Postavy v Baldur’s Gate III si užijí řadu sexuálních pozic

Vztahy pozitivně i negativně ovlivní stovky okolností. Parta se bude hádat v kempu u ohně

Zdroj: Larian Studios
24. 9. 2020
Název hry: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:

Pokud se nestane nic neočekávaného, v úterý 6. října vstoupí do programu předběžného přístupu Baldur’s Gate III. Vývojáři ze studia Larian pracují na pokračování jednoho z nejlegendárnějších RPG už nějakou dobu, chtěli jej představit hráčům už 30. září, ovšem až nyní se jim konečně podařilo překonat všechny problémy, které jim zabraňovaly vytoužený early access spustit. Po vzoru obou dílů jejich předchozího projektu Divinity: Original Sin tak budou moci hráči už brzy sami ovlivnit finální podobou hry a formovat ji spolu s vývojáři. Ještě než se tak stane, však přichází zřejmě poslední komunitní update před zmiňovanou událostí, v němž šéf studia Swen Vincke a jeho kolegové mluví o vztazích mezi hlavními postavami a příběhových možnostech, které se odvíjí na základě hráči vybraného či vytvořeného hrdiny.

„Když v naší hře narazíte na některou z postav, nebude jen sedět a čekat, než ji oslovíte. Mají vlastní motivace, důvody, proč se nachází zrovna na daném místě, mají vlastní historii,“ říká na úvod vedoucí scenáristka Sarah Baylus. Ve své části nového videa se snaží vystihnout, jak plastický svět Baldur’s Gate III je a mezi řádky – stejně jako tak činil dříve i Swen Vincke – mluví o autonomním a nikdy nezpomalujícím se posouvání událostí stále kupředu. Po většinu času se však hráč bude nacházet obklopen svými spolubojovníky, a i když společnými činy budou ovlivňovat celý svět, podstatnější pro ně v danou chvíli bude ten jejich, vlastní. A na tomto místě Baylus trefně poukazuje, že partička z Baldur’s Gate III by se za normálních okolností nikdy nedala dohromady.

Githyankská válečnice, mnich, kouzelník, hrdá půlelfka, ti všichni se spojí dohromady, protože jim mozek požírá pulec mind flayerů a oni se rozhodně nechtějí stát jedním z nich. „Ani to ovšem nemění fakt, že nemají nic společného a otázkou zůstává, jestli jejich společný cíl stačí k tomu, aby vydrželi pohromadě, nebo se kvůli jejich odlišnostem parta roztrhne,“ vysvětluje Baylus dále. Z pohledu hráče tím vzniká velmi zajímavé podhoubí k nejrůznějším hádkám a vyostřeným momentům, k nimž by prý mělo často docházet večer v kempu u ohně. V momentě, kdy není bezprostředně ohrožen život žádného z hrdinů a mají čas se trochu nadechnout, na povrch vyplouvají předchozí křivdy nebo nedořešené hádky a vedle odpočinku se na těchto místech bude kupředu posouvat onen zmiňovaný vlastní malý svět kolem celé party. A jak scenáristka přiznává, ne vždy to musí dopadnout smírem a následkem sporů může být i smrt některé z postav.

Aby si však hráči nemysleli, že sporům mohou jen přihlížet, případně je ovlivňovat pouze tím, co jednotlivým členům skupiny řeknou, budou si muset dávat pozor na všechno, co v Baldur’s Gate III udělají. Všichni společníci totiž sledují hráčovy činy, vyhodnocují je a na základě nich budují vlastní vztahy. Důležité tak bude například s kým začne skupina bojovat, koho ušetří, s kým mluví, s kým pro změnu ne, kdo získá konkrétní nalezenou věc a další plejáda více, či méně zřetelných okolností, utvářející psychologický obraz hráčovy postavy. Ačkoliv to zní dost výhružně, vývojáři pochopitelně potvrzují, že vedle konfliktů bude dostatek prostoru i na harmonické vztahy. Takové mohou i nemusí přerůst v něco víc, jak ale vtipně potvrzuje popisek k novému videu na YouTube – ano, postavy v Baldur’s Gate III spolu mohou mít sex.

Zdroj: Larian Studios

„Dungeons & Dragons vždy vypráví nějaký příběh a jeho součástí je zákonitě i romance. Musíme tedy zpracovávat scény, které přichází od scenáristů, zahrnovat do nich pravidla celé hry, stejně jako nejrůznější rasy a třídy postav,“ vysvětluje šéf animátorů cut-scén Jason Latino. Vysvětluje, že ne vždy musí na sex dojít a hra nebude šetřit menšími, ale o to pravděpodobně i silnějšími momenty, kdy dva hrdinové sedí dál od celé skupiny a třeba i mlčky pozorují hvězdy. Takové momenty přitom nejsou přímo součástí příběhu a mohou vzniknout zcela organicky podle výše uvedených okolností. V momentě, kdy ale dojde na ještě intimnější chvíle, museli být vývojáři dobře připraveni a společně s herci točili plejádu scén, nad kterou by se mohli někteří zdrženlivější hráči trochu červenat. Jak naznačuje zveřejněný storyboard, lidé z Larianu se toho nebojí a zpracovávají řadu rozličných poloh, které museli herci zahrát přímo ve studiu pro motion capture. „Použili jsme storyboard k tomu, aby herci věděli, co po nich chceme. Bylo také nutné zjistit, co všechno musí být natočeno na kameru ve studiu, abychom měli potřebná data. A také jsme herce obeznámili s tím, jak tato data použijeme,“ vysvětluje Latino.

Baldur’s Gate III vychází v early accessu už 6. října na Steamu, GOGu a Stadii. Plná verze datum vydání nemá, předcohzí Divinity: Original Sin 2 však strávil v předběžném přístupu dlouhý rok a vzhledem k objemu práce na Baldur’s Gate se dá očekávat podobně dlouhá doba.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím