Podívejte se, jak mohl vypadat zrušený reboot Duka

Duke Nukem Begins vznikal v Gearboxu v roce 2007. Připomíná se svým jediným trailerem

Zdroj: Gearbox
8. 8. 2021

Vzpomínáte si na dobu, kdy se za synonymum hry, která pravděpodobně nikdy nevyjde, považoval Duke Nukem Forever? Tak to si určitě vzpomenete, že tenhle komunitou živený vtip v roce 2011 skutečně sjel z výrobních linek studia Gearbox. Velkou díru do světa neudělal, což zřejmě podtrhuje i fakt, že se od té doby nukleární vévoda v žádné vlastní hře neobjevil, ve skutečnosti to ale neměla být první a dosud stále poslední hra série, na které tým Randyho Pitchforda pracoval. Přibližně čtyři roky před DNF totiž vznikal Duke Nukem Begins – reboot celé značky, na kterém Gearbox spolupracoval s 3D Realms ješt před tím, než došlo na prodej práv. Hra však nikdy nespatřila světlo světa, byť o ní padaly zmínky v soudních dokumentech a teprve přibližně před rokem v rámci videoportfolia animátora Gregora Punchatze jsme se mohli podívat na střípky jediného traileru. Ten teď ale samostatným a plnohodnotným vydáním na kanále zmiňovaného animátora dostává ještě hlubší kontext a dozvídáme se víc o projektu, který se měl odvážně vydat do vod 3rd person stříleček a představit mnohem mladšího hlavního hrdinu.

„Když jsem v roce 2008 pracoval pro společnost Janimation v Dallasu, oslovil nás Gearbox, abychom vytvořili vertical slice pro hru Duke Nukem Begins, příběh o zrodu Duka,“ prozrazuje Punchatz v popisku videa. Dále zmiňuje, že za projekt byl přímo odpovědný a vedl jej coby režisér, což mimo jiné znamenalo výrobu mnoha postav, včetně návrhu a vlastního modelování Duka. „Vložili jsme všechno, co jsme měli, do vytvoření nejúžasnějšího traileru, jaký kdy Janimation vytvořila. Bohužel jsme se ale dozvěděli, že hra byla zrušena kvůli tehdejším právním problémům,“ vysvětluje Punchatz. Naráží tím na spor Take-Two a 3D Realms právě kvůli dřívějším iteracím Duke Nukem Forever, resp. neschopnosti hru dokončit, což patrně ovlivnilo i popisovaný Duke Nukem Begins. I proto hra podle Punchatze nikdy nevyšla, což v Janimation dle jeho slov přijali s obrovským zklamáním. „Byli jsme zdrceni, protože jsme si mysleli, že by nám to mohlo pomoci konkurovat větším hráčům na tehdejším trhu s herními trailery,“ vzpomíná animátor.

I dnes, bez ohledu na historický kontext, totiž nezaznívají jen pochvalné hlasy, i když bychom se i my rádi dozvěděli, kde Duke přišel ke svému doutníku.

Důvod, proč video v plné délce a samostatně vydává na YouTube, vysvětluje jednoduše tím, že je stále velmi hrdý na to, co před 13 lety vytvořili a celý tehdejší tým si zaslouží, aby se fanoušci o jejich skvělé práci dozvěděli. „Doufám, že prokázáním, jak úžasná by tahle hra byla, ji to dnes nějakým způsobem vzkřísí,“ doplňuje závěrem Gregor Punchatz. Při pohledu na video pak musíme uznat, že hra působila poměrně svěže, otázkou ale je, jak by po tradičně pojatých dílech fungovala na vášnivou komunitu hráčů. I dnes, bez ohledu na historický kontext, totiž nezaznívají jen pochvalné hlasy, i když bychom se i my rádi dozvěděli, kde Duke přišel ke svému doutníku a od kdy je tak cool, že si musí vybírat mezi žvýkáním žvýkaček a nakopáváním zadků. Ve hře bychom dělali převážně to druhé za přítomnosti ikonických zbraní i nepřátel. Smršťovací zbraň, zmrazovací paprsek, kopání do nepřátel, prasečí policisté i Socha Svobody – nic v traileru nechybí, včetně úderného hudebního doprovodu, který ale pro účely tohoto videa nesložil Bobby Prince, se kterým se mimochodem Gearbox později soudil.

Vše ale přišlo kvůli výše popisovaným problémům vniveč a hra byla s největší pravděpodobností definitivně zrušena v roce 2014. V té době došlo na zrušení ještě jednoho titulu ze slavné série – Duke Nukem: Mass Destruction, kvůli kterému se – hádáte správně – Gearbox rovněž soudil s 3D Realms. Jako později několikrát nebylo úplně zřejmé, co všechno nákupem práv na Duke Nukem Gearbox vlastně získal a licencování předchozích titulů od 3D Realms úplně jiným týmům, které na hrách chtěli po řadě nezdarů i nadále pracovat, se opakovalo jako bumerang. V tuto chvíli ale série spí a našlapuje se kolem ní se stejnou opatrností jako například kolem Half-Life 3. Když si totiž člověk něco přeje, může se to vyplnit, ale ne vždy to musí být takové, jaké by si představoval…

Článek chybně zmiňoval, že hudební doprovod traileru obstaral skladatel Bobby Prince, jedná se o skladbu Guerilla Radio od Rage Against The Machine. Děkujeme čtenářům za upřesnění.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru