor s obrovským mnohaletým potenciálem. V nabídce Game Passu ho navíc můžete mít na první měsíc za 25 korun, a to je už pádný důvod k úvaze.
Nejdetailnější zpracování terénu, jaké jste kdy v leteckém simulátoru viděli
Skvělý pocit z pilotáže malých i velkých letadel
Obrovská míra nastavení, včetně obtížnosti a ovládání
Perfektní modely letadel, jejich chování a možnosti v kokpitu
Model počasí, povětrnostních podmínek a efekty
Vynikající ozvučení letadel
Podivné rozdělení na cenově velmi odlišné, byť obsahově podobné edice
Nedostatečný výcvikový režim, nezohledňující pokročilé prvky
Přistávací výzvy a vyhlídkové lety nejsou příliš trvanlivé
Nemožnost nastavit si dostatečné množství a pestrost možných závad
Velmi vysoké hardwarové nároky, kvůli kterým si hru spoustu hráčů neužije naplno
Nový Flight Simulator je vším, co si mohli milovníci série přát. Ačkoliv není jádro bez chyby, přináší fantastický základ pro budoucí rozšiřování stran možností i obsahu. Už „v krabičce“ na vás ale čeká to nejkrásnější zpracování terénu a měst, jaké jste kdy v leteckém simulátoru takového rozsahu viděli, vynikající fyzikální model letadel a počasí, ze kterého oči přechází. Vývojář se rovněž zaměřili na spoustu prvků, které bylo dříve nutné přidat pomocí placených modifikací, a pokud máte létání jen trochu rádi, koupí získáte tisíce hodin bezbřehé zábavy. Jen pozor, vy ostatní, za krásným grafickým kabátkem se stále skrývá poměrně strohý letecký simulátor a je pravděpodobné, že po několika hodinách už nebude sváteční piloty ani trochu bavit.
Koukal jsem na nějaké gameplay videa a třeba Katedrála sv. Bartoloměje v Plzni (nejvyšší v ČR), je jen placka. To je vidět, že zaprvé ten jejich algoritmus teda nefunguje dobře a za druhé, že si to ani nepohlídali. Takže to mě docela zklamalo. Snad to ještě budou postupně opravovat.
musíš mít na paměti že to AI vygenerevovalo celou zeměkouli, a to hodně obstojně. Jasný že neodpovídá výška/textura staveb a některý věci ani nejsou „vytažený“ do prostoru (vypadá to že to AI je ateista protože jsem si snad zatím v CZ nevšim žádnýho kostelu/chrámu který by nebyl jen textura na zemi :-)), někde jsou řeky hrbolatý, auta projíždí skrz domy/kopce, stejně jako ty kostely tak jsem narazil na přehrady nebo vodopády co byly taky jen textury (třeba takový Iguazu), nějaký monumentální horský masivy jsou taky jen přibližný.
Ale ten celkový pocit je skvělý, když člověk letí místama který zná (i když jen přibližně protože tam byl na výletu 10-15 let zpátky) tak je prostě jen podle vizuálu krásně pozná.
Třeba včera jsem se proletěl nad oblastí Santiaga de Chile (několikrát jsem tam cestoval s báglem, naposledy 9 let zpátky), s Cesnou jsem prostě vyrazil z lětiště podle silnic a jak jsem si cca pamatoval cestu busem z lětiště do města tak jsem na první dobrou našel ulici a můj oblíbený hostel ve kterým jsem vždy bydlel (barák samozřejmě přesně neodpovídal, ale textura bazénu ano :D). Pak jsem pokračoval ven z města a pokusil se najít Cajon del Maipo (prostě jeden z kaňonů na jih od Santiaga kam jsem před 13 lety jel metrem a busem na víkend na koně a rafty … takže i na mapě bych ho trochu musel hledat) … a taky se povedlo, včetně ranče kde jsem bydlel a na okolních horách jsem i poznal kudy jsme tam tenkrát jezdili 🙂
Jako bylo by úžasný kdyby to mělo veškerý detaily, ale na to si ještě budem muset nejspíš nějaký ten rok počkat. Popravdě mě hodně překvapilo že už dneska je možný svět vygenerovat na úrovni na který se jim to povedlo teď
Ta jejich AI by však taky mohla umět říct – Pozor, toto nevypadá jako strom ani jako řeka, nevím co mám dělat, prověřte to. Je sice hezké, že to vygenerovalo celou zeměkouli, ale mít ze 100 m vysoké budovy jen placku je za mě nepřípustné. Takových případů musí být tisíce po celé Zemi, takže věřím, že to postupně ještě vyladí.
tisíce takových nepřesností???? to ti teda zeměkoule přijde hodně malá … těch budou desítky/stovky milionů ne-li víc. Takže je naprosto nereálný k tomu přistupovat tak jak píšeš. Celková kvalita záleží na tom AI a datových zdrojích který má (což oboje za dalších 10 let bude zas o skok dál) + pár vybraným lokacím je věnovaná větší péče od autorů nebo vývojářů DLC/moderů (ty ale dohromady pořád zaberou mrňavý zlomek procenta celkový plochy)
Tak jasný, že to nebude nikdy dokonalé. Myslím tisíce takovýchto zásadních nepřesností, kdy máš město, uprostřed jasně viditelné náměstí a na něm obrázek. Mohli vzít statistiky, kouknout na deset největších měst v každé zemi a pochytat takovéto zásadní chyby.
musím říct že tahle hra je pro mě asi překvapení desetiletí, nikdy by mě nenapadlo že se na civilní letecký simulátor budu tak těšit, a že si ho následně budu tak užívat. Nejsem žádnej extra blázen do létání, předchozí flight sumilatory jsem hrál, za poslední dva roky jsem něco málo nalítal v x-plane 11 … a k tomu mě dostalo VR. Ale hrozně rád cestuju, a na to prostě moc her dělaných není.
Co se týká verzí hry tak jsem na to taky nejdřív koukal proč bych si měl pořizovat cokoliv jinýho než standard. Ale nakonec jsem uvěřil dojmům, který jsem po vydání načerpal, že hra se povedla, a koupil tu nejvyšší edici čistě jako podporu hry (ty extra letadla/detailní letiště možná ani nikdy neozkouším, mě stačí cesna a lítat si někde v tramtárii).
No a poslední týden vlastně nehraju nic jinýho. Je mi jasný že to nadšení po chvíli opadne, ale u takovýho euro/american truck sim mám už taky kolem 200 hodin kdy si občas jen tak někam zajedu … a MSF předpokládám zapadne do týhle rodiny her který mám stále nainstalovaný a i za několik let ho budu na pár hodin pouštět abych se proletěl a prohlídnul si nějaký kus světa.
BTW myslím že načasování vydání jim vyšlo naprosto úžasně. Krom toho že jsem si proletěl místa co znám/kam jsem v minulosti cestoval (úžasný že jsem po paměti našel místa kde jsem byl 10-15 let zpátky), tak jsem měl extra motivaci zaletět si na místa kam mi corona zrušila letenky + trošku nakrmit absťák po cestování a aspoň takhle si zaletět na místa který plánuju někdy navštívit i v reálu 🙂
Vortex.cz používá soubory cookie, aby vám poskytl co nejrelevantnější výsledky tím, že si zapamatuje vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním všech souborů cookie. Můžete také v „Nastavení cookies“ poskytnout souhlas pro jednotlivé možnosti.
Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Soubory cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a jsou kategorizovány podle potřeby, jelikož jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Odhlášením se z některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení.
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
__atuvc
1 year 1 month
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
__atuvs
30 minutes
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
ss
1 year
This cookie is set by the provider Eventbrite. This cookie is used for the functionality of website chat-box function.
Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.
Cookie
Délka
Popis
dc
1 year
Cookie used to enable A/B testing within the website.
Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
__gads
1 year 24 days
The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_129515720_1
1 minute
Set by Google to distinguish users.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Hotjar sets this cookie to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie.
_hjFirstSeen
30 minutes
Hotjar sets this cookie to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether it was the first time Hotjar saw this user.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's pageview limit.
_hjIncludedInSessionSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's daily session limit.
_hjTLDTest
session
To determine the most generic cookie path that has to be used instead of the page hostname, Hotjar sets the _hjTLDTest cookie to store different URL substring alternatives until it fails.
at-rand
never
AddThis sets this cookie to track page visits, sources of traffic and share counts.
browser_id
7 days
This cookie is used for identifying the visitor browser on re-visit to the website.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
GUC
1 year
The GUC cookie is set by Yahoo for Yahoo conversion tracking.
ibbid
session
Set by iBillboard, this cookie collects visitor information that becomes an ID string which can be used to target groups with similar preferences.
uid
2 months
This is a Google UserID cookie that tracks users across various website segments.
uu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements across websites.
uvc
1 year 1 month
Set by addthis.com to determine the usage of addthis.com service.
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.
Cookie
Délka
Popis
A1S
session
This cookie is associated with Yahoo Search Analytics and is used for advertising purposes.
ab
1 year
Owned by agkn, this cookie is used for targeting and advertising purposes.
B
1 year
This Cookie is used by Yahoo to anonymously store data related to user's visits, such as the number of visits, average time spent on the website and what pages have been loaded. This data helps to customize website content to enhance user experience.
CMID
1 year
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
CMPRO
3 months
CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising.
CMPS
3 months
CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads.
CMST
1 day
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
id
3 months
Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads.
IDE
1 year 24 days
Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
loc
1 year 1 month
AddThis sets this geolocation cookie to help understand the location of users who share the information.
mdata
1 year 1 month
This cookie is used by Media Innovation group and registers a unique ID to identify a visitor on their revisit, in order to show them relevant ads.
ov
1 year 1 month
This cookie is set by the provider mookie1.com. This cookie is used for serving the user with relevant content and advertisement.
TapAd_3WAY_SYNCS
2 months
TapAd sets this cookie for data synchronization with advertising networks.
TapAd_DID
2 months
TapAd sets this cookie to offer personalized content, social media features, and traffic analysis for its retargeting of online advertising.
TapAd_TS
2 months
TapAd sets this cookie to track users across devices to enable targeted advertising.
TDCPM
1 year
TDCPM cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
TDID
1 year
TDID cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
tu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements
across websites.
tuuid
1 year
The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner.
tuuid_lu
1 year
This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner.
ut
1 year
Cookie used to analyse target groups and hold the number of website hits in various subject areas.
uuid
1 year 27 days
MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
zuuid
1 year
This cookie contains an anonymous numerical identifier to identify the user in our system.
zuuid_lu
1 year
This cookie contains a numerical timestamp to store the last time the user was updated in the system.
Další nekategorizované soubory cookie jsou ty, které jsou analyzovány a dosud nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Cookie
Délka
Popis
_hjSession_2633384
30 minutes
No description
_hjSessionUser_2633384
1 year
No description
A1
1 year
No description
A3
1 year
No description
aum
1 year
No description available.
bblosync
never
No description available.
bm2uu
3 months
No description available.
bsw_origin_init
past
No description
C
1 month
No description
cct
1 year
No description available.
custom_data
past
No description
GoogleAdServingTest
session
No description
SONATA_ID
1 year
No description available.
syncdata_NEU
10 days
No description available.
syncdata_TAP
10 days
No description available.
test
1 hour
No description available.
xtc
1 year 1 month
No description
zuuid_k
1 year
No description
zuuid_k_lu
1 year
No description
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Ale ten celkový pocit je skvělý, když člověk letí místama který zná (i když jen přibližně protože tam byl na výletu 10-15 let zpátky) tak je prostě jen podle vizuálu krásně pozná.
Třeba včera jsem se proletěl nad oblastí Santiaga de Chile (několikrát jsem tam cestoval s báglem, naposledy 9 let zpátky), s Cesnou jsem prostě vyrazil z lětiště podle silnic a jak jsem si cca pamatoval cestu busem z lětiště do města tak jsem na první dobrou našel ulici a můj oblíbený hostel ve kterým jsem vždy bydlel (barák samozřejmě přesně neodpovídal, ale textura bazénu ano :D). Pak jsem pokračoval ven z města a pokusil se najít Cajon del Maipo (prostě jeden z kaňonů na jih od Santiaga kam jsem před 13 lety jel metrem a busem na víkend na koně a rafty … takže i na mapě bych ho trochu musel hledat) … a taky se povedlo, včetně ranče kde jsem bydlel a na okolních horách jsem i poznal kudy jsme tam tenkrát jezdili 🙂
Jako bylo by úžasný kdyby to mělo veškerý detaily, ale na to si ještě budem muset nejspíš nějaký ten rok počkat. Popravdě mě hodně překvapilo že už dneska je možný svět vygenerovat na úrovni na který se jim to povedlo teď
Co se týká verzí hry tak jsem na to taky nejdřív koukal proč bych si měl pořizovat cokoliv jinýho než standard. Ale nakonec jsem uvěřil dojmům, který jsem po vydání načerpal, že hra se povedla, a koupil tu nejvyšší edici čistě jako podporu hry (ty extra letadla/detailní letiště možná ani nikdy neozkouším, mě stačí cesna a lítat si někde v tramtárii).
No a poslední týden vlastně nehraju nic jinýho. Je mi jasný že to nadšení po chvíli opadne, ale u takovýho euro/american truck sim mám už taky kolem 200 hodin kdy si občas jen tak někam zajedu … a MSF předpokládám zapadne do týhle rodiny her který mám stále nainstalovaný a i za několik let ho budu na pár hodin pouštět abych se proletěl a prohlídnul si nějaký kus světa.
BTW myslím že načasování vydání jim vyšlo naprosto úžasně. Krom toho že jsem si proletěl místa co znám/kam jsem v minulosti cestoval (úžasný že jsem po paměti našel místa kde jsem byl 10-15 let zpátky), tak jsem měl extra motivaci zaletět si na místa kam mi corona zrušila letenky + trošku nakrmit absťák po cestování a aspoň takhle si zaletět na místa který plánuju někdy navštívit i v reálu 🙂