branding
Starfield, Bethesda Softworks, Prohlášení o biomech ve Starfieldu hráče zmátlo

Prohlášení o biomech ve Starfieldu hráče zmátlo

Bethesda Italia mluví o planetách s různými biomy. Vše ale může být ztraceno v překladu

Zdroj: Bethesda
21. 12. 2022
Název: Starfield Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 6. 9. 2023

Když vývojáři z Bethesdy představovali Starfield, vzbudili rozruch mezi hráči prohlášením, že se mohou těšit na více než tisícovku planet určených k prozkoumání. Reakce však nebyla pozitivní, jak by se na základě samotné informace dalo očekávat, ale naopak veskrze negativní, protože hráčům došlo, že aby něco takového mohla Bethesda zvládnout připravit, musí zákonitě sáhnout po automatickém generování jednotlivých světů, které tím pádem nemusí být vůbec ničím zajímavé. Jak to s nimi bude doopravdy, zatím nevíme, další oficiální zpráva o planetách však opět vyvolala jen rozpaky a hráči znovu řeší, co se vlastně Bethesda snaží říct. Abyste rozuměli, na italském twitterovém účtu slavného herního studia se objevil nový artwork s popisem, že každá planeta bude mít unikátní biomy, což si ovšem hráči vykládají dvěma způsoby a dosud nedošlo k upřesnění, který z nich vlastně platí.

Protože je zpráva v italštině a většina nyní vychází ze strojového překladu, dá se informace chápat buďto tak, že každá z tisícovky planet nabídne jiný biom, nebo že na jednotlivých planetách budou různé biomy, jako je tomu třeba na Zemi. K tweetu se samozřejmě vyjadřují i Italové, kteří se snaží vysvětlit zákonitosti gramatiky vlastního jazyka, ale ani oni sami nejsou schopní určit, jak to komunitní manažeři či správci účtu vlastně mysleli. Pokud by došlo na první variantu, lze samozřejmě očekávat, že by Bethesda nepřipravila tisíc různých biomů, ale náhodně by vytahovala z připravené sady, kam by nepochybně spadaly pouštní, písečné, ledové, travnaté či zalesněné planety, jak byste zřejmě od podobných her očekávali.

Mnohem zajímavější by ale byla druhá možnost, tedy konečně nerozlišovat planety jen podle toho, co po celém svém povrchu nabízí za prostředí, ale dostat se k patrně realističtějšímu ztvárnění, bavíme-li se samozřejmě o planetách s atmosférou a podmínkami pro různé podnebné pásy. Tím by ze hry nebyly ani mrtvé planety, stejné od pólu k pólu, ale na těch živějších by hráči nabídli dostatečnou pestrost a variabilitu. Jenže tím se opět dostáváme na začátek, tedy ke schopnostem vývojářů a možnostem, zpracovat planety tak, aby se od sebe dostatečně odlišovaly a jedinou zajímavostí nebylo například jedno město či nějaká jiná velká stavba. Pokud by navíc mělo dojít na planety podobné Zemi, na vývojáře by to patrně kladlo nároky i stran osídlení těchto planet živočichy, čímž se ve slíbeném měřítku dostáváme k něčemu, co bez zásahu procedurální generace zřejmě nemůže vzniknout.

I z toho důvodu se proto skeptičtí fanoušci klaní k tomu, že správci italského účtu Bethesdy na Twitteru zvolili nevhodná slova, případně že jejich poselství zůstává ztraceno v překladu. Bohužel, nikdo z centrály se k tématu zatím nevyjádřil, ale s přihlédnutím k tomu, kolik pozornosti věnují jedinému tweetu snad všechna relevantní zahraniční média, je téměř jisté, že se tak v nadcházejících dnech stane. Do té doby samozřejmě nemusíme propadat skepsi, ale na druhou stranu ani přehnaně oslavovat, o všem nakonec rozhodne až finální dílo naplánované na příští rok.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru