Myslím, že mě nikdo nemůže nařknout z rychlých soudů. Ačkoliv si zcela přirozeně jako každý z vás utvářím při hraní nějaký názor, hodnocení nepřichází po odehrání demoverze nebo jednom streamu. U Forspoken to zmiňuji obzvlášť, protože vinou okolností jsme klíč k recenzování obdrželi až v den vydání a do té doby se už objevily zahraniční recenze, podle kterých se hra příliš nepovedla. Tedy alespoň bráno měřítkem ambicí studia Luminous Productions, kterému byl před lety svěřen nelehký úkol, ujmout se patnáctého dílu Final Fantasy. Ačkoliv jsem osobně nepatřil k těm, komu se patnáctka na začátku tak moc líbila, patche z ní udělaly i díky přídavkům k příběhu výrazně nadprůměrný titul a s tímhle očekáváním jsem vyhlížel i Forspoken. Výsledek mě ale v negativním slova smyslu opravdu překvapil a mám bohužel pocit, že po Babylon’s Fall nebo nečekaně rychlém ukončení fungování Final Fantasy VII: The First Soldier se i v tomto případě schyluje k neúspěchu.
Na papíře to vypadá skvěle
Forspoken je akční RPG, ve kterém se coby hlavní hrdinka Frey Holland dostáváte za záhadných okolností ze současného New Yorku do fantasy světa jménem Athia. Jak rychle zjistíte, něco zde není v pořádku, kraj působí mrtvě a pohybují se po něm znetvořená zvířata nebo zombiím podobné stvůry. Co víc, první kontakt s lidmi pro vás znamená vězení a pozvolné zjišťování cosi o nákaze, božských bytostech a následně velmi naléhavou žádost, pomoct tamějšímu světu a zbavit ho zla. Od prvních okamžiků navíc Frey provází mluvící náramek, propůjčující hrdince magické schopnosti, které využívá v boji, ale i během pohybu obrovským herním světem. Při něm se spoléhá na poměrně efektní parkourové pohyby a navazující skoky, které navíc vyvoláváte jedním tlačítkem a téměř vždy fungují bez problémů. Možná si proto říkáte, že tohle všechno zní přece docela zajímavě, takže proč se do Forspoken nepustit, jenže problémy se skrývají v detailech a je jich na můj vkus až příliš mnoho.
Pokud bych měl začít hlavní hrdinkou, nedokázal jsem si k ní za celých 18 hodin najít cestu. Frey sice přichází na scénu s náznakem problémové minulosti a ujmete se jí už v New Yorku, ale její příběh ve mně nevzbudil téměř žádné emoce. Jinak tomu ale není ani po cestě do Athie, kde Frey nezapomíná opravdu často sprostě nadávat, vyjadřuje se jako trhlá teenagerka a dialogy kvůli banálně napsaným replikám působí tuctově. Dám-li stranou fakt, že mi právě tohle splynutí naší přítomnosti s fantasy světem nesedí, jde i o problém na mnohem vyšší úrovni. Ani po dohrání upřímně nevím, jestli mělo jít o drama, nebo komedii. Jestli všechno, co Frey dělá, má nějaký hlubší smysl, nebo se děje jen tak, aby se něco dělo, protože takové hry jsou – něco se v nich děje. Nerozumím její vratké motivaci, vybudované na snaze pomstít člověka, kterého zná přibližně den. A ani další postavy, až na jednu výjimku, které do příběhu vstupují, příliš jasně nevysvětlují, proč by se měla Frey tak moc angažovat.
Tenhle svět vás nechce
Nepotkáte jich sice mnoho, ale dlouhé minuty s vámi budou mluvit o ničem, aby vám postupně odkryly předvídatelný příběh o vyvoleném hrdinovi s dvěma zvraty, z nichž jeden na vás celou dobu doslova křičí. Ten druhý jsem, pravda, nečekal a vede k němu poměrně dlouho budovaná linka, takže jej hodnotím kladně a vysvětlení okolností stojících za cestou Frey do Athie se mi nakonec líbily. Bohužel, Forspoken trpí nejen na své zasazení, ve kterém hraje roli ona nákaza a tudíž i absolutní koncentrace mluvících NPC v podstatě do jediného města Cipal, ale také na nepochopitelné designérské rozhodnutí, které zcela cupuje herní tempo. Trochu škodolibě by se dalo mluvit o tom, že je Forspoken simulátorem stmívaček a roztmívaček, s nimiž lidé z Luminous Productions opravdu nešetří a bohužel tomu tak je až do samotného konce. V mnoha případech zcela nesmyslně přejde obraz do černé, aby se po několika sekundách otevřel opět přes černou zpět a nabídl třeba jen jiný úhel kamery. Pokud tohle má být snaha o filmovost, tak se minula účinkem.
Co se týče vlastních dialogů, koření RPG, které vás má pořádně vtáhnout do světa, pak Forspoken selhává znovu. Dialogy nejsou plynulé, postavy mezi replikami čekají i několik sekund, kdy na sebe jen koukají a všechno hrozně zvláštně pomalu plyne. Ne snad, že bych si nedokázal vychutnat rozvážný rozhovor, ale tohle zkrátka tahá za uši i oči a nepůsobí to dobře. Úplně nejhorším prohřeškem jsou ale chvíle, a přichází zcela znenadání, v nichž s Frey nemůžete hýbat. Po dialogu, po příchodu do nějaké nové lokace, během stealth mise nebo jen proto, že s vámi chce mluvit onen náramek, vám hra sebere ovládání, deset sekund civíte do herního světa, přemýšlíte, co se stalo, a pak se začne odvíjet naskriptovaná událost. Během rozhovoru s náramkem, kterému Frey říká Cuff, ale ve skutečnosti se jmenuje Vembrace, navíc musíte stát na místě a jen volit jednotlivá témata z malého menu. A ne, tyhle velké rozpravy nelze omezit nastavením v menu, které ovlivňuje pouze rádoby vtipné hlášky během akce, ale zaplaťpánbůh alespoň za to.
Výroba a vylepšování
Po vzoru jiných akčních RPG také Forspoken nabízí možnost vytváření vlastních předmětů, případně úpravu výstroje. Vše se provádí na poncích v chatrčích, které Frey slouží jako safehouse. Za tímto účelem hledáte ve světě potřebné suroviny a hra vám poměrně jasně napoví, zda můžete něco dalšího vyrobit či vylepšit, abyste v opačném případě neztráceli čas. Škoda jen, že vylepšování výstroje - tedy převážně kápí a náhrdelníků - posouvá atributy jen o minimální kroky kupředu, které ve finále zřejmě ani nepoznáte. Navíc výbavy nebudete mít příliš, jednotlivé kousky získáte buď v příběhu nebo plněním vedlejších úkolů.
Nicméně množství popisovaných „brzd“ je tak obrovské, že si jich nelze spolu se stmívačkami, resp. roztmívačkami nevšímat a ještě jednou podtrhuji, že se staly zásadní překážkou na cestě za ponořením se do příběhu i herního světa. Dalším pak může být třeba skutečnost, že se o historii Athie dozvídáte z archivu, z knih a svitků, ale všechny záznamy si musíte číst, abyste byli aspoň trochu v obraze. Proč, když už vývojáři připravili tolik bezobsažných dialogů, nemůže někdo Frey celý dějepis poutavě vyprávět? Opět, já si rád čtu a v RPG to beru jako součást zážitku, ale očekávám, že to důležité vývojáři hráči podají tak, aby to neminul, a tím znovu nemyslím procházení mezi regály a odklikávání pěti knih, než vás hra pustí dál.
Skutečně mrtvý svět
Pokud přežijete záležitost s dialogy a technickým designem, čeká vás výlet do otevřeného světa. Nutno uznat, že vývojáři nešetřili na velikosti a jde o kilometry a kilometry prostoru, po kterém se můžete prohánět. Hned zkraje hry máte k dispozici zmiňovaný parkour a je skutečně radost doslova létat krajinou, zlézat přiměřeně vysoké překážky, sledovat systém animací, který spojuje bruslení nad povrchem, přeskoky menších překážek, šplhání i dlouhé skoky a cítit všeobjímající volnost. Tam jedině jsem Frey věřil její nadšení a emoce, protože na mě celý mechanismus fungoval podobně a díky benevolentnímu systému staminy, který se velmi rychle dobíjí, vás v tomhle magickém skotačení nic moc nebrzdí. Smutné ovšem je, byť je to dáno příběhem, že vás nečeká mnoho zajímavostí k objevování, pokud vás tedy zrovna neuspokojuje Standardní Sada Pro Vytváření Open-Worldů™.
Design Athie je dvěma slovy líně generický a podepisuje se to nejen na neustále stejné podobě vesnic či jejich ruin, míst k plnění vedlejších úkolů nebo Freyiních základen, ale také na skladbě nepřátel. Půjdou po vás nestvůry podobné vlkům, harpyjím, medvědům, jelenům nebo třeba krokodýlům, k nimž se vmísí také zombie nebo jiní humanoidní protivníci astrálnho či démonického charakteru. Protože ale hra dávkuje nováčky do bestiáře jen velmi pozvolna, stihnete se jednou sortou nepřátel přejíst, než ji jednotlivě nahradí něco jiného. Ano, hra jasně naznačuje, že byste se do světa měli vracet v průběhu plnění příběhových misí, protože narazíte na nepřátele, které ještě nedokážete porazit, ale to bych variabilitou zrovna nenazýval. A pokud se snad ptáte, jak to má Forspoken s biomy, protože ty přeci jsou v každém open-worldu, tak opět narážíme na lenost celého konceptu. Ačkoliv v některých částech Athie najdete místo stromů palmy a někde je víc jezírek než jinde či trávy v poměru ke skalám, vše vypadá téměř shodně, případně dojem jinakosti navozuje pouze výrazný barevný nádech červené nebo modré. Pořád to ale budou převážně skály, připravené na parkour či vystřelovací kotvičku a pocit, že běháte po území nikoho, kde se však nezapomínají válet truhlice nebo ony základny, sloužící jako standardní safehouse.
Na jejich případě si pak můžeme demonstrovat, jak vývojáři z Luminous k budování světa přistoupili – nezáleží totiž, v jaké části Athie se tenhle velmi nápadný dům nachází, jeho interiér bude vždycky zcela identický a se stejnou výbavou. Tedy ponkem pro crafting, skříní pro vylepšování kouzel, postelí pro spánek, několika lektvary či materiály pro výrobu věcí a dopisem, který opět vysvětluje něco z příběhu. Proč tam takové domy jsou, vysvětluje jen jejich název – útočiště poutníků, proč v nich jsou ale příběhy o Athii, ponk a hlavně ony skříně pro vylepšování magie, to už vám nikdo neřekne, protože takhle se prostě hry dělají a Luminous to udělali stejně jako mnoho vývojářů před nimi. Dává to smysl? Nedává, jako mnoho věcí ve Forspoken, včetně obligátních srdceryvných návratů po letech odloučení nebo strachu o život milované osoby, která mezi tím žije 983 metrů od města…
Mocná kouzelnice Frey
Jednu věc ale Forspoken upřít nemůžu – jde o soubojový systém nebo lépe systém kouzel, protože právě ty hlavní hrdinka ve střetech využívá. To, co se zdálo z demoverze, už mohu nyní potvrdit – souboje jsou tím nejlepším, co Forspoken nabízí, i když ani tady není nic přímočaré a snadno uchopitelné. Frey má postupně k dispozici čtyři oddělené stromy, které postupně zaplňuje odemykáním nových kouzel výměnou za manu získanou převážně během putování krajinou. Jednotlivých kouzel a jejich variant je kolem stovky a vlastním výběrem můžete výrazně ovlivnit hratelnost. Buďto vsadíte na boj s odstupem, nebo se pustíte do kontaktního mlácení nepřátel, což jsou dva zcela plnohodnotné přístupy. Co víc, ve Forspoken je můžete libovolně kombinovat pouhým přepínáním do konkrétní rodiny magie a díky zpomalenému času šikovně vybírat, co zrovna potřebujete nebo jaké kouzlo máte právě nabité. Ačkoliv hra vás nechá trochu plavat v tom, abyste si sami kouzla osvojili, vysledovali jejich efekty, případně se poradili s náramkem o slabinách nových druhů nepřátel, vše funguje velmi přesně a variabilita je obrovská.
Česká stopa
Ačkoliv za Forspoken stojí japonské studio, část se odehrává v New Yorku a zbytek ve fantasy světě Athia, přesto můžete ve hře narazit na několik českých slov. A to, podotýkáme, hra neobsahuje českou lokalizaci. Na náš jazyk, případně slovanský vliv, se však odkazuje řada jmen a názvů, jako třeba archivistka Johedy Kladivo, jedna z důležitých a poměrně svalnatých postav Tanta Sila, další z důležitých a na spravedlnost zaměřených žen Tanta Prav, kancléřka Dax Viernost, náramek Nadezhda nebo ruda jménem odvaha.
Složitější je ovládání, tedy hlavně nezapomenout, zda měníte kouzla útočná či podpůrná, případně jak rychle přepínat celou sadu magie. Zároveň si musíte pamatovat, jaká kouzla vlastně máte odemknutá, abyste je mohli ve vhodných případech kombinovat a pomoci si tak k hladšímu průběhu a nebát se to všechno spojovat se skoky a parkourem. Pak umí být Forspoken velmi odměňující záležitostí a místy jsem uznale pokyvoval hlavou nad celou bojovou scénou, mísící klidně i dvě tři desítky nepřátel, mnoho efektů, perfektní odezvu od ovladače DualSense a ladnost, se kterou umí Frey nejen kouzlit, ale také uskakovat, případně vyrážet do protiútoků. Mohl bych popisovat celou řadu kombinací nebo mých oblíbených přístupů, skončím ale u konstatování, že tohle si člověk musí zažít a bohužel demoverze pro plné odhalení potenciálu nestačí. Zároveň ale musím také vypíchnout, že nebýt souběžného testování s ovladačem DualSense Edge, který může zkrátit trajektorii triggerů, umačkal bych si ukazováček, který mě bolí ještě teď při každé vzpomínce na demoverzi. Přesto smekám před robustním systémem, který byl patrně nosnou myšlenkou na začátku vývoje, a to včetně povedených soubojů s bossy, ale zůstal v kombinaci s ostatními záležitostmi tak trochu jako kůl v plotě.
Hezké, ale nehratelné. Plynulé, ale ošklivé
Podtrhuje to i úroveň grafického zpracování, které sice nabízí režimy kvality nebo ray tracingu, ale pouze na režim výkonu je Forspoken skutečně hratelnou záležitostí. Na tak dynamickou akci zkrátka potřebujete 60 fps, bez kterých je pohyb viditelně neplynulý a nebudete tak přesní. V podstatě se opakuje podobný problém jako třeba před rokem u Horizon Forbidden West, ovšem s tím rozdílem, že hra od Guerrilla Games vypadala i v 60 fps velmi dobře. To se však nedá říct o Forspoken, které nabízí jen smutné pohledy do dálky, velmi nerealistická oblaka, spoustu mlhy, která skrývá vzdálenější místa, aby se vše rychleji hýbalo, tuctové objekty, opravdu nepěkné protivníky a nevýraznou krajinu. Navíc hra trpí také na velmi zvláštní vyjádření světla, kdy jas některých objektů doslova bije do očí, ale například Frey zůstává zahalená do šedého závoje a vy nevíte, zda se právě rozbilo HDR vaší televize nebo ve hře začne pršet. A ne, nezačne, ani se nezmění denní doba, nic dynamického v tomto smyslu Forspoken nenabízí.
Podivné je to i s dungeony nebo instancemi, kde se odehrávají vedlejší mise. Vývojáři doslova používají stejné assety a mnohdy je také identicky skládají za sebe, což není v roce 2023 věru dobrá vizitka. Podobné pocity ale pro mě velmi nečekaně vyvolává také hudební doprovod, který po celou dobu ocucává jedno a to stejné téma a v podstatě se nijak nemění. Hudba trochu graduje, když se Frey nachází v boji, ale časté jsou i pasáže, kde prázdnotu světa prohlubuje také mrtvolné ticho virtuálního orchestru. A ve vyjmenování chyb či nedodělků bych mohl pokračovat třeba očividným přeskakováním některých událostí, které se skryjí za stmívačku/roztmívačku, přitom se v nich odehraje něco důležitého a vy sledujete jen následek. Mohl bych mluvit o příliš blízké kameře, která je v neustálé kolizi s plošnými efekty kouzel nebo množstvím nepřátel. A hlavně musím opět vytáhnout stížnosti na systém uzamykání nepřátel do zaměřovače, který nepřítele „pouští“, případně přepíná, když pravou páčkou pro to určenou chcete také – překvapivě – pohnout kamerou. Na všechno se dá zvyknout, ale Forspoken vyžaduje až příliš velký časový vklad pro rozvinutí hratelnosti, který, obávám se, nebudou chtít hráči investovat. Zvlášť, když po nich vývojáři chtějí přes 2000 korun.
Zpátky do New Yorku
Na závěr jen potvrzuji, že po skončení příběhové linky můžete ve hraní pokračovat, projít zbytek nedokončených vedlejších misí, navštívit nová místa, která nebyla dosud přístupná nebo ve výzvách znovu projít všemi boss fighty. Nejde tedy o režim new game plus, ale pokud se vám z nějakého důvodu Athia nezají, máte možnost trávit v ní další čas. Já jsem ale bohužel tak zaháčkovaný nebyl, i když jsem si opravdu přál, aby se mi Forspoken líbil. Férově ovšem musím říct, že v kombinaci s tak výraznými nedostatky a značnou nepřívětivostí, s níž na mě Forspoken na mnoha úrovních působí, nemůžu bez ohledu na vynikající soubojový systém označit hru v ranku velkých AAA akčních RPG ani za průměr.
Vynikající soubojový systém, který do sebe míchá desítky kouzel z různých rodin
Působivé efekty kouzel, včetně velkých plošných útoků
Souboje s bossy jsou nápadité a závěrečný poměrně vypjatý
Plynulý a rychlý pohyb krajinou s navazujícími animacemi a pocitem volnosti
Pokud si pohyb zamilujete, můžete se krajinou prohánět i po dohrání a vyzobávat zbytky úkolů či hledat lepší výstroj
Nepříjemná hlavní hrdinka, přestřelená míra vulgarismů a nepřesvědčivá motivace
Herní svět působí až příliš pustě a jeho jednotlivé části jsou velmi zaměnitelné
Nesmyslný systém stmívaček, resp. roztmívaček a zbytečné zastavování pohybu hlavní hrdinky i na dlouhé sekundy
Dialogy jsou banální, plné klišé a hlavně v nich postavy dělají nepřirozené pauzy
Rozpravy s náramkem musíte vystát, chodit a mluvit v takových případech nelze
Mnoho stěžejních informací o Athii si musíte pro pochopení příběhu sami přečíst, nikdo vám je neřekne
Nepřátelé se od začátku příliš nemění a hlavně nevypadají vůbec hezky
Celková úroveň grafiky je za očekáváním toho, co bychom považovali alespoň za standard
Režim kvality či ray tracingu je pěkný a zážitek je lepší, ovšem 30 fps na tak rychlou hru nedostačuje
Hudební doprovod je nečekaně pustý a téměř po celou hru opakuje jen jedno téma
Forspoken je funkční hra, ve které se po několika hodinách dostanete k opravdu povedenému systému kouzel. V kombinaci s plynulým pohybem je radost zapojit všechno, co hlavní hrdinka umí a kosit zástupy nepřátel. Tohle nadšení ale bohužel sráží mnoho špatných designérských rozhodnutí, slabý příběh, nepříjemná hlavní hrdinka, jednoduché dialogy, pustý svět a generická náplň. Ambice měli lidé z Luminous obrovské, výsledek ale zůstává hluboko za naším očekáváním a v porovnání s ostatními AAA akčními RPG hodnotíme Forspoken jako podprůměrný.
Zdenku dobre napsana recenze👍👍Kdyz to tak citis, tak to tak napis.Ja hral demo a hra me totalne zklamala,hlavne po graficke strance.Podle ukazek ktere byli prezentovany jeste kdyz se to tvarilo jako projekt Atia (myslim).Nechapu ty lidi ze nedokazou rozdejchat tvoje recenze.Libi se mi na tobe ze jsi takovej ceskej herni kat (s Pavlem Makalem)a opravdu objektivne hodnotis vsechny aspekty hry.Super prace a jen tak dal.Jste nej redakce👍👍
To není náhodná řada čísel, ale hodnocení v našich recenzích za uplynulé asi 4 měsíce, haha 🙂 Těch osmiček, co se tu možná ani nedávají, natožpak devítek, je tam docela dost, ne? 🙂 A neboj, další devítka už brzo přijde 😀
Porovnávat hry od FromSoftware a akční RPG moderního střihu „pro všechny“ je, myslím, trochu mimo 🙂 Navíc já to v textu stavím do kontextu s tím, že ve hře na vás mnoho postav mluví, aby mluvilo, ale zrovna tyhle stěžejní věci, důležité pro pochopení fungování toho světa, musí hráč číst, což určitě nedělají všichni a vývojáři tak hází do koše možnost, že jejich svět všichni dobře pochopí…
Zdeňku, určitě ty hry nesrovnávejme, to mimo je. A kritizovat špatnej storytelling je také zcela v pořádku. Nicméně já taky nevím, proč by soulsovky měli mít v tomto vyjimku. Číst příběh z popisku předmětů má v tom žánru nějakej benefit? Mě přijde, že je to na prd tam i tam.
Já třeba hraju DS jen kvůli hratelnosti a vůbec nevím o čem to je, ale bohatě si vystačím s prostředím… A jsem rád za to, že hra mě nechá hrát a nevytrhává mě z toho… Naopak jsou lidi, kteří si užívají příběh, který si postupně odkrývají čtením popisků předmětů…
Fair enough… daší argument, kterej občas slýchávám je, že to je na tom ta zábava, to právě hledat takhle zakopaný. Upřímně, nerozumím ani jednomu z těhlech argumentů , ale jak se říká proti gustu… Zajímalo by ale, zda to je něco, co tak v FS prostě dělaj a nějak se to začalo prostě akceptovat, že to k tomu patří nebo to majoritě fanoušků vyloženě vyhovuje a je to chtěný pilíř žánru, pak ano… nedává smysl to na tom kritizovat a příběháři ať si jdou hrát Witchera, že…
Moji známí, o kterých vím, že jsou velcí soulsaři se na tom taky ale neshodnou. Některým to vyhovuje, ale jsou i tací jako já, kteří nechápou, proč když je ten příběh zajímá, jim to ta hra předkládá tak, že to jde právě dost dobře minout…
Myslím si, že tam hraje i roli to, že jak je to těžké, tak se může stát, že se v příběhu neposuneš hodiny a hodiny… Zatímco Zaklínače, RDR nebo třeba AC jedeš úkol za úkolem a nezasekáváš se prakticky vůbec…
Ale za mě je to prostě super tak jak to je… DS se hraje skvěle a já ho chci hrát, nechci aby mě cokoli vytrhávalo.
Pamatuju, ale – znovu – já jsem FF XV dal 6/10 a téhle hře 4/10. Myslím, že to stačí k podtrhnutí nějaké mé vnitřní integrity nebo vysvětlení, že se nenechám při hodnocení ovlivňovat tím, jestli je něco nová značka, nebo patnáctý díl slavné série 🙂
Po všech těch náznacích, zpackaném demu, uniknuvší první hodině, hodnocení na Steamu a Metacriticu a dle odezvy chatu během hraní + reakcí streamerů se to dalo čekat. Co k tomu víc dodat. Vyprázdněná hra bez duše s nadsazenou cenovkou a imrvére fakující a šitující nesympatickou hrdinkou z rádoby gangu. Velké zklamání a jak jsem napsal: Jednoznačný kandidát na zklamání roku 2023. Ještě, že za 9 dnů si spravíme chuť v Bradavicích. Ostatně potom, co vyšel povedený Dead Space: Remake, si už na Fór Spoken nikdo nevzpomene… Na tohle budou chtít ve Squaer Enixu rychle zapomenout. A SONY si může gratulovat k zafinancování exkluzivity. Dokonce prý dvouleté 😀
Vortex.cz používá soubory cookie, aby vám poskytl co nejrelevantnější výsledky tím, že si zapamatuje vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním všech souborů cookie. Můžete také v „Nastavení cookies“ poskytnout souhlas pro jednotlivé možnosti.
Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Soubory cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a jsou kategorizovány podle potřeby, jelikož jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Odhlášením se z některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení.
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
__atuvc
1 year 1 month
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
__atuvs
30 minutes
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
ss
1 year
This cookie is set by the provider Eventbrite. This cookie is used for the functionality of website chat-box function.
Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.
Cookie
Délka
Popis
dc
1 year
Cookie used to enable A/B testing within the website.
Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
__gads
1 year 24 days
The __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_129515720_1
1 minute
Set by Google to distinguish users.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Hotjar sets this cookie to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie.
_hjFirstSeen
30 minutes
Hotjar sets this cookie to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether it was the first time Hotjar saw this user.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's pageview limit.
_hjIncludedInSessionSample
2 minutes
Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's daily session limit.
_hjTLDTest
session
To determine the most generic cookie path that has to be used instead of the page hostname, Hotjar sets the _hjTLDTest cookie to store different URL substring alternatives until it fails.
at-rand
never
AddThis sets this cookie to track page visits, sources of traffic and share counts.
browser_id
7 days
This cookie is used for identifying the visitor browser on re-visit to the website.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
GUC
1 year
The GUC cookie is set by Yahoo for Yahoo conversion tracking.
ibbid
session
Set by iBillboard, this cookie collects visitor information that becomes an ID string which can be used to target groups with similar preferences.
uid
2 months
This is a Google UserID cookie that tracks users across various website segments.
uu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements across websites.
uvc
1 year 1 month
Set by addthis.com to determine the usage of addthis.com service.
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.
Cookie
Délka
Popis
A1S
session
This cookie is associated with Yahoo Search Analytics and is used for advertising purposes.
ab
1 year
Owned by agkn, this cookie is used for targeting and advertising purposes.
B
1 year
This Cookie is used by Yahoo to anonymously store data related to user's visits, such as the number of visits, average time spent on the website and what pages have been loaded. This data helps to customize website content to enhance user experience.
CMID
1 year
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
CMPRO
3 months
CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising.
CMPS
3 months
CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads.
CMST
1 day
Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
id
3 months
Set by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads.
IDE
1 year 24 days
Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
loc
1 year 1 month
AddThis sets this geolocation cookie to help understand the location of users who share the information.
mdata
1 year 1 month
This cookie is used by Media Innovation group and registers a unique ID to identify a visitor on their revisit, in order to show them relevant ads.
ov
1 year 1 month
This cookie is set by the provider mookie1.com. This cookie is used for serving the user with relevant content and advertisement.
TapAd_3WAY_SYNCS
2 months
TapAd sets this cookie for data synchronization with advertising networks.
TapAd_DID
2 months
TapAd sets this cookie to offer personalized content, social media features, and traffic analysis for its retargeting of online advertising.
TapAd_TS
2 months
TapAd sets this cookie to track users across devices to enable targeted advertising.
TDCPM
1 year
TDCPM cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
TDID
1 year
TDID cookie is set by Cloudflare service to store a unique ID that identifies a returning user's device which is then used for targeted advertising.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
tu
1 year
AdScale sets this cookie to target ads by registering the user's movements
across websites.
tuuid
1 year
The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner.
tuuid_lu
1 year
This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner.
ut
1 year
Cookie used to analyse target groups and hold the number of website hits in various subject areas.
uuid
1 year 27 days
MediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
zuuid
1 year
This cookie contains an anonymous numerical identifier to identify the user in our system.
zuuid_lu
1 year
This cookie contains a numerical timestamp to store the last time the user was updated in the system.
Další nekategorizované soubory cookie jsou ty, které jsou analyzovány a dosud nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Cookie
Délka
Popis
_hjSession_2633384
30 minutes
No description
_hjSessionUser_2633384
1 year
No description
A1
1 year
No description
A3
1 year
No description
aum
1 year
No description available.
bblosync
never
No description available.
bm2uu
3 months
No description available.
bsw_origin_init
past
No description
C
1 month
No description
cct
1 year
No description available.
custom_data
past
No description
GoogleAdServingTest
session
No description
SONATA_ID
1 year
No description available.
syncdata_NEU
10 days
No description available.
syncdata_TAP
10 days
No description available.
test
1 hour
No description available.
xtc
1 year 1 month
No description
zuuid_k
1 year
No description
zuuid_k_lu
1 year
No description
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Ale u této hry to chápu:)
4, 8, 9, 9, 8, 7, 9, 6, 7, 9, 7, 6, 4, 7, 8, 9, 7, 9, 6, 7, 8, 6, 5, 5, 7, 7, 8, 7, 8, 5, 7, 8
To není náhodná řada čísel, ale hodnocení v našich recenzích za uplynulé asi 4 měsíce, haha 🙂 Těch osmiček, co se tu možná ani nedávají, natožpak devítek, je tam docela dost, ne? 🙂 A neboj, další devítka už brzo přijde 😀
„Mnoho stěžejních informací o Athii si musíte pro pochopení příběhu sami přečíst, nikdo vám je neřekne“
Že tohle nikdo nevyčítá hrám od From Software 😉
Moji známí, o kterých vím, že jsou velcí soulsaři se na tom taky ale neshodnou. Některým to vyhovuje, ale jsou i tací jako já, kteří nechápou, proč když je ten příběh zajímá, jim to ta hra předkládá tak, že to jde právě dost dobře minout…
Ale za mě je to prostě super tak jak to je… DS se hraje skvěle a já ho chci hrát, nechci aby mě cokoli vytrhávalo.