Assassin’s Creed Valhalla, Ubisoft, Recenze Assassin’s Creed Valhalla: The Siege of Paris

Assassin's Creed Valhalla: The Siege of Paris

Eivor se po Irsku přesouvá do Francie. Jde o tradičnější a místy skutečně assassínský zážitek

Název: Assassin’s Creed Valhalla Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Recenzovaná verze: PlayStation 5 Žánr: Datum vydání: 10. 11. 2020

Po výletu do Irska se hrdina, či hrdinka Assassin’s Creed Valhalla vydává do Francie. Vikingové, kteří se tam usadili, mají problémy s Karlem Tlustým – panovníkem, kterému zrovna nepadli do oka a který se je snaží z Francie lidově řečeno vypráskat. Snaha zabránit destabilizaci celého regionu a případně i dalším hrozbám, které by se mohly dotknout Vikingů na území Anglie, tak vyláká Eivora na cestu přes průliv do boje proti přesile. Tentokrát na to ale budou moci hráči jít potichu a s rozvahou, což jsou atributy, které se začaly ze série Assassin’s Creed pozvolna vytrácet. Neznamená to, že nemůžete zažít masivní bitvu proti desítkám protivníků, vedle toho na vás ale čeká také režim infiltrací, v nichž si užijete taktický přístup a trochu toho přemýšlení, jak vlastně vytyčený cíl zdolat.

Slibný rozjezd ale přeci jen po nějaké chvíli sklouzne do obvyklých kolejí a začnou vystupovat věci, které může řada hráčů považovat za problémy. Z druhé strany je ale přístup – dáme vám ještě jeden přídavek toho, co máte rádi – fungovat na skalní příznivce, kteří si nepochybně přijdou na své. Nad rámec přímočaré kampaně je navíc možné strávit na mapě s velkorysou rozlohou další hodiny hledáním pokladů, sídel starších assassínů, nebo jen plněním dalších menších úkolů, které čekají na vyzobání z mapy. Žádný přelom v The Siege of Paris nehledejte, určitě ale nejde o DLC, které by vás mělo nějak výrazně urážet.

Assassin’s Creed Valhalla

• Návrat sandboxových assassínských částí
  • Tradičnější přímočařejší zážitek
  • Chytlavá zápletka, která ale po chvíli hraní bohužel ztratí dech
  • Některé nové schopnosti i speciální francouzské zbraně
  • Na poměry DLC jde o pořádný kus obsahu
  • Bez ohledu na některé změny DLC výrazně recykluje původní hru a nakonec i samo sebe
  • Krysy či souboje zbojníků jsou bohužel jen mělkou výplní herního času
  • Příběh opět není možné výraznějším způsobem ovlivnit, a ačkoliv nabízí více konců, nemají žádný dopad na základní hru
  • Opakující se technické chyby a nedostatky známé už z předchozích dostaveníček
Druhé velké DLC pro Assassin's Creed Valhalla není špatné. Bavil jsem se u něj o trochu více nežli v případě Wrath of the Druids, ale ve skutečnosti se prostě jedná jen o další porci téměř stejného obsahu. Oceňuji, že se vývojáři alespoň symbolicky vrací k tomu, co dělá hru o tichých zabijácích... hru o tichých zabijácích. Řeč je o infiltracích, v rámci kterých dostáváte jakous takous volnost v tom, jak zabít vytyčený cíl. Ten navíc nemusíte nijak odhalovat a hra vám je předkládá hezky jednoho po druhém. DLC má i poměrně chytlavou zápletku - zvlášť, pokud si nejste v této části historie úplně jistí - velmi záhy ale příběh sklouzne ke klišé, se kterým přišla původní hra a finále zřejmě odhalíte několik hodin dopředu. Měřítkem velkých her od těch největších studií ale jde o obsahově i herně nadprůměrný přídavek, který stojí za zvážení.