Po 23 letech vyšla zapomenutá hra pro PlayStation 1

Magic Castle mohl být hitem s řadou inovací. Vznikl s pomocí platformy Net Yaroze

Zdroj: Magic Castle
5. 1. 2021

Některé příběhy jsou tak úžasné a neuvěřitelné, že je může napsat snad jen život. Jeden takový se týká “zapomenuté” hry Magic Castle pro PlayStation 1, která začala vznikat už v roce 1997 s pomocí vývojářské platformy Net Yaroze. V roce 1998 byl však vývoj zrušen. A nyní byl titul konečně “dokončen” – o pouhých 23 let později.

Zpočátku se zdálo, že budou mít úspěch, a to třeba i u samotné Sony.

Magic Castle původně tvořila skupinka japonských vývojářů a ve své době chtěl titul přijít s řadou moderních a inovativních prvků, jako je dynamická hudba nebo posuvné UI, které si hráč může umístit, kam chce. Titul byl zamýšlen jako koncept, kterým chtěli autoři oslovit vydavatele, aby mohli nápad rozpracovat do podoby plnohodnotné hry. Zpočátku se zdálo, že budou mít úspěch, a to třeba i u samotné Sony. Ta však nakonec chtěla talent vývojářů zužitkovat na jiném projektu a autoři se naopak nechtěli vzdát svého titulu. Takže ze hry nebylo nic. Až dosud.

Jeden z vývojářů po letech objevil zdrojový kód rozpracované hry a rozhodl se Magic Castle dostat do hratelné verze, který by byla k dispozici všem. Hra funguje na PS1 i v emulátorech a je prý velmi zábavná. Objevují se dokonce názory, že jde o nejlepší hru, která kdy s pomocí “domácího” devkitu Net Yaroze vznikla. O to větší škoda je, že na své dokončení musela čekat 23 let. Původní prototyp přitom vznikl za pouhých 8 měsíců.

Jeden z autorů se dokonce podělil na YouTube o dobovou prezentaci nahranou na videokazetu VHS.

Magic Castle je roguelite, v němž musíte přežít dvacítku pater s jednou ze čtyř rozličných postav a porazit padoucha jménem Evil Warlock. Vydaná verze není hrou, kterou si původní tým vysnil. Není stejným titulem, kterým mohla být, kdyby se jí před 23 lety ujal některý z oslovených vydavatelů. Je ale funkční, hratelná a každý si ji může zdarma vyzkoušet. Anebo se alespoň podívat na jedno z nově nahraných videí.

Hra se má ještě dočkat podpory multiplayeru pro čtyři hráče a japonské lokalizace. K dispozici je také manuál, abyste ve hře nemuseli tápat. Další podrobnosti o projektu včetně rozhovoru s autory najdete na webu Net Yaroze Europe.

Co je to Net Yaroze

Net Yaroze byl devkit pro původní PlayStation určený primárně pro nadšence. Jakýsi první krůček Sony na poli podpory indie her. V Japonsku platforma debutovala v roce 1996, na Západě o rok později. Balíček v ceně přibližně 750 dolarů obsahoval černý debug PlayStation, vývojářské nástroje pro PC i Mac a propojovací kabel. Samotný vývoj pochopitelně probíhal na počítači, který nebyl součástí balení. Autorem nápadu byl otec PlayStationu Ken Kutaragi a nešlo o plnohodnotný devkit, protože vývojáři s Net Yaroze nemohli použít mnohé funkce a neměli takový servis a podporu od Sony. Smyslem bylo, aby platforma nekonkurovala profesionálním titulům a devkitům. Hry z Net Yaroze se ale pravidelně objevovaly na discích Oficiálního PlayStation magazínu. Jen pár titulů se však dočkalo komerčního plnohodnotného vydání. I takové se nicméně našly a z jejich autorů se stali profesionální vývojáři. Nešlo mimochodem o první podobnou iniciativu na poli herních konzolí. Vývojářské nástroje pro nadšence existovaly už dříve.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím