Phil Spencer chválí Steam Deck a potvrzuje funkční xCloud

Uvedení této služby nebo Game Passu na jiné platformě už ale prezident divize Xbox vzdává

Zdroj: Valve
15. 8. 2021

Od chvíle, kdy společnost Valve odhalila svůj herní handheld Steam Deck, se začalo nahlas mluvit o tom, že by mohlo jít o ideální zařízení nejen pro hraní her ze Steamu, ale také skrze streamovací služby. Ačkoliv mám osobně proti této představě spoustu výhrad – třeba jako že koupit si plastový držáček a gamepad k mobilu, který už každý vlastní, je nepochybně levnější – větší displej a všechny potřebné ovládací prvky mohou pro někoho působit jako výhoda. Pokud se na Steam Deck díváte takto, pak vás zřejmě potěší komentář Phila Spencera, který podle svého vyjádření na Twitteru navštívil Valve, aby se na Steam Deck podíval a jeden si i za účelem testování odnesl s sebou. Se zařízením je spokojen a navíc potvrzuje, že xCloud – a tudíž i Game Pass – funguje velmi dobře.

„Byl jsem tento týden ve Valve, abych si popovídal se Scottem [Daltonem], Erikem [Kainem] a Gabem o Steam Decku,“ napsal Spencer. Potvrdil pak, že na vlastním Steam Decku hrál většinu uplynulého týdne a zařízení hodnotí jako velmi povedené. „Hry stále na dosh, velikost displeje, ovládání, všechno je skvělé. Hrál jsem Halo a Age [of Empires] a bylo to fajn, xCloud funguje také dobře,“ vyjmenovával Spencer a na dálku ještě pogratuloval celému týmu, který za Steam Deckem stojí. Na druhou stranu, fakt, že xCloud na zařízení funguje, není příliš velkým překvapením, uvážíme-li, že Steam Deck je maximálně otevřená platforma a skutečně jde o plnohodnotný, leč handheldový počítač. Vzhledem k tomu, že nad rámec SteamOS je možné instalovat Windows a s ním i plnohodnotný prohlížeč, možnosti streamování nejen přes xCloud, ale také Stadii, Lunu nebo GeForce Now se pochopitelně nabízí. Férově ale musíme doplnit, že Spencer blíže nespecifikoval, jak xCloud spustil, a pokud to bylo přes prohlížeč Steamu, nebo dokonce přes aplikaci Xbox, která by fungovala pod SteamOS, zatím nevíme.

Právě tímto směrem by se ale v uvažování mohl Microsoft vydat, protože Spencer už opakovaně v minulosti naznačil, že by rád uvedl zmiňované služby na jiných platformách. Soustavně ale narážel na nezájem, zejména ze strany Nintenda, uvést na Switchi celý ekosystém Xboxu, bez kterého by podle Spencera nemělo spuštění Game Passu či xCloudu smysl. A fakt, že se na tomto poli nic nezměnilo, potvrdil minulý týden v rozhovoru pro Games Radar. „Nemáme plány přivést služby na žádnou z uzavřených platforem, zejména proto, že tyto platformy nemají o Game Pass zájem,“ řekl již poněkolikáté Spencer a stáčí pozornost k otevřeným platformám. Web, počítače a mobily jsou nyní hlavním zaměřením Microsoftu v tomto ohledu, společně s televizemi, kam chce Microsoft vstoupit s herními službami pomocí samostatných HDMI zařízení, nebo skrze smluvené partnerství a zahrnutí aplikace přímo do ekosystému dané televize.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru