Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville, Electronic Arts, Plants vs. Zombies přináší Frostbite poprvé na Switch

Plants vs. Zombies přináší Frostbite poprvé na Switch

Vývoj portu trval rok a půl. Na začátku měl Battle for Neighborville pro Switch jen 2 fps

Zdroj: Electronic Arts
4. 3. 2021
Název: Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 18. 10. 2019

V pátek 19. března dorazí na Nintendo Switch multiplayerová akce Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville. Dobrá zpráva je navíc umocněna tím, že na konzoli od Nintenda vyjde hra ve speciální kompletní edici s veškerým dosud vydaným obsahem, za nějž už hráči nemusí platit nic navíc. Pro vývojáře z PopCapu je však mnohem důležitější technický aspekt, vzhledem k tomu, že Battle for Neighborville bude úplně první hrou na Switchi, kterou pohání engine Frostbite.

Ačkoliv je na konzoli od Nintenda dostupná například FIFA, tato verze běží na předchozím enginu Ignite, a proto mohou lidé z PopCapu sami sebe označovat za průkopníky. Na portu však nepracovali sami, a jak prozradili v podcastu How Games Make Money na portálu GamesBeat, bez pomoci odborníků ze společnosti QLOC by to nedokázali. Na rozdíl od jiných podobných portů pro Switch ale zástupci PopCapu uvedli, že s touto verzí počítali od samotného začátku a nešlo o rozmar či nově objevenou možnost, na kterou by reagovali až zpětně. Přesto verzi pro Switch nestihli připravit k datu původního uvedení Battle for Neighborville v říjnu 2019 a pracovat museli dlouhý rok a půl, aby port dokončili.

Slideshow takového rozměru předznamenávala spoustu práce zejména stran optimalizace, které však za oběť nesměl padnout barevný vizuální styl hry.

Producent Melvin Teo uvedl, že když vytvořili první build, který bylo možné spustit na Switchi, hra běžela v úctyhodných 2-3 snímcích za vteřinu. Slideshow takového rozměru proto předznamenávala spoustu práce zejména stran optimalizace, které však za oběť nesměl padnout barevný vizuální styl hry. Podle Tea jde o velmi důležitou součást celého zážitku a cokoliv dramaticky ubrat by mohlo ovlivnit i přijetí samotné hry. Skrze blíže nespecifikovaná inženýrská rozhodnutí se ale nakonec dokázali popasovat jak s mobilním procesorem, tak zejména s pouhým 4 GB operační paměti Nintenda Switch a hra má mít ve finále frekvenci 30 fps. Do velké míry pomohli právě lidé z QLOC, kteří se dříve podepsali například pod porty Hellblade či Dragon’s Dogma pro Switch a věděli, kde chybějící výkon najít.

Jak je tedy patrné, možnosti Nintenda Switch jsou se správným přístupem opravdu značné a vše by se potenciálně mohlo ještě výrazně zlepšit s příchodem dlouho spekulované výkonnější revize. Jistě, nemůžeme automaticky počítat s tím, že si na cestách zahrajeme Battlefield, novou verzi FIFY si ale po letech strádání a značné kritiky představit umíme!

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru