branding
Papetura, Petums, Papetura je krásná papírová adventura jako od Amanity

Papetura je krásná papírová adventura jako od Amanity

Spolupracuje na ní i český skladatel Floex. Podívejte se, jak se tvoří její okouzlující kulisy

Zdroj: Petums
1. 5. 2020
Název: Papetura Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 7. 5. 2021

Pokaždé, když se bavíme o tvorbě českého studia Amanita Design, označujeme ji za osobitou, velmi originální a v porovnání s prací jiných studií tak trochu jinou. Samozřejmě v tom nejlepším možném slova smyslu, s přihlédnutím k tomu, jak moc si práce Jakuba Dvorského a jeho kolegů vážíme a oceňujeme. Přesto jsme svým způsobem rádi, že i pro tak nekonformní hry může vzniknout zajímavá konkurence, která se již letos zhmotní v podobě Papetury. Velmi působivé point and click adventury, která vzniká v jednočlenném studiu Petums, a jak už název předznamenává, je celá kompletně vytvořená z papíru. Hra byla původně odhalena už v roce 2015 prostřednictvím kampaně na Indigogo, kde však neuspěla a dlouho to vypadalo, že se k ní už autoři nevrátí. Loni v srpnu se ale znenadání ozvali, přislíbili dokončení a po posledním odkladu zacílili na letošní léto. V mezičase tak vzniká prostor, podívat se na hru trochu blíže a nechat se obestoupit atmosférou, která může být mnoha hráčům velmi povědomá.

Jak už bylo uvedeno výše, hlavním materiálem pro tvorbu Papetury je papír. Jmenovitě obyčejný papír do tiskárny, případně ručně vytvořený papír za účelem ztvárnění hrubší struktury. Jak designér Tomasz Ostafin podrobně prezentuje ve videu o tvorbě květinového vězení, kromě papíru hrají roli také diody a další zdroje světla, které se stávají součástí finální scény. Ta je nasnímána z mnoha úhlů, postupně převedena do počítače a v případě hlavního hrdiny, vedlejších postav a dalších aktivních prvků doplněna také roztomilou animací. To všechno však zabírá opravdu hodně času a Ostafin potvrdil, že i když by rád využil kompletní stop-motion animaci, nakonec vsadil na časově méně náročnou skeletální animaci v počítači, která počítá s rozhýbáním několika základních kostí humanoidního těla. Netají se přitom, že inspiraci hledali u Amanity – konkrétně zmiňuje Machinarium – a odvolává se také na legendárního Neverhooda nebo filmy z japonského studia Ghibli. Je však doslova fascinován organickou architekturou a mikrobiologií, takže Papetura bude plná nejrůznějších chrobáků, můr a dalšího hmyzu.

Hlavním hrdinou je postavička jménem Pape, který byl uvězněn v popisovaném květinovém žaláři. Z něho se mu však podaří prchnout a během útěku narazí na magické stvoření Tura, s nímž se nakonec postaví tváří v tvář temným uzurpátorům. Jejich snahou je do základu vypálit celý papírový svět, což se přirozeně nesmí stát a na hráčích bude, aby katastrofu odvrátili. Ve smyslu hratelnosti tak na ně čeká spoustu logických hádanek, které by měly posouvat příběh kupředu a vést k jeho konci. Jestli bude šťastný, či nikoliv, vývojáři přirozeně nenaznačují, bez ohledu na závěr bychom ale měli projít emotivní cestu plnou krásných vizuálních efektů a originální hudby. Ostatně, i na tomto místě se Petums nechali inspirovat u Amanita Design a oslovili skladatele Tomáše Dvořáka, vystupujícím pod pseudonymem Floex, který se v minulosti podepsal pod ozvučení her jako Machinarium či Samorost. Hudba přitom sehraje velmi důležitou roli, vzhledem k tomu, že ani v Papetuře se nebude mluvit a jedinou zpětnou odezvu dostanou hráči na úrovni zvuků.

Pokud tedy půjde všechno podle plánů Tomasze Ostafina, hry se dočkáme v létě na Steamu, konkrétně ve verzích pro Windows a Mac. Už nyní je nicméně možné uložit si ji do seznamu přání, jak podle Petums učinilo k loňskému září přes 2000 lidí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru