Ovladač nového Xboxu přinese lepší odezvu

Při návrhu nového gamepadu byly nejdůležitějšími aspekty rychlost a kompatibilita

Zdroj: Microsoft
16. 3. 2020

Čerstvé představení specifikací Xbox Series X muselo nutně potěšit všechny ty hráče, kteří se aktivně zajímají o technickou stránku budoucí generace herních konzolí. Jenže stejně tak všichni víme, že když po práci či po školních povinnostech usedáme ke konzoli, tak samotný hardware konzole tvoří pouze díl zážitku. Tou další a neméně důležitou součástí je ovladač, který bezesporu utváří nemalou část z celkového dojmu ze hry. A kromě představení specifikací konzole došlo právě i na zprávy o tom, jak bude vylepšen onen nový gamepad. Motto tvůrců přitom bylo držet se zejména dvojice hlavních zásad: kompatibilita a rychlost. A z dosud zveřejněných informací vyplývá, že dodržet se pravděpodobně podařilo obojí.

Z rozhovoru s designérem Ryanem Whitakerem na webu Xbox Wire vyplývá, že při návrhu jakéhokoli nového ovladače si Microsoft klade následující otázku: „Jak můžeme vylepšit hraní her pro každého?“ To se přitom netýká pouze standardních ovladačů, ale například i programovatelné periferie Xbox Adaptive Controller určené pro hráče s nejrůznějšími zdravotními komplikacemi. V případě klasického gamepadu pro nový Xbox ale platí, že zde příliš mnoho objevného vymyslet nelze a tak všechny představené novinky spadají spíše do kategorie kosmetických vylepšení a spočívají v posouvání hranic toho, co ovladač po technické stránce dokáže.

V otázce kompatibility se dá hovořit rovnou o více rovinách. Prvně jde o to, že stávající ovladače budou použitelné i s novým Xboxem a naopak – nový gamepad využijí hráči i se svým Xbox One. Za další pak platí, že s novým gamepadem bude kompatibilní i další dnes dostupné příslušenství, kam spadá například přídavná klávesnice určená pro chatování či například headsety. Potěšit pak hráče může i to, že nový ovladač bude možné využít nejen s konzolemi a s PC, ale spárovat jej bude velice snadno možné i s mobilními zařízeními s operačními systémy Android či iOS. Ovladač zároveň dovoluje párování s více zařízeními, takže přechod mezi jednotlivými platformami má být rychlý a především plynulý.

Ryan Whitaker slibuje zlepšení za pomocí technologie Dynamic Latency Input. Ta spočívá v častějším odesílání dat z ovladače a v následné synchronizaci s jednotlivými snímky.

V otázce bezdrátové konektivity přinese gamepad podporu Bluetooth Low Energy a naopak v případě připojení kabelem nesmí chybět podpora nejnovějšího standardu USB-C. Ten bude pochopitelně sloužit i k nabíjení. To ale po technické stránce zdaleka není tím nejzajímavějším. Největší pozornost si totiž bez pochyb zasluhuje snaha snížit odezvu ovladače. Zde Ryan Whitaker slibuje zlepšení za pomocí technologie Dynamic Latency Input. Ta spočívá v častějším odesílání dat z ovladače a v následné synchronizaci s jednotlivými snímky. Whitaker v tomto ohledu avizuje zlepšení v řádu milisekund, což sice pro běžného smrtelníka příliš velký rozdíl znamenat nebude, ale třeba v takové Forze a v šedesáti snímcích za vteřinu to může být znát v odezvě kol na vozovce a stejně tak to mohou ocenit i náruživí hráči on-line stříleček. Za zmínku pak stojí nové tlačítko určené pro sdílení obsahu, ne nepodobné tomu, jaké nabízí konkurenční DualShock 4. I zde jde o myšlenku okamžitého uložení a případně i odeslání obrázku či videa ze hry.

Závěrem už jen můžeme dodat, že pokud nic ze současného světového dění negativním způsobem nezasáhne do produkce, tak nový ovladač bude k dispozici v čase letošní vánoční sezóny. Cenu však prozatím ještě neznáme, těžko ale čekat, že by se měla nějak výrazně lišit od té, za jakou lze zakoupit současný ovladač.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím