F1 2021, Electronic Arts, Příběhový režim v F1 2021 zabere přibližně 6 hodin

Příběhový režim v F1 2021 zabere přibližně 6 hodin

Připomínat má seriál Drive to Survive od Netflixu. Vývojáři také slibují přepracované zvuky

Zdroj: Codemasters
24. 6. 2021
Název: F1 2021 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 16. 7. 2021

Méně než měsíc nás dělí od vydání F1 2021 – nového ročníku populární formulové série od vývojářů z Codemasters, kteří budou moci poprvé naplno těžit z výkonu nových konzolí. Ačkoliv se ve skutečném světě formule 1 nedějí žádné převratné změny a všichni s napětím čekají na přelomovou sezónu 2022, oficiální videohra slibuje několik zajímavých novinek, o nichž jsme vás na Vortexu už několikrát informovali. Ke slovu teď ale přichází rozhovor s game directorem Lee Matherem na stránkách magazínu Gamingbolt, který odhaluje některé detaily o příběhovém režimu Braking Point, využití vlastností Xboxu Series a PlayStation 5 nebo o zvucích, které mají být do nového ročníku přepracovány a nabídnuty hráčům v několika odlišných režimech. Připomínáme také, že F1 2021 bude prvním dílem, ve kterém se odrazí spolupráce Codemasters a jejich nového vlastníka – společnosti Electronic Arts – kterou si autoři hry pochvalují a vyzdvihují, že mohli během vývoje těžit ze sdíleného know-how všech studií EA.

Začněme ale režimem Braking Point, ve kterém na hráče čeká příběh formulového závodníka v duchu podobných módů z jiných sportovních titulů poslední doby. Jak uvádí Lee Mather, vývojáři si chtěli být jistí, že budou schopní přinést smysluplný děj a za tímto účelem najali scenáristické duo, které rozpracovalo původní myšlenky do přibližně 6hodinového zážitku. Braking Point tak má působit podobně jako epizody seriálu Drive to Survive od Netflixu, který prý lidem z Codemasters dodal odvahu pouštět se do příběhového režimu v rámci závodního titulu. „Věříme, že režim zaujme široké publikum fanoušků F1. Přidáváme víc vzrušení z událostí mimo trať do rychlého a hektického dění v závodech. Myslíme, že se hráči sžijí s novými postavami a přijmou příběhový mód jako určitou změnu rytmu,“ říká game director.

Předchozí strom vlastností je nahrazen vizuálně přitažlivějším ztvárněním. Změnili jsme také počet tréninkových programů a přidali k nim sekundární úkoly.

Co se týče dalších režimů, Mather mluvil zejména o kariéře pro dva hráče, která má nabídnout dosud nejpropracovanější zážitek, ať už chce dvojice spolupracovat v jednom týmu, nebo soupeřit v konkurenčních stájích. Vyloučena není ani možnost, že hráči začnou v odlišných týmech a po nějaké době – díky kontraktům pro další sezóny – najdou cestu k sobě. Jinak řečeno, dvoučlenná kariéra by neměla v ničem zásadně limitovat, a ať už se hráči rozhodnou jakkoliv, budou mít nad rámec závodů k dispozici i vše okolo, tedy výzkum vlastního monopostu nebo rozhovory s novináři. V případě vývoje pak Mather zmiňuje přepracované menu, zejména co se vzhledu týče. „Předchozí strom vlastností je nahrazen vizuálně přitažlivějším ztvárněním. Změnili jsme také počet tréninkových programů a přidali k nim sekundární úkoly,“ říká ředitel vývoje. Plnění druhotných zadání od inženýrů týmu v jednotlivých trénincích před vlastním závodem má odemykat zrychlení pro vývoj zvolené části monopostu. Představeny budou také zjednodušené tréninky doplněné minihrou, v rámci které výměnou za mírné riskování můžete získat body výzkumu rychleji a soustředit se v podstatě jen na kvalifikaci a průběh velké ceny.

Zdroj: Codemasters

Změny dorazí také do režimu My Team, ve kterém budou hráči muset reagovat na události, které se nutně nemusí týkat monopostu či výsledků na trati, ale i tak by mohly v reálném světe ovlivnit chod celé stáje. Mather jako příklad zmiňuje třeba vypršení licence na software, který tým používá nebo volbu mezi návštěvou večírku pro investory a tréninku na simulátoru. Rozšířeny byly také statistiky jednotlivých jezdců, kterým přibyla vlastnost soustředění, ovlivňující výkon v závodě a také expertní nastavení celého režimu My Team s ohledem na rychlost vývoje, množství peněz, které lze vydělat během sezóny, možnost vypustit všechny rozhovory s novináři a řadu dalších drobných nastavení.

Mather se dotknul také technického pozadí hry a slíbil, že hráči na nové generaci konzolí pocítí výrazné vylepšení stran rychlosti načítání, ale i dalších jednotlivostí. Na PS5 budou do hry zapojeny adaptivní triggery a těšit se můžeme i na ray tracing, ten se však do F1 2021 zatím nepromítne v celku. Jak Mather vysvětlil, efekty budou zapojeny například do fotomódu či opakovaných záběrů, přičemž rozdělení chápeme jako snahu zachovat co nejvyšší počet snímků za vteřinu pro plynulé hraní, o které jde v závodní hře především. V tomto ohledu se Codies podařilo optimalizovat hru natolik, že i v režimu lepší grafiky poběží hra na Xboxu Series X i PlayStationu 5 v rozlišení 4K při 60 snímcích za sekundu a v režimu výkonu s dvojnásobnou frekvencí snímků a rozlišení 1440p. Xbox Series S pak nabídne jediný režim, v němž hra poběží při rozlišení 1080p a 60 fps. Podle dalšího vyjádření game directora série se ale dá počítat, že do budoucna by mohl ray tracing promluvit i do závodění, protože podle Matherových slov je tým vývojářů teprve na začátku, co se prozkoumávání možností nových konzolí týče a vše se může s dalšími roky životního cyklu měnit. Souvislost to pak má i se zpracováním zvuků, kde chtějí vývojáři využít 3D audio a podtrhnout rozdíly mezi tím, jak zní jednotlivé tratě. Přidána navíc byla i možnost, vybrat si, zda bude poslouchat zvuky jako při televizním přenosu, nebo raději sáhne po zvuku z kokpitu, případně rovnou z helmy pilota.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru