První část Final Fantasy VII bude dlouhá jako celá hra

Autoři prozrazují, proč příběh rozdělili. Nejasnosti ale panují ohledně ceny a počtu epizod

Zdroj: Square Enix
24. 3. 2020
Název hry: Final Fantasy VII Remake Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 4. 2020 Platformy: , , Žánr:

Final Fantasy VII Remake od Square Enix na PlayStation 4 dorazí po mnoha letech čekání už 10. dubna. Řadu fanoušků ale nadále trápí některé nejasnosti. Na kolik epizod autoři původní hru v nové verzi nakonec rozdělí? Jak budou dlouhé? Kolik budou jednotlivé díly stát? A na jaké platformy vlastně vyjdou? I když se pořád domnívám, že vývojáři a vydavatel by měli lépe a jednoznačně tyto otázky a nejasné body tlumočit hráčům, přeci jen se dozvídáme další detaily.

V aktuálním rozhovoru, který se objevil přímo na webu Square Enix jeden z vedoucích projektu Naoki Hamaguči prohlásil, že chystaný titul byl designován, jako by šlo o samostatnou hru svou velikostí a rozsahem srovnatelnou s jinými hlavními díly ságy Final Fantasy. Připomínáme, že první část remaku bude situovaná jen do města Midgar, které v původní hře zabíralo přibližně pět až osm hodin celé hry. Tento úsek bude tedy ale pochopitelně významně rozšířen.

Spoustu částí mezi jednotlivými sekcemi jsme nikdy neviděli. To chtěli s remakem napravit a zaplnit tato prázdná místa – ukázat to, jak jsou různé části města pospojované.

Producent Jošinori Kitase ve stejném rozhovoru uvedl, že v původní hře se často v Midgaru měnily scény, ale jednotlivé lokace na sebe nenavazovaly přímo. Spoustu částí mezi jednotlivými sekcemi jsme nikdy neviděli. To chtěli s remakem napravit a zaplnit tato prázdná místa – ukázat to, jak jsou různé části města pospojované. Výsledkem tak má být plynulejší zážitek. Podle Hamagučiho má každá čtvrť jinou atmosféru a vlastní kulturu i komunitu. Město má být podle něj velmi pestré.

A proč se vlastně rozhodli autoři původní hru rozdělit na více částí? Kitase vysvětlil, že se museli na začátku rozhodnout, jak vlastně celý remake pojmou a jaké částí příběhu jsou zásadní. Brzy autorům došlo, že nemohou postrádat nic z originálu a že by jim fanoušci neodpustili, kdyby cokoli vystřihli. Stáli proto před dvěma možnostmi. První byla udělat projekt s nejlepším možnou grafikou a detaily a zachovat vše, co hráči chtějí vidět, naopak rozšířit původní vizi a přidat věci navíc, které by učinily zážitek ještě komplexnější.

Druhou možností bylo zkusit nacpat celou původní hru do jediného remaku. Ale aby toho bylo možné dosáhnout, museli by prý vývojáři slevit z nároků na vizuální stránku. A také by nemohli nabídnout takový rozsah. Nakonec se autoři rozhodli, že nejde hru modernizovat a vylepšit se vším všudy, aniž by vyhnuli jejímu rozporcování. Chtěli dosáhnout té nejvyšší kvality a rozšířit celý svět, vysvětlil Kitase. “Mít víc než jednu hru nám umožnilo zachovat vše, co lidé milují na originálu, ale jít do většího detailu a do větší hloubky, pokud jde o příběh,” dodal.

Autoři také potvrdili, že navzdory epizodickému formátu bude novinka obsahovat nějaký blíže neupřesněný endgame obsah. Fanoušci prý nebudou zklamaní. Nad délkou jednotlivých částí se nicméně dál vznáší otazník, protože v odpovědích nejsou zmíněna žádná přesná čísla. A i pohled do databáze HowLongToBeat prozrazuje, že mezi hlavními díly jsou co do rozsahu velké rozdíly.

Final Fantasy VII Remake se bude prodávat za plnou cenu. Řeč je tu ale právě a jen o první části, což název neakcentuje. Jisté není, kolik bude mít dalších částí ani kolik budou stát, nebo na jaké platformy dorazí.

Některé trvají 30 hodin, jiné třeba 50. Už v roce 2016 se objevily zmínky, že každá část bude velká přibližně jako Final Fantasy XIII, které zabere asi 50 hodin. Původní Final Fantasy VII trvalo přibližně 40 hodin, ale šlo v něm samozřejmě strávit mnohem více času. Už před časem jsme se dozvěděli, že nové vedlejší úkoly a aktivity budou stejně obsáhlé jako hlavní linka. A ta se přitom také samozřejmě rozšiřovala, pokud jde o questy a jejich hloubku.

Final Fantasy VII Remake se bude prodávat za plnou cenu. Řeč je tu ale právě a jen o první části, což název neakcentuje. Jisté není, kolik bude mít dalších částí ani kolik budou stát, nebo na jaké platformy dorazí. Je ale docela dobře možné, že každá další “epizoda” bude stát plnou cenu a vyjde zcela samostatně s nějakým příslušným podtitulem. Square Enix už dříve řekli, že se chystají nadále vyvíjet hry na současnou generaci konzolí, ale bylo by asi velmi překvapivé, kdyby se při náročné práci a dosavadním tempu povedlo všechny díly vydat v budoucnu ještě na aktuální platformy. Pak samozřejmě bude třeba řešit například transfer uložené pozice napříč systémy.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru