Vietcong, Gathering of Developers, Podívejte se, jak Vietcong prokoukl v remasteru

Podívejte se, jak Vietcong prokoukl v remasteru

Český modder u příležitosti 20. výročí převléká legendární tuzemský titul do hezčího kabátku

Zdroj: Pterodon, Take-Two
Název: Vietcong Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 26. 3. 2003

Na konci tohoto března oslaví své dvacáté výročí jeden z památných českých titulů, na který však dodnes vzpomínají nejen čeští a slovenští hráči. Vietcong od studií Pterodon a Illusion Softworks necelý rok po Mafii udělal další díru do světa, kde zaujal i nepříliš častým zpracováním vietnamské války. U nás je často vzpomínán svérázný český dabing, ale celkově se do paměti hráčů zaryly tunely a neprostupná zelená džungle. Už v roce 2003 bylo nejen zpracování vegetace působivé, ale zub času se na hře samozřejmě podepsal. Jeho dopad se rozhodl zvrátit Tomáš Florian, který se pustil do fanouškovského remasteru.

Tomášovu práci jsme si zde krátce představili již na konci roku, kdy s celým projektem začínal. Tehdy to bylo v souvislosti s demakem hry pod názvem Dietcong, který vytvořil Jiří Matyskiewicz alias Shigor Birdman, jeden z původních vývojářů hry. Projekt Vietcong HD Remaster se na samém začátku představil ukázkou v podobě úvodní cutscény, briefingu a krátkou prohlídkou tábora Nui Pek. K vidění bylo i názorné porovnání mezi jeho remasterovanou podobou a originálem. Tomáš Florian se postupně vrhnul na úpravu všech textur ve hře a jak sám přiznal, nejprve si myslel, že to bude rychlá záležitost. „Asi jako moddování Mafie – prostě vzít textury, upscalovat je a vrátit zpět do hry,“ uvažoval ve svém původním plánu. Prozkoumání souborů však odhalilo, že tak snadné to nebude, ale na vzdávání rozhodně nedošlo.

„Nechci zabíhat do technických detailů, ale soubory hry jsou roztroušeny do desítek složek, často duplicitně,“ popsal na modding fóru Moddb, kde projekt v lednu detailněji představil světu. Jen převádění souborů a jejich třídění mělo zabrat tolik času, až to bolelo, což doložil i zmínkou o spánkové deprivaci. Nakonec z této snahy vzešla ukázka, kterou jsme zde zmiňovali v prosinci. Zabralo to pár týdnů a práce sem tam po večerech, ale zadařilo se. Byl to ale jen začátek, navíc se pokračováním v pracích postupně naučil pracovat rychleji i efektivněji. Kromě upscalovaní textur byly některé nahrazeny zcela novými, ale došlo i na nové a realističtější zvuky zbraní a zapracování post-processingu. Toho si lze povšimnout i v novější ukázce gameplaye, jež zahrnuje i přestřelku. Komu by nicméně nevyhovoval celkový post-processing, lze jej jednoduše během hry vypnout, kromě toho je možné se zbavit i nových zvuků, pokud by měl některý z hráčů tu potřebu.

Už v polovině ledna měl Tomáš Florian přepracovanou většinu hry a začal se věnovat dílčím částem a texturám, které se mu stále nelíbily a zasloužily si opravu. Došlo i na další upscalování nebo úpravy barevnosti. Stále však zbývalo soustředit pozornost i na textury menších a méně významných předmětů ve hře, jimž ovšem bylo též nutné věnovat pozornost, a dokončit i textury v datadisku Fist Alpha, který bude též součástí remasteru. Dozvídám se však, že datadisk Red Dawn, respektive vystřižená mise, která vyšla samostatně v roce 2005, bude nejspíš vynechán pro nezajímavost. Mod každopádně nijak neznemožňuje hraní multiplayeru. Zásadním milníkem pak bylo zjištění, kterak vylepšit vykreslovací vzdálenost vegetace, k němuž kupodivu přišel v jakémsi starodávném příspěvku na fóru. Musím přiznat, že ačkoli mi to z prvních obrázků nebo i videí tolik nepřišlo, přímo během hraní nadšeně shledávám, že hra skutečně výrazně prokoukla.

Mod je nyní podle autora po několika stovkách hodin práce téměř připraven k vydání, což je příhodné. Koneckonců kdy může být lepší příležitost pro jeho vydání než 20. výročí samotné hry? To připadá na 26. března, alespoň v Americe, abychom byli přesní. Při této významné události by měl být mod Vietcong HD Remaster veřejně vydán a dostupný všem hráčům, jelikož budou k dispozici i instalátory pro všechny jazykové verze, aby se k modu pohodlně dostali fanoušci a hráči z celého světa.

A jak je na tom remake?

Připomeňme, že je dále ve vývoji i remake tutoriálu hry, který jsme si zde představili již v létě. Na projektu Vietcong – Výcvik Remake pracuje student Jakub Hutěčka, který s ním začal coby s klauzurní prací, nyní už však vzniká jako práce maturitní. Jeho počin se navíc dostal k původním vývojářům hry včetně Jarka Koláře, který momentálně v brněnském InGame Studios s mnoha veterány Vietcongu dokončuje hvězdně obsazený titul Crime Boss: Rockay City. Vraťme se ale k remaku výcviku s nezapomenutelným výcvikovým seržantem, neboť tento počin se rozhodně vyplatí sledovat. Práce by neměly ustat ani po maturitě, tudíž se můžeme těšit ještě na celou řadu vylepšení. A kdo ví, kde se tato usilovná snaha nakonec zastaví…

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru