Poměr sil je na bojišti licencovaných závodních her již delší ve výrazné nerovnováze ve prospěch evropských studií, které produkují majoritu závodní produkce. Po delší době se ovšem o slovo hlásí japonský vyzyvatel a praotec automobilových simulací, jímž je Kazunori Jamauči, duchovní otec série Gran Turismo a vedoucí studia Polyphony Digital. Sedmý díl má vrátit legendární značku zpátky na mapu světa a s ní i PlayStation coby platformu, která na úspěch své vlajkové lodi čeká stejně napjatě, jako její fanoušci.
Starý známý je mezi námi
Japonští vývojáři vždy vyvíjeli hry s určitou mírou tvrdohlavosti, ega a vlastního přesvědčení. Možná z toho důvodu hráčům přinesli řadu naprosto zásadních titulů, jejichž aura definovala nejen značky, ale rovnou celé žánry. Gran Turismo bylo po mnoho let ve stejné pozici, ostatně, je to série, která akcelerovala export japonských aut na západ a bez níž by neexistovala ani konkurence v podobě Forzy. Po vydání šestého dílu ovšem přišla čtyřletá odmlka, na jejímž konci leželo Gran Turismo Sport, experimentální díl popírající své kořeny, zaměřující se zejména na on-line hraní, který se těší oblibě, ale nedokázal komerčně nasytit původní očekávání komunity. O dalších 5 let později se vracíme k původnímu receptu!
Je to právě úvodní intro, které nastavuje příjemně melancholickou náladu, když začíná pohledem na první montážní linky automobilů a končí záběry na rekordy drtící prototypy, čímž krásně ukazuje, čeho všeho jsme jako civilizace ve velmi krátké době dosáhli. O několik sekund později už stojíte na světové mapě, která slouží jako rozcestník kariérních závodů, obchodů, multiplayerových režimů a dalších dobrot, které se vám během následujících hodin začnou odemykat. Jde skutečně o návrat ke kořenům? Zcela určitě! Hře nově vévodí obsah pro jednoho hráče a tomu je uzpůsobená i komunikace směrem k němu. Gran Turismo 7 je oslava automobilů a tvůrci po vás chtějí, abyste si pouť za jejich získáváním maximálně užili.
Hlavním hybatelem děje v novém Gran Turismu je takzvaná Kavárna. Nejde přímo o herní režim, jako spíše o jednoduchý, byť velmi chytrý způsob, jak hráče navádět hrou, učit ho o historii i přítomnosti aut a současně jej za to odměňovat. Představte si běžný kariérní režim složený z dlaždic závodů a turnajů, které mají určitá pravidla a omezení. Tedy velmi standardní jev viděný v podobném typu her. Teď si představte Lucu, vašeho italského průvodce a majitele kavárny, který vás požádá o získání 3 různých aut, ke kterým vám řekne několik zajímavostí nebo vás naučí něco nového o vylepšování automobilů. A víte co? Jelikož se učíte tak rychle, dá vám na cestu ještě odměnu v podobě nové trati, kupónu do rulety nebo vám odemkne nový režim!
Kavárenskej povaleč
Kavárna v podstatě představuje velmi jednoduchý tutoriálový systém, který je ovšem roztažený napříč celou šíří obsahu a v jinak sandboxové době dává hře jasnou strukturu. Současně pak vymezuje váš postup napříč hrou. Začínáte sbíráním těch nejslabších hatchbacků, postupně se propracujete k nabroušeným hot hatchům, pokračujete přes americké svaly, rallye legendy, supersporty a skončíte třeba až u hyperbolických prototypů. Ve všech případech vám hra milníky nádherně odprezentuje a na mnoha úrovních dává jinak masivnímu obsahu výraznou hodnotu. Míra odměn navíc není vtíravá, takže nejste jako hráči příliš stimulování, současně je ale dostatečně frekventovaná na to, abyste se na další lekci opravu těšili.
Za odměnu... více odměny!
Kampaň není jediný herní režim, který zaměstná vaše smysly. Licence se také vrací a byť může být jejich náplň pedantní, mají opravdu přidanou hodnotu pro začínající hráče. Hlavní hvězdou jsou ovšem mise! Ty nabízí řadu odlišných herních režimů a velmi specificky vytvořených scénářů, které mají potrápit nejenom vaše řidičské zkušenosti, ale také taktické myšlení. Co je ještě lepší? Odměnou za jejich pokoření jsou auta, která nikde jinde nezískáte.
Páteří hry je pak režim světových tratí, který obsahuje většinu arkádových režimů, ale hlavně pak oficiální kampaňové závody, kterými vás vývojáři nejen za pomocí kavárenského kamaráda Lucy provádějí. Hned několik desítek závodů s rostoucí náročností i odměnou využije takřka celý arzenál více než 400 vozidel, současně se na něm ale projevuje jeden fenomén, který v dnešní době působí bizarně a budete si na něj muset chvíli zvykat. Je jím struktura samotných závodu, kde začínáte ve vláčku a doháníte jednotlivé závodníky před sebou. Zpravidla je navíc na prvním místě to nejrychlejší auto, které si rychle udělá náskok a závod tak vypadá spíše jako stíhačka prvního místa. Ve smyslu zábavnosti a náročnosti to funguje, ale současně působí arkádově a v kontrastu s tradičními závody trošku nepatřičně.
Největší problém v tomto ohledu stojí na straně netransparentnosti indexu výkonu, což je komplexní bodový systém, který vyjadřuje celkový potenciál auta. V závodech není u oponentů viditelný a tak může být pro hráče těžké odhadnout, jak moc kompetitivní vůči umělé inteligenci bude. Díky funkčnímu fyzikálnímu modelu je pak třeba dávat pozor i na profil trati a vašeho auta. Jsou 2 různá auta se stejným indexem výkonu stejně rychlá? Vůbec ne! Agilní auta s relativně malým výkonem budou na klikatých tratích mít vždy výhodu před těžkotonážními motory, a tak je na hráči najít vhodný balanc pro každou ze soutěží. Gran Turismo ovšem hráči tuto skutečnost tolik nekomunikuje, a tak se musíte mnohdy přesvědčit sami formou pokusu a omylu, čímž byste mohli nabýt dojmu, že hra podvádí. Současně ovšem v objevování vhodného auta nebo nastavení leží odměňující pocit poznání a učení.
Karle, fakt to neni stočený?
Vyhrávání závodů vám tak poskytuje peníze, které posléze investujete zpět do aut. Tento delikátní cyklus funguje na jedničku a byť se zpočátku může ekonomika zdát jako relativně přísná, s náročnějšími závody výrazně porostou i vaše honoráře! Gran Turismo 7 hráči pak jasně říká, že jsou to auta, která definují rychlost vašeho postupu hrou. Sběratelský level plníte kupování a získáváním nových aut, tudíž vás každá investice pozvolna posouvá kupředu. A jelikož nezáleží tolik na vyhrávání závodů, nové “GéTé” pro hráče vytváří velmi přátelskou půdu pro experimentování s novými auty a vylepšeními. A když vás hra zrovna neodměňuje, můžete navštívit jednoho ze 3 dealerů aut a nakoupit, co uznáte za vhodné.
Gran Turismo 7 vytváří velmi přátelskou půdu pro experimentování s novými auty nebo jejich vylepšováním.
Regulérní obchod se částečně překrývá s bazarem, ale obecně platí, že v každém z showroomů najdete unikátní inventář. Na vrcholku pak stojí obchod Hagerty, kde koupíte legendární stroje všeho druhu, zahrnující klasické Aston Martiny, ale třeba i top závodní mašiny od McLarenu, AMG, Alfa Romeo a mnoha dalších. Auta jsou pro závodní hry stejně důležitý artikl jako například střelné zbraně pro akční hry. Představují hlavní motivační prvek, centrum zájmu, radosti a nutno podotknout, že celkové množství 424 aut si nezadá ani s titány v žánru, jelikož dokáže ukojit i ty nejnáročnější závodníky přítomností řady raritních a v jiných hrách dosud neviděných strojů. Jejich rozložení je ovšem nerovnoměrné a zatímco úvodní třídy představují dostatek diverzity, vrcholné závodní kategorie často působí v kontrastu oslabeně.
Co ovšem dělá z Gran Turisma 7 silný titul, je jeho schopnost dávat hodnotu takto masivnímu obsahu. Kolik her v posledních letech přineslo více než 100 aut? Upřímně, mnoho, ale u kolika z nich jste měli skutečný pocit, že přináší odlišný zážitek? Hodnota se dá vyjádřit několika způsoby, nám ovšem stačí dva aplikované v praxi. Jízdní model a prezentace. Sedmý díl nadále zůstává na pomezí arkády s větším náklonem k simulaci. Jízdní model poskytuje dostatek precizní odezvy na to, aby každé auto působilo jako nový a neviděný zážitek. Přechod z neohrabané “ameriky” do balistického hypersportu nutí váš mozek úplně změnit své vyhodnocování situací a tím pádem i styl hraní. Totéž ale platí i v rámci jedné výkonové kategorie, a řízení tak představuje výzvu, jejímž konstantním překonáváním získáte extrémně uspokojivý boost dopaminu do vašeho mozku.
Jirka: Gran Turismo 7 si užijí i majitelé PS4
Pokud jste snad podobně jako my měli zlé tušení, když vývojáři odmítali prezentovat PS4 verzi, není se čeho bát. Na PS4 sice přijdete o haptiku, adaptivní truggery a krásnější grafiku, ale hra zcela jistě zůstává v jádru stejně zábavná. Musíte si zvyknout na to, že potkáváte loadingy a některé jsou poměrně dlouhé, ale spíš než instantní nahrávání a lepší grafika mi na PS4 Pro nakonec chyběly funkce nového ovladače, které vás sice zpočátku možná tak neohromí, ale rychle a ochotně si na ně zvyknete a pak už je jinde postrádáte. Jestli snad podobně jako u jiných cross-gen her váháte, zda to má smysl hrát na stárnoucím hardwaru, pak říkám jednoznačně ano. Není to ta nejlepší dostupná verze, ale je je stále skvělá a díky progresu v cloudu mezi oběma můžete klidně přecházet. Vůbec bych se ji nebál doporučit, ani si GT7 neodpíral, pokud člověk ještě nemá PS5.
Polyphony Digital ovšem zvládnuli vystřihnout vcelku husarský kousek. Vytvořit hardcorovou hru, kterou můžete hrát jen na volantu a s reálným řidičákem není snadné, ale vyrobit hru, která zaměstná zkušené virtuální jezdce, ale současně poskytne dostatek opory začátečníkům, je už jiný příběh, zvláště když do hry zahrnete mechanické poškození a opotřebení, fyziku povrchů nebo vlivy počasí a denní doby. Vypnutí pomocných asistentů nádherně odkryje plný potenciál každého auta, jejich použití ovšem zaručí kompetitivní zážitek takřka každému. Co víc, bavíme se tu o jedné z nejlépe ovladatelných závodních hrách na běžných ovladačích. Ne všechno zlato se ovšem třpytí a kolize jsou obecně stále velmi neohrabané a působí, jako kdyby přijely z devadesátek i s vtipným zvukem připomínajícím kopání do barelu s vodou. Uspokojí Gran Turismo 7 hráče vyhledávající hardcore závodní zážitek podobný Assetto Corsa nebo iRacing? Nikoliv, ale to není jeho cílem.
Slicky do sucha i do vodičky
Kombinace reálných tratí a těch fiktivních vytváří velmi zajímavou synergii. V jeden moment závodíte v dobře známých a historicky prověřených lokacích a hned vzápětí drtíte apexy v centru Tokya a máte pocit, že hrajete Ridge Racer. Ne každý okruh bohužel obsahuje podporu počasí nebo kompletní cyklus denní doby. Když už ale zaprší, hra důvěrně simuluje dynamické vytváření kaluží, stop, ale třeba také vysychání v průběhu času. Takový systém nepředstavuje v žánru nic nového, například Forza Motorsport jej představila již před sedmi lety.
Umělá inteligence také zažila výrazné obrození, je mnohem schopnější v bránění a adaptaci konkrétním situacím, chová se organičtěji, ale právě v kombinaci se zmíněnými kolizemi a mnohdy neohrabanou detekcí oponentů působí v mnoha situacích tankoidně. Na nejtěžší obtížnost vás ovšem dokáže slušně vytrestat a pravidelně dělá vlastní chyby. A co tedy druhá vrstva hodnoty, ona opěvovaná prezentace? Gran Turismo 7 je nefalšovaná automobilová nirvána, což vám hra dává najevo na každém kroku a slouží jako úžasně obsáhlá wikipedie automotive průmyslu. Pokud je Forza Horizon arkádový bar, do kterého si jdete pokecat se svými skejťáckými kamarády, Gran Turismo představuje klidný whiskey bar, kde se zaboříte do kožené židle a nasajete aroma kubánských doutníků. Ani jeden příklad není myšlen jakkoliv negativně! S trochou nadsázky (ale možná také vůbec) budete při hraní pravidelně navštěvovat konfigurátory aut a bazary se sportovními ojetinami, protože na vás hra efektivně přenese zájem o auta, byť třeba jen velmi povrchně.
I ten nejlevnější stroj je luxusně odprezentován mimo závody ladnými střihy kamery. Navíc si o každém autě můžete přečíst obsáhlý popis faktů i zajímavostí, které dokazují, že vývojáři dělají hru tak trochu i pro sebe, aby ukojili svou vlastní formu obsedantně kompulzivní poruchy. Co lépe, my hráči z toho jen těžíme. Showroom každé automobilky pak obsahuje rozsáhlou dokumentaci její historie. A právě v tento moment nejvíce oceníte i excelentní českou lokalizaci ve formě titulků, která pokrývá nevídané množství textu, ale současně posiluje onen naučný aspekt. Překlad totiž vysvětluje i řadu pokročilý mechanismů při nastavování auta. Nejde jen o faktickou kvalitu překladu, ale i čtivost. Pakliže trávíte čas čtením motoristických magazínů, použitý žargon vám bude velmi blízký. A když už jsme nekousnuli prezentaci, nelze vynechat ani grafiku a ozvučení.
Leasingový metaverse
Skutečnost, že Polyphony Digital představuje technologický powerhouse, jsme sami okusili v podstatě na každé generaci konzolí. Ostatně i Gran Turismo Sport, 5 let starý titul, vypadá stále senzačně a pokračování nastavuje značce ještě vyšší laťku. Nepotřebujete znát množství polygonů (až 500 tisíc na jedno auto ve srovnání s 300 polygony v GT1, pozn. Jirka) na to, abyste se do modelů aut zamilovali na první pohled. A rozhodně nepotřebujete mít doktorát z fyziky, abyste ocenili každé zhoupnutí karoserie při zatáčení. Technologická kvalita možná není stoprocentní, ale je všudypřítomná, ať už se bavíme o skvěle vypadajících efektech nasvícení, počasí a denní doby nebo prostě jen o líbivosti uživatelského rozhraní. Kde pak hra kladné body ztrácí, je okolí tratí. Fiktivní okruhy určitou formu sterility zakrývají až fantaskní kompozicí, ale drtivá většina okruhů trpí nezáživností a plochostí prostředí žijícího ve světě tam za svodidly.
Stejně tak je třeba rozprášit obavy o špatném nazvučení. Zvuky aut jsou poprvé v historii skutečně živočišné a rozmanité, zohledňují nejenom samotnou povahu automobilů, ale i okolí. Audio zkrátka působí dynamicky a bezpečně rozeznáte produkční supersport od vybrakovaného speciálu, jehož řinčení je často doprovázeno frenetickým boucháním převodovky a nekontrolovatelnými explozemi výfuku. Ne všechna auta zní autenticky, ale berme to jako malou daň za jinak velmi výrazný posun vpřed. Zmateně pak zní popis dvou obrazových režimů. Mód zaměřený na výkon je ten hodnotnější, jelikož drží vysoké a stabilní snímkování, výměnou za absenci ray tracingu. Zábavnější ovšem je, že hra využívá ray tracingu pouze v replayích, ve fotomódu a v menu, čímž dělá tuto funkci relativně nehodnotnou.
Triggered!!!
Majitelé PS5 verze budou těžit i z nových funkcí ovladače DualSense. Nejhodnotněji zážitek vyživují triggery a jejich dynamický odpor, který vám dává dostatek flexibility, kterou oceníte zejména s vypnutým ABS a kontrolou trakce. Haptická odezva má ovšem ve hře také své podstatné místo, jelikož směrovými vibracemi přesně naznačuje kolika koly jste mimo vozovku nebo která část vozu ztrácí stabilitu.
Ačkoliv o sedmém Gran Turismu mluvíme v kontextu obsahu pro jednoho hráče, novinka si udržuje silné působení i na poli multiplayeru, jehož rozčlenění míří na jednotlivé skupiny hráčů. Okruhová setkání jsou obdobou track dayů pro ty nejvíce nekompetitivní hráče, kteří chtějí vyrazit na trať a jen kroužit dokola s ostatními bez jakýchkoliv omezení a ambicí vyhrávat. Tradiční vrstvu závodění pak obstará izolovaný systém místností potažmo hraní na rozdělené obrazovce. Tyto režimy ovšem trpí výrazným nedostatkem. Coby zakladatel místnosti nejste schopni měnit okruhy, ale ani pravidla bez zrušení celé seance a jejího znovuzaložení. Vrcholem kompetitivnosti je pak léty ověřený režim Sport, který se v původní vyladěné podobě vrací z předchozí hry a nepochybně bude sloužit jako hub esportu i těch nejnáročnějších závodníků. Stejně silná je pak i ona komunitní vrstva, která významným způsobem podporuje nejenom sdílení, ale právě i tvorbu obsahu.
Autoři skutečně nelhali, když Gran Turismo při oznámení prodávali jako kulturu, kde najdou uplatnění tvůrci všeho druhu. Pokud chcete fotit, můžete se vyřádit v pokročilém fotomódu, kde najdete i řadu lokací z České republiky. Milovníci grafiky pak mohou najít uplatnění při tvorbě polepů na auta či kombinézy. Je až pozoruhodné, jaké míře detailů byla věnována pozornost, což platí i o vylepšování vozidel. Tuning a modding jsou nebývale silnou součástí hry, bez mechanického vylepšování bude totiž váš život relativně náročný. Vynikající je ovšem i knihovna vizuálních úprav. Všechny automobily sdílí stejnou sadu základních spoilerů, splitterů a křidélek, ale řada modelů pak obsahuje opravdu unikátní díly, jejichž cílem je imitovat reálné závodní speciály. A co se stane, když si spojíte dobře známé doplňky a editor polepů a barev? Velmi elegantní způsob, jak vytvářet například závodní repliky i bez oficiální licence. A to všechno následně sdílet s celým světem!
Senzačně responzivní jízdní model pro pokročilé i nováčky
Více než 400 vozidel ve skvělé vizuální kvalitě
Přepracované ozvučení přináší novou úroveň dynamiky
Bohatý systém vylepšování a úpravy vozů
Hned 3 multiplayerové režimy
Přidaná hodnota (nejen) v podobě automobilové wikipedie
Česká lokalizace je nejen obsáhlá, ale také čtivá
Závody v kampani mohou působit sterilně kvůli řazení za sebe
Často netransparentní obtížnost v hlavních závodech
Úroveň vizuální kvality v okolí tratí
Nemožnost upravovat nastavení multiplayerových místností za běhu
Kolize působí i po letech stále stejně zvadle
Polyphony Digital se podařilo vrátit Gran Turismo zpět na výsluní. Sedmý díl přináší to nejlepší z předchozích počinů, přihazuje řadu příjemných novinek, ale ani tak se nedokáže zbavit určitých designových nedostatků. Nová vlajková loď PlayStationu oslavuje automobilový průmysl prezentací a jízdním modelem, do nichž se zamilují laici i znalci.
Tak dneska si to jdu vyzvednout do obchodu.
Tak jsem na to zvědavej – původní GT Sport jsem koupil za hubičku a hrál jsem to jen pár desítek hodin, nějak na to nebyl čas, byly jiný hry.. ale volant jsem si pořídil, takže z adaptivních trigerů a podpory dualsense moc nažhavenej nejsem – když to většina závodníků s volanty stejně nevyužije.. ale tak vyzkouším si to, že? Využívá to i ten integrovanej mikrofon na nějaké zvuky z interiéru apod??
Ahoj,hele ja bych problem v grafickem zpracovani az tak nevidel me to staci pro dobre jezdeni me spise vadi ,ze za 5.let co se tyce zakladni kostry hry se moc nezmenilo.
Verim ,ze Jirka ci Petr kteri maji v GT sport nahrano par hodin jsou z GT7 relativne nadseny,ale my co mame 1000h+ uz tak noc nejasame,protoze ten progress na 5.let od GT sport je proste nedostatecny,alespon v mojich ocich.
I to jak jsme predikoval na youtube ,ze je videt z gameplays videi ,ze to bude mit stejny jizdni model lehce modifikovany ,tak i tady jsem se trefil ,ale to neni az tak podstatne ,jizdni model je fajn,ale v glabalu maly progres ci odlisnost od predchoziho dilu.
Jsem si privstal dnes a testuji to od 3 od rana a zatim jsem si vyjezdil vsechny licence behem dvpu hodin bylo hotovo,ale ta superlicence s blankytne modrym starym 917 Porsche na te polomokre trati hosi tak to byl zazitek ve SPA jak hovado!!!!
Masakr a budu verit Jiranovi s tim,ze se to pak rozjede a to doslova.
Vortex mám moc rád a dělají to na české poměry nadmíru dobře, všechna čest. U posledních recenzí na velké tituly mě ale už začíná malinko vadit jejich až absurdní ražení otřepaných myšlenek v duchu „grafika není všechno“, „technická stránka je nepodstatná, jde jen o hratelnost“ atd.
Nezlobte se na mě, ale GT7 je prostě obrovské grafické zklamání. Během samotného hraní (ne při naleštěných RT replayích) ta hra jednoduše vypadá zastarale a píše si o tom celý internet. I když souhlasím, že je to skvělá arkádová závodní hra s tunou obsahu, připadá mi až nefér omlouvat nebo dokonce obhajovat zastaralou technickou/grafickou stránku hry. Jestli se bojíte vlny nenávisti od hysterických PS obránců, nebo technickou stránku jednoduše nevidíte a nedokážete posoudit, nevím. V každém případě to nedělejte.
Asi nemusím opakovat, že série GT je pro PS jedna z nejdůležitějších a měla to být hra kvůli které si budete chtít PS5 kupovat, výstavní skříň grafického pokroku. Nakonec jsou z toho po řadě let čekání, jen další autíčka pro generaci PS4 a to by mělo jasně a nahlas zaznít! Myslím že úplně všichni čekali od nového GT7 víc.
…….k nedávné recenzi na Elden Ring lze napsat v zásadě totéž. Je to super hra a zaslouží si vysokou známku, jasně no question, ale proč se bojíte říct že vypadá jako o dekádu starší. Ve srovnání s posledními AssCreedy nebo jinými open-worldy je vizualně místy až k smíchu.
Hry šly vždy spolu s grafickým vývojem a vždy to bylo součástí celé krásy gamingu. Je rok 2022, měli jsme mít už dávno létající auta a fotorealistickou grafiku her 😀 tak na Vortexu přestaňte předstírat že vizuální a technická stránka her je to poslední co by mělo hráče zajímat!! …..obzvláště u závodních her proboha!!
Naprosto s tebou souhlasím .. Bylo to původně ohlášeno jako PS5 next gen hra .. modely vozidel super, ale jinak je to prostě hnus, jako nepoznas rozdíl gtsport/GT7 ten downgrade kvůli ps4 je hroznej. A to slibovali 120 fps 😀
Sony je poslední dobou greedy jako prase .. a ten itemshop kde si nakoupis peníze co to jako je ..
O elden ringu jsem taky premejslel ale když jsem zrovna dohral Horizon fw tak mi e.ring přijde taky hnusnej, graficky asi na úrovni Skyrim 🙂
Osobně jsem v recenzích nezaznamenal výraznější kritiku grafické stránky hry. Možná nejsem tak náročný hráč, ale grafika na mě rozhodně nepůsobí zastarale a modely aut jsou snad ty momentálně nejlepší. Rozhodně uznávám slabší úroveň detailů tratí. Ovšem v tempu samotné hry na mě nepůsobí nijak rušivě. Momentálně mám z GT7 pocit „nedokonalé“ závodní hry která si hodnocení 9 rozhodně zaslouží a obhájí.
Mě by hlavně zajímalo jestli se konečně v nastavení hry dá nastavit spojka. V předchozích dílech se to nastavovalo pro každé auto extra a bylo to neskutečně otravné a někdy to ani nastavit nešlo. Jak je to zde? Pro závodní hru tohoto typu je absence nastavení spojky nepřípustná a bude to rozhodovat zda koupím nebo nekoupím.
Přístupnější je, ale ve smyslu tolerance na základní splnění licencí. Zlaté časy pak pořád představují slušnou výzvu, ale současně jsou demonstrativní jízdy mnohem lépe vysvětlené a je snazší okoukat jízdu „ducha“.
Díky za skvělou recenzi, škoda že (alespoň ne v blízké době) tuhle hru nezahraju. V recenzi zmiňujete hodnotu těch aut a to je věc, která mě u Forzy Motorsport trošku štve. V FM7 mám nahraných 500 hodin, nasbíraných mám 900 aut a už nejdou další přidávat do garáže 😀 . Mám tam tolik kreditů, že bych mohl tu garáž vyčistit a naplit znovu. To snad v nové FM upraví. Asi někomu pomůžu od starší PS4 jen kvůli GT7.
To mi nějak uniklo, kupoval jsem Xbox one až v roce 2014, kdy byl oficiálně u nás a to už asi bylo po FM5 update, protože po pár závodech jsem přestal řešit peníze a kupoval co jsem chtěl. Já chápu že chtějí aby si ty auta lidi „užili“, ale od toho mají Horizon 🙂 I když i tam by se mě líbilo alespoň dát na výběr dvě cesty k přístupu ke contentu.
Když už se na nové GT tak dlouho čekalo, tak zamrzí to grafické zpracování prostředí okolo tratí. Z videí, co jsem zatím viděl, jsem čekal více detailů a diváckého rozruchu kolem tratí. Mám za to, že za to do jisté míry může fakt, že to není čistě jen PS5 exkluzivita. A vývojáři museli udělat někde ústupek, aby to PS4 rozjela.
Vortex.cz používá soubory cookie, aby vám poskytl co nejrelevantnější výsledky tím, že si zapamatuje vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním všech souborů cookie. Můžete také v „Nastavení cookies“ poskytnout souhlas pro jednotlivé možnosti.
Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Soubory cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a jsou kategorizovány podle potřeby, jelikož jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Odhlášením se z některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení.
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
__atuvc
1 year 1 month
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
__atuvs
30 minutes
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
ss
1 year
This cookie is set by the provider Eventbrite. This cookie is used for the functionality of website chat-box function.
Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.
Cookie
Délka
Popis
dc
1 year
Cookie used to enable A/B testing within the website.
Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
__gads
1 year 24 days
The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_129515720_1
1 minute
Set by Google to distinguish users.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Hotjar sets this cookie to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie.
_hjFirstSeen
30 minutes
Hotjar sets this cookie to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether it was the first time Hotjar saw this user.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's pageview limit.
_hjIncludedInSessionSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's daily session limit.
_hjTLDTest
session
To determine the most generic cookie path that has to be used instead of the page hostname, Hotjar sets the _hjTLDTest cookie to store different URL substring alternatives until it fails.
at-rand
never
AddThis sets this cookie to track page visits, sources of traffic and share counts.
browser_id
7 days
This cookie is used for identifying the visitor browser on re-visit to the website.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
GUC
1 year
The GUC cookie is set by Yahoo for Yahoo conversion tracking.
ibbid
session
Set by iBillboard, this cookie collects visitor information that becomes an ID string which can be used to target groups with similar preferences.
uid
2 months
This is a Google UserID cookie that tracks users across various website segments.
uu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements across websites.
uvc
1 year 1 month
Set by addthis.com to determine the usage of addthis.com service.
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.
Cookie
Délka
Popis
A1S
session
This cookie is associated with Yahoo Search Analytics and is used for advertising purposes.
ab
1 year
Owned by agkn, this cookie is used for targeting and advertising purposes.
B
1 year
This Cookie is used by Yahoo to anonymously store data related to user's visits, such as the number of visits, average time spent on the website and what pages have been loaded. This data helps to customize website content to enhance user experience.
CMID
1 year
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
CMPRO
3 months
CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising.
CMPS
3 months
CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads.
CMST
1 day
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
id
3 months
Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads.
IDE
1 year 24 days
Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
loc
1 year 1 month
AddThis sets this geolocation cookie to help understand the location of users who share the information.
mdata
1 year 1 month
This cookie is used by Media Innovation group and registers a unique ID to identify a visitor on their revisit, in order to show them relevant ads.
ov
1 year 1 month
This cookie is set by the provider mookie1.com. This cookie is used for serving the user with relevant content and advertisement.
TapAd_3WAY_SYNCS
2 months
TapAd sets this cookie for data synchronization with advertising networks.
TapAd_DID
2 months
TapAd sets this cookie to offer personalized content, social media features, and traffic analysis for its retargeting of online advertising.
TapAd_TS
2 months
TapAd sets this cookie to track users across devices to enable targeted advertising.
TDCPM
1 year
TDCPM cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
TDID
1 year
TDID cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
tu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements
across websites.
tuuid
1 year
The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner.
tuuid_lu
1 year
This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner.
ut
1 year
Cookie used to analyse target groups and hold the number of website hits in various subject areas.
uuid
1 year 27 days
MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
zuuid
1 year
This cookie contains an anonymous numerical identifier to identify the user in our system.
zuuid_lu
1 year
This cookie contains a numerical timestamp to store the last time the user was updated in the system.
Další nekategorizované soubory cookie jsou ty, které jsou analyzovány a dosud nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Cookie
Délka
Popis
_hjSession_2633384
30 minutes
No description
_hjSessionUser_2633384
1 year
No description
A1
1 year
No description
A3
1 year
No description
aum
1 year
No description available.
bblosync
never
No description available.
bm2uu
3 months
No description available.
bsw_origin_init
past
No description
C
1 month
No description
cct
1 year
No description available.
custom_data
past
No description
GoogleAdServingTest
session
No description
SONATA_ID
1 year
No description available.
syncdata_NEU
10 days
No description available.
syncdata_TAP
10 days
No description available.
test
1 hour
No description available.
xtc
1 year 1 month
No description
zuuid_k
1 year
No description
zuuid_k_lu
1 year
No description
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tak jsem na to zvědavej – původní GT Sport jsem koupil za hubičku a hrál jsem to jen pár desítek hodin, nějak na to nebyl čas, byly jiný hry.. ale volant jsem si pořídil, takže z adaptivních trigerů a podpory dualsense moc nažhavenej nejsem – když to většina závodníků s volanty stejně nevyužije.. ale tak vyzkouším si to, že? Využívá to i ten integrovanej mikrofon na nějaké zvuky z interiéru apod??
Verim ,ze Jirka ci Petr kteri maji v GT sport nahrano par hodin jsou z GT7 relativne nadseny,ale my co mame 1000h+ uz tak noc nejasame,protoze ten progress na 5.let od GT sport je proste nedostatecny,alespon v mojich ocich.
I to jak jsme predikoval na youtube ,ze je videt z gameplays videi ,ze to bude mit stejny jizdni model lehce modifikovany ,tak i tady jsem se trefil ,ale to neni az tak podstatne ,jizdni model je fajn,ale v glabalu maly progres ci odlisnost od predchoziho dilu.
Jsem si privstal dnes a testuji to od 3 od rana a zatim jsem si vyjezdil vsechny licence behem dvpu hodin bylo hotovo,ale ta superlicence s blankytne modrym starym 917 Porsche na te polomokre trati hosi tak to byl zazitek ve SPA jak hovado!!!!
Masakr a budu verit Jiranovi s tim,ze se to pak rozjede a to doslova.
Nezlobte se na mě, ale GT7 je prostě obrovské grafické zklamání. Během samotného hraní (ne při naleštěných RT replayích) ta hra jednoduše vypadá zastarale a píše si o tom celý internet. I když souhlasím, že je to skvělá arkádová závodní hra s tunou obsahu, připadá mi až nefér omlouvat nebo dokonce obhajovat zastaralou technickou/grafickou stránku hry. Jestli se bojíte vlny nenávisti od hysterických PS obránců, nebo technickou stránku jednoduše nevidíte a nedokážete posoudit, nevím. V každém případě to nedělejte.
Asi nemusím opakovat, že série GT je pro PS jedna z nejdůležitějších a měla to být hra kvůli které si budete chtít PS5 kupovat, výstavní skříň grafického pokroku. Nakonec jsou z toho po řadě let čekání, jen další autíčka pro generaci PS4 a to by mělo jasně a nahlas zaznít! Myslím že úplně všichni čekali od nového GT7 víc.
…….k nedávné recenzi na Elden Ring lze napsat v zásadě totéž. Je to super hra a zaslouží si vysokou známku, jasně no question, ale proč se bojíte říct že vypadá jako o dekádu starší. Ve srovnání s posledními AssCreedy nebo jinými open-worldy je vizualně místy až k smíchu.
Hry šly vždy spolu s grafickým vývojem a vždy to bylo součástí celé krásy gamingu. Je rok 2022, měli jsme mít už dávno létající auta a fotorealistickou grafiku her 😀 tak na Vortexu přestaňte předstírat že vizuální a technická stránka her je to poslední co by mělo hráče zajímat!! …..obzvláště u závodních her proboha!!
Díky za trpělivost a ať se daří, fandím vám!
Sony je poslední dobou greedy jako prase .. a ten itemshop kde si nakoupis peníze co to jako je ..
O elden ringu jsem taky premejslel ale když jsem zrovna dohral Horizon fw tak mi e.ring přijde taky hnusnej, graficky asi na úrovni Skyrim 🙂
Nicméně v GT sport jsem měl problém udělat poslední misi autoškoly na zlato, jakože to bylo docela těžké ..
Zde to autor popisuje jako přístupné pro nováčky, je tomu opravdu tak ?
Po pár týdnech vydali update, který výrazně nákup aut zjednodušil a od té doby se to drží na stejné úrovni.
Vyšla letos vůbec nějaká špatná hra?😂