Dungeons & Dragons: Dark Alliance, Wizards of the Coast, Recenze Dungeons & Dragons: Dark Alliance

Dungeons & Dragons: Dark Alliance

Spojení dvou slavných značek dobrou hru nedělá. Problémem jsou bugy i design

Zdroj: Wizards of the Coast
14. 7. 2021
Název: Dungeons & Dragons: Dark Alliance Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Recenzovaná verze: PC Žánr: Datum vydání: 22. 6. 2021

Vývojáři z kanadského studia Tuque Games se rozhodli navázat na odkaz konzolové hry Baldur’s Gate: Dark Alliance a přinést po dvaceti letech podobný hack’n’slash koncept i na další platformy. Změnil se název – místo Baldur’s Gate připomíná nová Dark Alliance rovnou stolní hru Dungeons & Dragons – ale už dopředu můžeme prozradit, že tohle spojení nevyšlo. Ačkoliv se vše docela slibně rozjíždí a první momenty ve hře vás nalákají na hektický souboj, loot, nepřátele i rozlehlé lokace, vše se začne až příliš rychle opakovat a hra ztratí dech. Chybí jakýkoliv příběh, byť stojí na zajímavé zápletce. Tím pádem postrádáme hlubší smysl, proč se na jednotlivé výpravy vydávat. A když se k tomu přidají nejrůznější designérské i technické nedostatky, výsledkem je poměrně neuspokojivý zážitek. Více už v naší videorecenzi výše.

Dungeons & Dragons: Dark Alliance

• Stylizace hry a připomínka světa Forgotten Realms
  • Každá z lokací se snaží být unikátní alespoň skrze různé druhy nepřátel
  • Slavné postavy v čele s drowím zabijákem Drizztem
  • Někteří bossové
  • Velké množství technických chyb, které zatím nebyly opraveny
  • Soubojový systém není plynulý ani dobře čitelný, trpí zejména animace a dopady úderů
  • Průhledný level design, ve kterém se do mnoho hodin opakují stále stejné prvky
  • Velmi nevyvážená obtížnost, hra sólo je někdy skutečné utrpení
  • Nemožnost dostat se k zajímavému lootu na nižších stupních obtížnosti
  • Absence jakéhokoliv příběhu, byť je velmi pěkně uvozen cutscénami
  • Desynchronizace v multiplayeru
  • Nemožnost hru uložit v průběhu i několikahodinové mise
  • Pocit, že jediné poslání je zabít všechno a všechny, nejlépe bez ptaní
Duchovní nástupce konzolového Baldur's Gate: Dark Alliance nás příliš nepotěšil. Ačkoliv ve svém názvu spojuje dvě slavné značky, výsledkem je nemastná hra, která postrádá jakoukoliv hloubku. Co hůř, trpí na spoustu designérských i technických chyb, kvůli kterým není možné se do zážitku naplno položit a věnovat se alespoň souboji. I ten podléhá mnoha nepřesnostem v zásazích a animacích, často vedoucích k neúspěchu a nutnosti opakovat i kvůli nevyvážené obtížnosti souboje stále dokola. Na hranici průměru se hra bohužel nedostává ani skrze kooperaci, která je rovněž sužovaná technickými nedostatky a potenciál čtyř postav se v ní nedokáže naplno rozvinout.
4 Verdikt

2