branding
Phil Spencer by rád vlastní japonské studio

Phil Spencer by rád vlastní japonské studio

Microsoft v akvizicích stále ještě nekončí

Zdroj: Microsoft
13. 6. 2019

Stále se rozrůstající rodina first party studií Microsoftu by mohla v dohledné době získat další cenný přídavek. Tedy alespoň za předpokladu, že se vyplní přání Phila Spencera. Ten se na E3 nechal slyšet, že by rád, pokud by pod křídla Microsoftu jednou spadalo i asijské a konkrétněji dokonce Japonské studio.

Phil Spencer tím dává jasně najevo, že Microsoft ani s posledně oznámenými akvizicemi ještě neřekl poslední slovo. Zároveň jde o snahu zvýšit hodnotu služby Xbox Game Pass dostupné nejen na Xbox One i na PC. Všechny first party hry totiž dle předchozích slibů v okamžiku vydání zamíří do Xbox Game Pass.

S Game Passem myslíme na miliony různých hráčů a různé druhy her, které budou hrát. Tato rozmanitost je opravdu důležitá.

Inspiraci ke službě a k její budoucnosti spatřuje Spencer v Netflixu. Ten údajně za vlastní obsah loni utratil závratných 12 – 13 miliard dolarů, což ale dle Spencera rozhodně není příklad Microsoftu. Investovat ale musí. Dodává zároveň, že určitě ne každý rok bude jeho zaměstnavatel kupovat sedm nových studií, nicméně pro investice prý tým okolo Xboxu aktuálně nemá stanovený pevný strop. K poslední akvizici týmu Double Fine Productions pak zmiňuje následující: “V hudbě neexistuje jediná píseň, kterou všichni milují. Není jeden film, ani žánr, který všichni milují. Takže s Game Passem myslíme na miliony různých hráčů a různé druhy her, které budou hrát. Tato rozmanitost je opravdu důležitá.”

Phil Spencer by rád vlastní japonské studio

Komu se vyplatí Xbox Game Pass?

V otázce Xbox Game Pass a podobných služeb je z dlouhodobého hlediska otázkou, nakolik se tento model placené služby vyplatí například menším vývojářům. Ti sice okamžitě osloví potenciálně obrovské množství hráčů, ve finále ale příliš kopií hry neprodají. K tomu Phil Spencer dodává, že právě ten dosah je aktuálně nejdůležitější a že prodeje titulů, o kterých se díky Xbox Game Passu hojně hovoří, jsou dle odhadů společnosti vyšší, než kdyby součástí citované služby nebyly. Navíc mohou vývojáři kdykoli využít možnost implementace mikrotransakcí.

A tomu nelze odporovat. Diverzita je v otázce nabídky základem. Jak tohle dopadne a co Microsoft předvede, to ještě uvidíme. K úspěchu s další generací konzolí má ale tento gigant našlápnuto skutečně zajímavě a konkurenti v Sony se budou muset ještě dost otáčet. Rostoucí míra exkluzivit (viz samostatný článek) sice dle některých zbytečně křiví trh, ale přesně k tomuto se Microsoft se svými akvizicemi zjevně nadechuje.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru