Podívejte se na zrušený horor od autorů Painkillera

People Can Fly pracovali na ambiciózní variaci na L.A. Noire s příměsí Lovecrafta a Chandlera

Zdroj: Adrian Chmielarz/People Can Fly
20. 7. 2020

Známý polský vývojář Adrian Chmielarz, který založil studia Metropolis Software (Agent Mlíčňák, Gorky 17), People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm) a The Astronauts (The Vanishing of Ethan Carter), se na blogu posledně jmenovaného týmu podělil ve dvoudílném tématu o příběh zrušené hororové akční adventury Come Midnight. Chmielarz si vysnil mix Howarda Phillipse Lovecrafta a Raymonda Chandlera, příběh soukromého detektiva, který může komunikovat s mrtvými. Takovou temnější a strašidelnější verzi L.A. Noire, k němuž sám už dříve obtížně zařaditelný projekt přirovnal. Hlavní hrdina Mike Ellroy by se specializoval na případy pohřešovaných a využíval své zvláštní schopnosti při pátrání po unesené přítelkyni.

O projekt se zajímali všichni velcí vydavatelé

Projekt se začal rodit v roce 2004 a mělo se jednat o 3rd person akční thriller s prvky moderních adventur. Vyšetřování by se střídalo s explozivní akcí, hra měla nabídnout moderní grafiku, unikátní atmosféru i styl čtyřicátých let. Autoři plánovali, že by titul disponoval i velkým potenciálem pro znovuhratelnost. Tohle ale není jen příběh nějaké hypotetické hry, která se nikdy nedostala ze stádia úvah. Vzniklo dokonce i technologické demo, které mělo demonstrovat, jak by titul vypadal a fungoval.

Tým pozval ty nejlepší a největší vydavatele z celého světa, aby se podívali na novinku od autorů Painkillera. A skutečně přijeli. Prezentace šly podle Chmielarze dobře až na jedinou výjimkou a tou byl Ubisoft. Zástupkyni francouzského gigantu mělo rozčílit, že vývojáři jsou teprve v rané fázi a nemají k dispozici betu, jak očekávala. Tech demo ji sice trochu uklidnilo, ale Chmielarz ji přesto podezřívá, že návštěvu považovala za ztrátu času. Většina reakcí ale jinak byla povzbudivá, a tak nezbývalo než čekat. Autoři čekali dlouho a nikdo se neozýval. Nakonec týmu začaly docházet peníze a zmocňovala se ho panika.

Vývojáři se skrz šeptandu dozvěděli, že i když se firmám jejich nápad líbil, bály se investovat do akční adventury. A co bylo ještě důležitější, od autorů Painkillera se čekala prostě další střílečka. Projekt tak skončil u ledu a zklamaní a zoufalí vývojář začali pracovat na nové akci nazvané Ravenwolf. Její název už před časem unikl na internet, proto ho Chmielarz podle svých slov může prozradit, ale na rozdíl od Come Midnight o hře nemůže mluvit víc, protože práva nejspíš stále patří People Can Fly. Nešlo o pokračování Painkillera, ale duchovního nástupce se smysluplnějším příběhem.

Tým pracoval na novém projektu a firmy je zase začaly kontaktovat. Ravenwolf se měl stál realitou a studio bylo zachráněno. Na jedné herní akci je oslovil člověk z THQ. Překvapivě ale neměl zájem o Ravenwolf, nýbrž o Come Midnight. Autoři měli velkou radost, ale před podpisem smlouvy je ještě čekala dlouhá cesta. V roce 2006 museli vytvořit nový návrh a hra podle něj měla vyjít na Vánoce 2007. Vyšetřování v ulicích Bostonu, možnost spatřit poslední okamžiky před smrtí oběti i výprava na tajuplný ostrov zní jako něco, co by se fanouškům tohoto žánru mohlo líbit.

Nakonec si společnosti People Can Fly a THQ plácly, i když byl kontrakt dost jednostranný, říká Chmielarz. Ale nebyl špatný, takže bylo studio nadšené a další rok na Come Midnight tvrdě pracovalo. A podobně jako v případě nedávno odhaleného rozsáhlého prototypu zrušené hry ze světa Pána prstenů od Traveller’s Tale toho i tady během té doby vývojáři stihli udělat opravdu hodně. Adrian Chmielarz se přitom o materiály ze hry ochotně podělil. Nejdeme mezi nimi nejen obrázky a dokumenty, ale také hned několik videí.

People Can Fly na projektu pracovali přibližně rok a půl. Chmielarz přitom upozorňuje, že i když hra v roce 2005 a 2006 vypadala fantasticky, od té doby uplynulo skoro 15 let a dnes to tak nemusí působit. Videa pocházejí z interního dema Come Midnight, které nebylo určené veřejnosti, proto obsahují mnohé chyby, nedokonalosti a provizorní prvky. Demo mělo za cíl demonstrovat pokrok THQ a video pochází přímo z Xboxu 360, protože vydavatel chtěl důkaz, že titul může běžet na konzolích. Nahrávací zařízení přitom nebylo optimální, proto kvalita samotného videa není oslnivá, ale víc Chmielarz nemá k dispozici.

Jednotlivé kapitoly by propojoval příběh servírovaný formou komiksu. Pak se můžeme podívat na prolog hry. Chmielarz k němu poznamenává, že THQ vadilo, že se v závěrečné scéně objeví hlavní hrdina s cigaretou a současně malé dítě. K dispozic je i další příběhový komiksový předěl a začátek samotné hry. Samotný Chmielarz strávil rok psaním a přepisováním. Vznikaly storyboardy, mapky, návrhy. Nakonec měli autoři design celé hry od A do Z. Stejně tak vznikla řada obrazových konceptů od postav až po scény. Chmielarz z nich sestavil dvě bohatá alba, aby demonstroval, kolik toho výtvarníci nakreslili.

Další alba pak tvoří 3D modely, assety a postavy. Vývojáři už nahrávali také motion capture nebo hudbu. To vše má podle Chmielarze dokládat, jak daleko se projekt dostal, než byl zrušen. Maximálně do dvou let mohl být prý titul Come Midnight hotový. Tak jak je možné, že nedostal šanci? Chmielarz podle svých slov neví, proč byla hra zrušena. Ví, že je těžké tomu uvěřit, ale tak to prý ve světě AAA her chodí. Spekulovalo se, že THQ opouští evropské projekty a zbavuje se jich. Na výběr prý byl S.T.A.L.K.E.R. a Come Midnight a samotný Chmielarz říká, že si asi zvolili dobře. Vždy ale takovým diplomatem nebyl. Před pár lety za způsob jednání THQ pořádně vyčinil.

Dnes říká, že to nebyla jen chyba vydavatele. Největší chybou autorů prý bylo dělat multiplatformní hru na vlastním enginu. Měli prý použít nějaký existující jako Unreal. Studio se také rozrůstalo z 20 lidí na 70 až 80 a dělalo svou první AAA hru. Bylo toho prostě příliš, myslí si Chmielarz. Na své kolegy a jejich práci je ale hrdý. Někteří z nich jsou stále v People Can Fly, jiní s ním dnes pracují v týmu The Astronauts. Další odešli do Epicu nebo jiných velkých firem. Práva na Come Midnight nyní vlastní společnost THQ Nordic a Chmielarz neočekává, že by se někdy hra obrodila. On sám by se ale rád k podobnému námětu někdy vrátil.

Samotná společnost THQ, tedy ta původní, zbankrotovala v roce 2012. Její hry a značky šly do dražby, přičemž velkou část z nich získala společnost Nordic Games, která později přijala identitu THQ Nordic. Pokud se vám během čtení zastesklo po nějaké podobné hře, dovolím si vám závěrem nabídnout pár tipů. Netvrdím, že je to totéž, ale obdobnou atmosféru mohou nabídnout hry jako Murdered: Soul Suspect od studia Airtight Games, Call of Cthulhu od Cyanide a The Sinking City od Frogwares.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru