branding
Microsoft Flight Simulator (2020), Microsoft, Problematická instalace Flight Simulatoru byla opravena

Problematická instalace Flight Simulatoru byla opravena

Na konto optimalizace žádné novinky nepřichází. Chyby v mapách i počasí zůstávají

Zdroj: Microsoft
3. 9. 2020
Název: Microsoft Flight Simulator (2020) Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 18. 8. 2020

Microsoft Flight Simulator od vývojářů ze studia Asobo sklízí jedno skvělé hodnocení za druhým. I my jsme ostatně udělili hře 9/10 a vidíme v ní obrovský potenciál do budoucna. Míra detailů ve zpracování krajiny je bezprecedentní, víc než obstojný je i fyzikální model letadel, stejně jako zpracování počasí. Přesto jsme měli vůči hře určité výhrady, které vývojáři začínají pozvolna opravovat. Asi ten nejpalčivější se týká vlastní instalace, přes kterou se mnozí hráči ani nedostali kvůli nejrůznějším výpadkům, nehledě na její průběh přímo ve spuštěné hře. Nový patch na verzi 1.7.14.0 proto celý proces stabilizuje a dává vývojářům prostor, věnovat se dalším nedostatkům, jako jsou chyby v (zastaralých) mapách nebo všeobecná optimalizace.

Pokud jste od včerejšího dne Flight Simulator nespustili, update na vás bude čekat při dalším spuštění a stáhne se standardní formou. Jak už bylo uvedeno výše, řeší zejména ono stahování a následnou dekompresi dat, která selhávala například i kvůli nestandardním znakům v cestě, kam se soubory instalovaly. Podle bližšího popisu nového patche by nemělo docházet ani k zasekávání na prázdné obrazovce a hra si má nově umět poradit, když se některá data poškodí či z nějakého důvodu chybí. Vývojáři jen upozorňují, že pokud jste měli s instalací problémy, bude vhodné raději všechna data smazat a spustit celý proces od začátku. Jestli tím byly odstraněny všechny kritické nedostatky, nelze vzhledem ke včerejšímu vydání patche ověřit, komunita hráčů na Redditu ale za palčivější problém posledních dní považuje spíše časté padání hry.

Jediné, co tedy můžeme v tuto chvíli potvrdit, je již bezproblémové odpojování a připojování ovládacích periferií při běžící hře.

I to mělo být podle vývojářů opraveno, nejde však o plošné vyřešení problémů, které jsou zřejmě velmi individuální povahy a na každé sestavě se projevují různě. Hráči nicméně mluví o tom, že je zážitek z Flight Simulatoru častým padáním výrazně ovlivněno a pokládají si otázky, na co přesně vývojáři čekají. Jediné, co tedy můžeme v tuto chvíli potvrdit, je již bezproblémové odpojování a připojování ovládacích periferií při běžící hře, ani to ale po technické stránce hráčům k radosti nestačí. Přičítají se k tomu i další navenek přehlížené, nebo lépe řečeno stále ještě nevyřešené problémy s celkovým výkonem hry, který je navíc patrně aktuálním patchem ovlivněn. Opět může jít jen o individuální problémy vzhledem k různorodosti hardwaru, ale někteří hráči na Redditu tvrdí, že jim hra momentálně klesá pod hranici 20 snímků nad velkým městy, i když dosud se podobné problémy nevyskytovaly.

Dál se pak mluví o drobnostech, které v očích laika nejsou tak podstatné, ale s postupným odlivem mainstreamových hráčů, původně okouzlených jen grafikou, se z nich stávají stále větší a významnější kaňky na jinak velmi povedené hře. Chyby v mapách bude muset zřejmě opravit komunita, která se už do práce pustila a vypomáhá si 3D modely z Google Maps. Nikdo už ale za vývojáře nevyřeší neadekvátní počasí v konkrétních letových hladinách při použití živých meteorologických podmínek. Nedostatky v komunikaci s řídícími letového provozu, autopilotem nebo provozem řízeným umělou inteligencí jsou už jen zkyslými třešničkami na dortu a tři týdny po vydání je už nutné vyvinout nějakou aktivitu, která je vidět. Pro hru jako takovou je to totiž především obrovská škoda, vzhledem k perfektně fungujícímu základu a obrovskému technologickému pokroku.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru