Před Injustice 3 by měl nejdřív dorazit Mortal Kombat 12

Před Injustice 3 by měl nejdřív dorazit Mortal Kombat 12

Tvrdí to novinář Jeff Grubb ve svém podcastu. Mluví také o zrušení PS exkluzivity Wild

Zdroj: koláž, Vortex
23. 8. 2021

Novinář Jeff Grubb se po letní pauze vrátil ke svému podcastu Grubbsnax Selects a navázal v očekávaném stylu. Po shrnutí posledních událostí ze světa videoher, včetně vydání revitalizované verze prvního dílu střílečky Quake, zabrousil ke svým oblíbeným spekulacím, navazujících na údajná vyjádření jeho vlastních zdrojů blízkých konkrétním studiím a společnostem. V první řadě se dotkl tématu herní divize Warner Bros., již dříve naznačovaného prodeje některých studií a určitého úskalí, před kterým stojí lidé z NetherRealm. Překvapivě se ale věnoval i hře Wild, která byla coby exkluzivní titul pro PlayStation představena už v roce 2014 na Gamescomu, ale vyjma gameplay ukázky jsme z ní v podstatě nic neviděli. Důvodem má být podle Grubba zrušení vývoje, ačkoliv k oficiálnímu oznámení v tomto smyslu zatím nedošlo.

Mortal Kombat 12 dřív než Injustice 3

Začněme ale děním ve studiu NetherRealm, které sklízí úspěchy se svou sérií Mortal Kombat, ale v minulosti se neméně dobře zapsalo i skrze bojovku Injustice s licencí DC Comics. Když došlo na oznámení, že éra jedenáctého dílu Mortal Kombat končí a vývojáři sdružení kolem designéra Eda Boona se přesouvají k novému projektu, zazněly hlasy, že by jím mohl být právě třetí díl Injustice; novinář Jeff Grubb ale nyní tvrdí něco jiného. Novou hrou od zmiňovaného studia má být další pokračování série Mortal Kombat, a to z důvodu spekulovaného rozpadu herní divize Warner Bros. První zprávy na toto konto zněly poměrně katastroficky – mluvilo se doslova o rozpadu celé divize a postupnému prodeji většiny subjektů – nakonec ale z portfolia interních firem vypadlo pouze studio Playdemic, které pod svou střechou přivítalo Electronic Arts. Podle Grubba nicméně starost o budoucnost vyvolal v NetherRealm mírný chaos a nutnost hrát na jistotu, což vedlo právě k přípravám Mortal Kombat 12. „Odpovídá to aktuálnímu stavu a tomu, co jsem slyšel. Motal Kombat 12 je hra, o které vědí, že vydělá peníze, že se bude dobře prodávat,“ řekl Grubb a nevyjádřil žádné obavy stran toho, že MK 11 vyšel teprve před dvěma lety a stal se nejprodávanějším dílem celé série. Uvedl také, že pracovat na Injustice znamená nechat vstoupit do hry také licenci, kterou sice vlastní Warner Bros., takže by neriskoval žádnou investici, ale mohla by se stát předmětem sváru, pokud by nakonec došlo k prodeji NetherRealmu. Podobné obavy by navíc znamenaly, že rozprodej herních studií Warner Bros. stále visí ve vzduchu, a ačkoliv se rozlučka s Playdemic jevila jako určité uklidnění, jisto zřejmě budeme mít až po delší době, dokud se situace neurovná, nebo k avizovanému rozpadu skutečně nedojde.

Divoký konec Wildu?

Druhou hrou, o které Jeff Grubb mluvil, byl survival Wild pro PlayStation od studia Wild Sheep a designéra Michela Ancela. O hře se mluvilo loni v září, kdy Ancel oznámil konec kariéry ve hrách, na což reagovali zejména fanoušci Beyond Good & Evil v očekávání druhého dílu a právě zmiňovaného Wildu. Tehdy jsme se od vývojářů obou titulů dozvěděli, že Ancelův odchod nic neovlivní a že oba týmy na těchto projektech už tou dobou pracovaly autonomně a vedlo se jim velmi dobře. Jenže faktem zůstává, že Beyond Good & Evil 2 je stále v nedohlednu a od oznámení Wildu uplynulo už sedm let, což rovněž nevěstí nic dobrého. Zvlášť, když Jeff Grubb přímočaře rozmetává zbývající kapky naděje a otevřeně tvrdí, že žádný Wild už neexistuje. „Mohu potvrdit, že vývoj téhle hry je u konce. Žádný Wild není. Wild je mrtev,“ odmítá jakékoliv pochybnosti Grubb. Zmiňuje nejen výše uvedený Ancelův odchod, ale také údajnou snahu týmu ve Wild Sheep zůstat nějakou dobu pohromadě. To ale podle Grubba nevyšlo, stejně jako Ancel i vývojáři projekt opustili a s ohledem na množství zaměstnanců se mají poohlížet po jiném titulu.

Pokud se tyto nepřívětivé zprávy naplní, přijdeme tím o survival s otevřeným světem, zasazeným do prehistorické éry. Coby hráči jsme měli mít možnost navazovat spojení s divokou zvěří a v určitých ohledech ji také ovládat. Sám Ancel na Paris Games Week v roce 2015 – odkud pochází jediná ukázka ze hry – mluvil o spojení člověka a přírody a snaze naučit hráče, jak funguje někdy značně neúprosný koloběh přírody. Láska k divočině pak ale měla být paradoxně důvodem, proč Ancel z herní branže odešel – sám uvedl, že je to jeho druhá velká vášeň a další projekt, který plánuje, už bude přímo spojený se skutečným světem tam venku. Zkazky o ukončení vývoje Wildu se nicméně nezdají všem diskutujícím jako pochopitelné – je to totiž pouhý měsíc, kdy studio Wild Sheep hledalo nové zaměstnance na pozice programátorů. Ve světle aktuálních informací a s přihlédnutím k tomu, že nikde nebylo explicitně napsáno, že se připojí k vývoji Wild, ale může jít klidně i o snahu doplnit tým o další lidi, aby se mohly rozběhnout práce na něčem novém. Bez oficiálního stanoviska francouzského studia či přímo Sony ale budeme zřejmě i nadále tápat ve tmě.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru