Původní autoři The Elder Scrolls dělají vlastní RPG

Původní autoři The Elder Scrolls dělají vlastní RPG

Nová éra her na hrdiny nese jméno The Wayward Realms. Překročí vývojáři vlastní stín?

3. 8. 2021

Když se řekne The Elder Scrolls, mladším hráčům pravděpodobně naskočí Skyrim a nejrůznější vtípky, spojené s platformami a zařízeními, na kterých tato hra vyšla. Dalším hráčům se může pochopitelně vybavit studio Bethesda a veteránům – či fajnšmekrům – vytanou na mysli vlastní vzpomínky na úplné začátky s díly Arena a Daggerfall. Daly základ skvělému fantasy světu, do kterého lze v podstatě bez omezení přidávat další obsah a poskytovat hráčům nová nezapomenutelná dobrodružství, jak se nepochybně stane i v chystaném šestém díle. Problém s The Elder Scrolls VI ale spočívá v tom, že je hra v nedohlednu a hráči se musí poohlížet jinde. Skvělou alternativu pro ně ale chystá duo veteránů, které stálo na počátku zmiňované série The Elder Scrolls – designér Ted Peterson a programátor Julian Lefay. Chystají hru The Wayward Realms, která zapadá do žánru RPG s otevřeným světem a podle prvních informací studio OnceLost Games rozhodně nešetří ambicemi.

„Vytváříme fantasy RPG s otevřeným a realisticky zpracovaným světem, ve kterém si rozhodování, jeho následky a celkový rozsah zážitku z her na hrdiny užijete dosud neprozkoumaným způsobem. Novou hru řadíme do vlastní třídy – Grand RPG,“ říkají vývojáři na úvod tiskové zprávy. Dodávají, že se Wayward Realms bude odehrávat na stovce malých ostrovů v království jednoduše nazvaném Souostroví, kde o vliv a moc soupeří desítky frakcí. V tomto ohledu má hra nabídnout i jakousi simulaci dynastií a rodů, v rámci kterých se bude hlavní hrdina posouvat na základě svých činů. Pokud uspěje a stane se z něj významná postava dějin Wayward Realms, může ovlivnit i ty nejdůležitější události a rozhodnout o osudu všech obyvatel. Než toho ale dosáhne, má narazit na řadu přátel i nepřátel z řad lidí, elfů, orků, trpaslíků a několika dalších neobvyklých ras.

Původní autoři The Elder Scrolls dělají vlastní RPG

The Elder Scrolls VI je v nedohlednu...

Pamatujete, když zástupci Bethesdy mluvili o tom, že The Elder Scrolls VI dorazí až po Starfieldu, a ten byl v době tohoto prohlášení ještě "hodně daleko"? Tak Starfield už máme konečně na dohled - vyjde v příštím roce - což by znamenalo, že se TES VI užuž chystá, že ano? Ne! Phil Spencer teď coby zástupce nového majitele Bethesdy uvedl, že pokračování slavné ságy dorazí až po vydání Fable od Playground Games, a ta má být podle všeho stále v nedohlednu. Aha?!

Hra je v tuto chvíli oznámena pouze pro PC a vzhledem k tomu, že už má svůj zápis na Steamu, máme i další konkrétnější informace. Pokud se ještě vrátíme k hernímu světu, vývojáři podtrhují, že je opravdu velký. Slibují města se stovkami až tisícovkami NPC, hluboké lesy, obrovská pohoří, bažiny či oceány, které mají ožít díky procedurálnímu generování. Ne nadarmo se pak bavíme o hře od autorů Areny a Daggerfallu, tedy her, jejichž svět byl vystaven právě tímto způsobem, leč optikou dnešní doby by mohl být výsledek bohatší a ještě zajímavější než před bezmála třemi dekádami. Další zajímavostí je pak virtuální Pán hry, který by měl tvořit scénáře na základě vykonaných skutků a nutit frakce do dalších akcí, aby se hráč bavil a mohl se o své unikátní zážitky dělit s ostatními. Hra má být rovněž velmi benevolentní, co se tříd postav týče, protože nenabídne žádné předem připravené šablony, ale nechá hráče skutečně hrát roli, kterou si vybere. Jednoduše se dá říct, že by hráče nemělo nic limitovat a vlohy pro daná povolání budou vycházet z fyzických i psychických předpokladů, pravděpodobně daných vybranou rasou.

Velkou sílu pak OnceLost Games vidí v samotném loru světa Wayward Realms, který očividně plánují jako základ pro další hry budoucí série. Na první pohled se může jevit jako obyčejné fantasy RPG, vývojáři ale ujišťují, že za vším stojí hluboký kontext a hráči se v průběhu hraní mohou i nemusí dozvědět spoustu zajímavých detailů. Upřímně, opravdu si připadáme jako při popisu dalšího The Elder Scrolls a je očividné, na co OnceLost Games vsází, za zlé jim to ale nemáme a konkurenci slavným sériím vítáme s otevřenou náručí. A technická perlička na závěr – Wayward Realms vzniká na Unreal Enginu 5, což samozřejmě automaticky neznamená odzbrojující vizuální zpracování, ale pokročilé systémy a nejmodernější technologii zcela určitě. Datum vydání vývojáři ani nenaznačili, ale vzhledem k tomu, že hledají další zaměstnance, můžeme čekat ještě nějakou dobu. Tedy, ne snad tak dlouho jako na nové Elder Scrolls…

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru