Perfect Dark, Microsoft, Proč potřebují The Initiative pomoc od Crystal Dynamics

Proč potřebují The Initiative pomoc od Crystal Dynamics

Studio pracující na Perfect Dark nemůže najít dost lidí. S autory Tomb Raidera je pojí minulost

Zdroj: Microsoft
1. 10. 2021
Název: Perfect Dark Vývojář: , Vydavatel: Platformy: Žánr:

Před pár dny jsme vás informovali, že vývojáři ze studia Crystal Dynamics pomohou kolegům z týmu The Initiative s novou hrou ze série Perfect Dark. Microsoft oznámil, že jeho na zelené louce založené first party studio potřebuje asistovat s titulem, který byl po dlouhých spekulacích oficiálně oznámen v prosinci 2020 na akci The Game Awards. Už první oznámení řadu fanoušků překvapilo, protože podobnou spolupráci nečekali u někoho, kdo má být tahounem first party produkce. Ale vývojáři se vyjádřili jen v tom smyslu, že tuto příležitost si nemohly týmy nechat ujít.

Nebylo přesně jasné, co je důvodem asistence Crystal Dynamics ani míra jejich zapojení do “cizího” projektu. Autoři Marvel’s Avengers a novodobých dílů ze série Tomb Raider nicméně mají k The Initiative poměrně blízko. Game director Perfect Dark Daniel Neuburger dříve stejnou úlohu zastával ve studiu Crystal Dynamics na sérii Tomb Raider. A není jediný bývalý zaměstnanec Crystal Dynamics v The Initiative. Studio založil a vede Darrel Gallagher, který předtím šéfoval Crystal Dynamics.

Mají dělat AAAA hry, ale nemají dost lidí

Přímo se tak nabízelo, aby si bývalí spolupracovníci pomohli. Obě studia se nechala slyšet, že jsou touto příležitostí nadšená. Nicméně nebylo jasné, proč vlastně potřebuje Microsoft pomoc zvenčí a v čem bude spočívat. Zejména, když Microsoft budoval tento tým s velkými ambicemi, aby se stal protiváhou třeba Naughty Dog. Nakonec se důvod ukázal být docela prozaický.

Podle magazínu VentureBeat a jeho neoficiálních zdrojů je na vině svým způsobem pandemie. Vývoj Perfect Dark se po fázi předprodukce a prototypování začíná rozjíždět na plné obrátky podle plánu, ale tým na to nemá dost sil a kapacit. Microsoftu celý proces trvá déle, než zamýšlel, protože se nedaří dostatečně rychle hledat nové zkušené vývojáře. Během pandemie je prý nábor obzvlášť obtížný.

Šéf studia Darrell Gallagher měl mít obavu také o soudržnost týmu. Je velkou výzvou, aby na prvním projektu podobného rozsahu rovnou začaly pracovat stovky lidí. Pouta s Crystal Dynamics a jejich majitelem, kterým je společnost Square Enix, měla otevřít cestu spolupráci. Microsoft to má vnímat podobně, jako když Certain Affinity pomáhají s Halo nebo Relic s Age of Empires IV, případně dříve Creative Assembly s Halo Wars 2. Tento krok mu umožní rozjet vývoj Perfect Dark naplno ve chvíli, kdy ještě není tým The Initiative kompletní.

Už letos v únoru fanoušky Perfect Dark zaskočilo také oznámení, že studio The Initiative opustil jeden z nejdůležitějších designérů a spoluzakladatel týmu Drew Murray. Firmu opustil po dvou letech z osobních důvodů.

Tým The Initiative byl založen v roce 2018, aby dělal AAAA hry (čtete správně). Tvoří ho i další veteráni z Rockstaru, Santa Monica Studio, BioWare, Naughty Dog, Respawnu, Blizzardu nebo Insomniac Games.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru