My Work Is Not Yet Done, Sutemi Productions, Po Obra Dinn se chystá další zajímavý 1bitový projekt

Po Obra Dinn se chystá další zajímavý 1bitový projekt

My Work Is Not Yet Done je netradičním survivalem. Na jeho konci může být sebevražda

15. 1. 2020
Název: My Work Is Not Yet Done Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Pokud nemáte problém tu a tam zabrousit ke hraní experimentálních a vizuálně netradičních záležitostí, pak pro vás máme velmi zajímavý pixel-artový tip. Podobně jako na tento výtvarný styl vsadil Lucas Pope ve svém Return of the Obra Dinn (naše recenze), plně se mu oddal také americký vývojář Yan Spencer, vystupující pod hlavičkou Sutemi Productions. V tomto jednočlenném studiu totiž vzniká survival My Work Is Not Yet Done, který nás vezme na opuštěný tropický ostrov, kde se hlavní hrdinka Avery snaží dokončit práci svých zesnulých kolegů a vypátrat původ podivného signálu.

„My Work Is Not Yet Done je simulátorem putování, sledující poslední dny inkvizitorky Avery, jediné přeživší císařské výpravy na opuštěný ostrov Reach. S úkolem vypátrat zdroj nejasného signálu se musí vydat neustále se měnícím prostředím se snahou zjistit, co se stalo a hlavně přežít,“ popisuje Spencer svoji chystanou hru. Vedle výtvarného stylu Lucase Popea, kterým se Spencer soudě podle příspěvků na svém Twitteru skutečně inspiroval, mohl najít zalíbení také v Death Stranding, v případě této „putovací“ hry ale prostoupí atmosférou i hororové prvky. Ty jsou umocněny onou pixelovou grafikou a snahou o 1bitové zpracování, které však Spencer pro zjednodušení na některých místech otevřeně popírá. Přesto je pohled na hru příjemným výletem do minulosti, ovšem při zachování modernějších prvků, jako je rozanimování vegetace, nebo přechody z vlastní hry do rozhraní tabletu s důležitými informacemi. Zajímavostí je, že hra nevzniká na Unity, jak byste si pravděpodobně tipnuli, ale v GameMaker Studio 2 a míří tudíž primárně na Windows.

V kombinaci s efektivní hrou světla a stínu, v prostoru 1bitové grafiky z podstaty zastoupené jen bílou, resp. černou barvou, tak podle dostupných ukázek vzniká i prostor k solidně napjatým situacím.

Jak už bylo řečeno v úvodu, My Work Is Not Yet Done je možná trochu netradičním survivalem, na jehož konci může být podle popisu na Steamu sebevražda, ale zachovává si hlavní rysy žánru, jako je nutnost sledovat jednotlivé aspekty přežití. Jisté tedy je, že ve finále budeme muset řešit hlad, únavu, fyzickou i psychickou kondici, sílu vůle nebo hygienu. Nedílnou součástí hry pak bude také systém nemocí a úrazů, které vás mohou při putování neutěšenou tropickou krajinou potkat a pro které připravuje Spencer řadu detailních efektů. Do toho všeho pak musíte zahrnout i podmínky, které vytváří sama příroda, ve hře navíc ovlivněná zásahy hlavní hrdinky i všeobjímajícím tajemnem. V kombinaci s efektivní hrou světla a stínu, v prostoru 1bitové grafiky z podstaty zastoupené jen bílou, resp. černou barvou, tak podle dostupných ukázek vzniká i prostor k solidně napjatým situacím a věříme, že jich bude chtít Spencer náležitě využít. Ostatně, o hororu mluví v popisu hry opakovaně a změť surrealistických obrázků, problikávajících v prvním traileru, to jen podtrhuje.

Pokud vás hra zaujala, pravděpodobně vás potěší i skutečnost, že by mělo být téměř všechno připraveno k tomu, aby už mohl vznikat pouze samotný obsah hry, která by mohla být podle Spencera dokončena v průběhu letošního léta. Důvod, proč o My Work Is Not Yet Done píšeme, je ale také probíhající kampaň na Kickstarteru, kde chce autor vybrat alespoň 7500 dolarů. Optimismem nás naplňuje opravdu velmi pečlivě rozepsaný oddíl rizik a případných problémů, ve kterém Spencer vysvětluje, proč požaduje přesně tolik peněz a co by případně udělal s dalšími v případě, kdyby se je podařilo vybrat. Férově uvádí, že nad rámec přibližně 100stránkového fiktivního deníku hlavní hrdinky nemůže slíbit žádné další fyzické odměny, pokud by ale někdo chtěl navýšit cílovou částku, promítlo by se to do většího klidu a pohody při vývoji, což by se pak mělo následně odrazit v kvalitnějším zpracování celé hry.

V momentě, kdy bude hra hotová, zamíří na Steam, Itchio a její zdrojový kód bude volně zpřístupněn na Githubu s tím, že na Steamu bude My Work Is Not Yet Done oceněn na 20 dolarů a na Itchiu zařazen do nabídky „zaplať, kolik uznáš za vhodné“. Vedle dalších videí a opravdu detailního rozboru odměn i vybraných distribučních platforem si pak můžete na Kickstarteru poslechnout i úryvky z hudebního doprovodu, který skvěle vykresluje onu popisovanou atmosféru. Na každý pád, ve velmi specifickém okruhu takto netradičních her cítíme další velkou věc.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru