Paradox zrušil několik neoznámených titulů

Paradox zrušil několik neoznámených titulů

Chce se znovu víc soustředit na to, v čem od počátku vyniká. Ve vývoji má celkem 15 her

Zdroj: Paradox Interactive
4. 10. 2021

Společnost Paradox Interactive oznámila, že zrušila vývoj několika neoznámených her. Má se jednat o výsledek rozhodnutí soustředit v rámci firemní strategie zdroje na prověřené projekty, které lépe odpovídají očekávanému riziku a návratnosti. V uplynulém roce se Paradox podle vyjádření společnosti víc zaměřil na oblast, která je pro firmu typická a klíčová.

“Společnost Paradox Interactive se zrodila a vyrostla na strategiích a manažerech. Tady máme srdce i mysl a nadšeně vytváříme hry, které si naši hráči mohou užívat velmi dlouhou dobu,” uvedl šéf Paradoxu Fredrik Wester. Firma se proto podle něj rozhodla ujistit, že ty projekty s největším potenciálem mají dostatek zdrojů pro nejlepší možný vývoj. “Máme slibné rozpracované hry a těším se, až se o ně podělíme s našimi fanoušky v příštích letech,” dodal Wester.

Známe jen 4 z 15 nových projektů

V tuto chvíli má společnost Paradox Interactive ve vývoji celkem patnáct her. Některé jsou úplně nové, v dalších případech jde o pokračování existujících značek. Jen čtyři z těchto projektů byly představeny veřejnosti. Jedná se o hry Victoria 3, Crusader Kings III pro konzole, Shadowrun Trilogy pro konzole a Vampire: the Masquerade – Bloodlines 2. Kromě toho vydavatel pracuje na několika rozšířeních, namátkou zmiňuje Royal Court pro Crusader Kings III.

Zmínka o Bloodlines 2 by mohla alespoň ujistit fanoušky, že s problematickou hrou Paradox stále počítá, i když obecně jeho oznámení naznačuje, že se hodlá věnovat v budoucnu zejména strategiím, kde se cítí jistý v kramflecích. Zmíněná změna strategie také může pravděpodobně souviset s nedávným odchodem předchozí ředitelky Paradoxu, kterou byla Ebba Ljungerud. Měla mít totiž odlišný názor na další budoucnost firmy než zbytek vedení.

Několik zklamání po sobě

I skalní fanoušci firmě vyčítají, že její poslední projekty nedorazily na trh v tom nejlepším možném stavu. Paradox kromě zklamání z odložení a vystřídání autorů u Bloodlines 2 čelil hlasité kritice například v souvislosti s rozšířením Leviathan pro Europa Universalis IV. Nepovedla se ani expanze Below and Beyond pro Surviving Mars od Haemimont Games a Abstraction. Za očekáváním zůstal naneštěstí i start mafiánské strategie Empire of Sin od Romero Games.

A jako by tohle samo o sobě nestačilo, v uplynulých týdnech švédská firma řešila i téma zacházení s lidmi na pracovišti. Paradox vznikl v roce 1999, má devět vlastních studií a funguje také jako vydavatel. Jméno si udělal na historických strategiích a grand strategiích, které vývojáři podporují dlouhé roky. Nákupem White Wolf Publishing získala firma práva na svět World of Darkness.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru